بازدید 43927

برخورد جدی دیگری بین شناورهای ایران و آمریکا در تنگه هرمز / افزایش خشونت در رفتار شناورهای آمریکایی

در حالی که هم اکنون موضوع برخورد میان شناورهای و ناوهای آمریکایی در آب های خلیج فارس و شناورها و قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران برای چندی سالی است به یک موضوع مهم تبدیل شده است، آنچه بعد از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید شاهد آن هستیم، افزایش خشونت تدریجی در رفتار فرماندهان و ژنرال های آمریکایی هدایت کننده ناوها و شناروهای آمریکایی است.
کد خبر: ۶۷۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 25 March 2017
در حالی که هم اکنون موضوع برخورد میان شناورهای و ناوهای آمریکایی در آب های خلیج فارس و شناورها و قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران برای چندی سالی است به یک موضوع مهم تبدیل شده است، آنچه بعد از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید شاهد آن هستیم، افزایش خشونت تدریجی در رفتار فرماندهان و ژنرال های آمریکایی هدایت کننده ناوها و شناروهای آمریکایی است.
به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش رسانه ها، برخورد نزدیک و جدی دیگری میان شنارهای آمریکایی و قایق های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنج شنبه در آب های تنگه هرمز، منجر به واکنش های جدی شده است. این آخرین نمونه از برخوردهای میان ایران و آمریکا در آب های خلیج فارس بوده که نشان می دهد، رفتار ژنرال های آمریکایی به تدریج خشن تر و خطر آفرین تر می شود.

بر پایه این گزارش ها، این برخورد روز پنجشنبه میان یک ناوگروه تحت هدایت آمریکا که شامل ناو هواپیما بر «یو اس اس جورج دابلیو بوش» بوده است و دو گروه از قایق های گشت زنی و تندروی ایران در آب های تنگه هرمز و در حالی رخ داده که قایق های ایرانی به فاصله حدود 900 متری از ناو گروه آمریکایی رسیده بودند.
 
برخورد جدی دیگری بین شناورهای ایران و آمریکا در تنگه هرمز / افزایش حشونت در رفتار شناورهای آمریکایی 
 
کنت ویتسل، ژنرال آمریکایی فرمانده این ناو گروه در این رابطه ادعا کرده است، گروه تحت هدایت وی مشغول طی مسیر خود به سمت خلیج فارس از میان آب های بین المللی بوده اند که با قایق های ایرانی روبه رو شده اند. وی بیان کرده که قایق های ایرانی حتی مجهز به سلاح بوده و دوربین های ناو آمریکایی سلاح آنها را نشان داده است و گفته که حتی افرادی نیز در پشت این سلاح ها قرار داشته و آماده شلیک بوده اند. به شکلی جالب توجه، ژنرال آمریکایی حتی به این نکته نیز اشاره کرده است که داده های هوایی که به دست آمده، نشان داده که این تسلیحات روی قایق ها همگی مسلح و آماده نیز بوده اند!

وی این موضوع را که ناو گروه آمریکایی ـ که یک شناور دانمارکی و یک شناور فرانسوی نیز در آن بوده اند ـ وارد آب های داخلی ایران شده بوده، رد کرده و گفته که این ناو گروه از مسیر آب های بین المللی تنگه هرمز، مشغول پیشروی به سمت مقصد خود بوده است.

در نتیجه این برخورد، ژنرال آمریکایی دستور پرواز یک بالگرد جنگی را از عرشه ناو جورج بوش صادر کرده تا با پرواز بر فراز قایق های تندروی سپاه پاسداران آنها را از مسیر خود منحرف کند که این امر به گفته ویتسل با واکنش یکی از قایق ها روبه رو شده که به سمت بالگرد آمریکایی نشانه روی می کند. در نهایت اما این برخورد بدون شلیک گلوله به پایان می رسد و ناو گروه آمریکایی مسیر خود را به سمت شمال خلیج فارس ادامه می دهد.

در حالی که هنوز دقیقا مشخص نشده، این ناو گروه وارد آب های داخلی ایران شده بوده یا نه، چند نکته حائز اهمیت در این ماجرا وجود دارد؛ نخست اینکه ژنرال آمریکایی، سعی بر آن کرده تا با غیر عرفی نشان دادن حضور قایق های گشت زنی سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس این گونه نشان دهد که هدف اصلی این قایق ها تهدید ناوگروه آمریکایی بوده است.

در حالی که هر کشتی و شناوری که از آب های تنگه هرمز حتی یک بار عبور کرده باشد، به خوبی می داند که قایق های گشت زنی و تندروی سپاه مجهز به تسلیحات بوده و اجازه ورود هیچ شناوری را به آبهای ایران نمی دهند، ژنرال آمریکایی با توصیف وجه معمول قایق های ایران، تلاش کرده این گونه القا کند که قایق های سپاه برای حمله به ناو گروه آمریکایی آماده شده بودند.

نکته دوم و مهمتر بلند کردن بالگرد جنگی از عرشه ناو آمریکایی به قصد تهدید قایق های ایرانی است. آخرین باری که این اتفاق رخ داده مربوط به دی ماه سال 95 است که برخورد قایق های ایرانی و ناو یو اس اس ماهان حتی منجر به شلیک سه تیر هشدار نیز شده بود. در آن واقعه قایق های ایرانی به فاصله 800 متری ناو آمریکایی رسیده بودند و قبل از آن نیز در ماه اکتبر 2016 برخورد از نزدیک و در فاصله 200 متری منجر به پرواز تهدید آمیز بالگرد آمریکایی شده بود.

این مسائل نشان می دهد که ژنرال های آمریکایی به تدریج در برخورد با قایق های ایرانی در آب های خلیج فارس، رفتارهای تهدیدآمیزتری از خود نشان می دهند و در حالی که این برخوردها در خلیج فارس به یکی از اتفاقات هر ماهه تبدیل شده است، رفتارهای خشن تر ناوهای آمریکایی به معنی آن است که نیروی دریایی آمریکا در پی ایجاد چالش جدی با ایران در آب های تنگه هرمز و خلیج فارس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۴۳
پاسداران قهرمان افتخاراسلام وایران...درود...
امام خمینی : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . کاش روزی برسد که ملت ایران به خود باوری برسد.
وقتی کشتی اونها در آبهای بین المللی هست چه اصراری داریم بهشون نزدیک بشیم؟! اگر وارد آبهای سرزمینی ما شدن بهشون شلیک مستقیم کنید اما در آبهای بین المللی ما هیچ حقی نداریم همونطور که اونها حقی ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
حضور اونا اطراف آبهاي ما تحريك آميزه يا حضور ما نزديك آبهاي اونا اگه دوسه تا لات بد سابقه كه سابقه تجاوزگري و وحشي گري فراوان داشته باشن هر روز بيان اطراف خونه شما پرسه بزنن واكنش شما چيه بردار عزززززيز
شناورهای ایران به طرف آنها رفته اند آنوقت رفتار آنها تهدید آمیز است؟! تابناک روبراهی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
عزيز دل كامنت قبلي رو بخون عقلت سرجاش بياد راستي تابناك كه از خودتونه كه نبايد ازش ناراحت بشين ميدنيد رسانه اي مثل تابناك باعث شده وقت برو بچه هاي خاص پر بشه و زحمت اونور آبيها هم كم
به اميد نابودي امريكاي جنايت كار با اون گرين كارتاش.................................
اصلا غلط خورده اومده بیخ گوش ایران اینجا که ابهای گرم خیلی هم سرده..
احتمالا دنبال اىن هستند كه ما را به خشونت وادارند و بهانه اى به دستشان افتد
درخت امپراطوری آمریکا در حال سقوط است مواظب باشید این درخت روی ایران سقوط نکند
حالا ناوهاشون هي بيان و برن ، چيكارشون دارين؟ تحريكشون نكنيد، و الا هر نوع جنگي در خليج فارس اونو تبديل به خليج خون خواهد كرد
شما باهوش باشید در دام آنها نیفتید
سپاه قهرمان؛
بیار آنچه داری زمردی و زور
که دشمن به پای خود آمد به گور.
امانشان ندهید که ترحم بر پلنگ تیز دندان خواهد بود.
برادر اگر ایران با آمریکا وارد جنگ شود کشور متلاشی خواهد شد
شما با این همه ادعا چرا وارد آبهای ایران شدند شلیک نکردید و..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
مرگ بر آمريكاي جهانخوار.اميدوارم غيورمردان ايران آنهارا نابود كنند.
دیریازوداین رویارویی درخلیح فارس بوقوع خواهدپیوست
یه جوری میشد یه درگیری جدی رخ میداد خیلی خوب میشد.
جای نگرانی نیست. موشک نقطه زن دارید. می زنیم خواهر و مادرشون رو سر مزارشون می فرستیم
حتما قایق های سپاه کاری کردند که عکس العمل طرف مقابل رو در پی داشته . به نظر میرسه روشی که ایران در حفاظت از ابها در پیش گرفته کمی دور از عرف جوامع بین المللی باشد
چرا نمی زنید این ناوها را؟
البته بنظر میرسد که آمریکایی ها دنبال بهانه جهت ماجراجویی و تامین خوراک تبلیغاتی هستند
ناو هواپیمابر اول دنیا به هیچ کشوری اجازه نمیده به فواصل خیلی بیشتر از این چیزا بهش نزدیک بشن حتی چین و روسیه سعی میکنن بهش نزدیک نشن تنها کشوری که جرات میکنه ایرانه...باید جانب احتیاط رو نگه داشت و آرزوی بزرگ اعراب و اسراییل رو زود محقق نکنیم
نکنه انتظار دارید وارد ناو آمریکایی بشین و اونها شمارو تماشا کنن!!
میدونین راهش چیه؟ این که نیروهای ایران برای یک بار بگذارند ناوها و کشتی های جنگی آنها وارد آبهای ایران بشوند و تا اندازه ای پیشروی کنند که دیگر به راحتی قادر به فرار کردن نباشند آنوقت به آنها حمله کرده و یکی دوتا از آنها را در درون آبهای ایران نابود کنند و بعد به جهان نشان بدهند که آنها متجاوز بوده اند به آبهای ایران. اگر این کار صورت بگیرد آمریکایی ها دیگه برای همیشه دست از تجاوز به آبهای ایران برخواهند داشت. گرچه کل خلیج فارس از نظر من متعلق به ایران است و آمریکا همین که وارد خلیج فارس می شود یعنی دارد به آبهای ایران تجاوز می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
عیده و تعطیلیه ولی قرار نیست صبح تا شب بشینی فیلم ببینی که !!!
فعلا موقعش نيست ،بگذاريم فعلا سرگرم كره و چين باشند و ما هم چراغ خاموش كارخودمان رو بكنيم.
زنده باد شیر مردان و دلاوران سپاه. اینها واقعا نامرد هستند که با دشمنان ما تو منطقه با گرمی رفتار میکنند اما ما رو به بهانه های واهی مرتب تحریم میکنند. عمدا میخوان درگیری ایجاد کنند. دارن با دم شیر بازی میکنند.
آمریکا در خلیج فارس چه می کند ؟
این خوک های کثیف باید گورشان را گم کنند
ایران باید سریعا موضوع رو به اطلاع سازمان ملل و شورای امنیت برسونه. چطور کشورای دیگه تا یکی عطسه می کنند فورا درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت میدن ایران نمیتونه از این کارا بکنه و یا نمیخواد؟ اطلاع رسانی آقا جان. سازمان ملل اگه به هیچ دردی نخوره واسه این کارا خوبه.
حالا چه لزومي داره هي تعقيب ميكنند!
حفظ اقتدار بدون اینکه بهانه به دست کس یا کسانی داده شود.
کار حساسی هست.
خوب نیروهای ایرانی مجبور نیستند رفتارهای تحریک آمیز از خود نشان دهند. وافعا فکر کردید ترامپ هم اوباما است که هر کاری کردین سکوت کنه!
اگر واقعا دنبال ایجاد درگیری باشند در واقع بدنبال کمک و تثبیت سناریوی دولت فعلی هستند که میگفت برجام جلوی جنگ را گرفت و میخواهد وانمود کند که اگر بار دیگر مردم به او رای ندهند ممکنست که جنگ اتفاق بیفتد.
خوب با این تحلیل حالا چه باید کرد؟
باید ادامه دهیم تا برخورد شدید پیش بیاد یا راه حل دیگری دارید؟
سپاه مراقب حرکات آمریکاییها باشد شرایط به گونه نیست که ماجراجویی به نفعمان باشد
دست رو دست زیاده!!!!!!!!!
خدا به خیر کنه.
از این کار سپاه خوشم اومد
ایول
آخه نمیدونم چرا اونا اومدند از اون سر دنیا اینجا زرزر کنند واسه ما؟
تحلیل درستی بود.
امریکایی ها استاد بازیهای روانی و رسانه ای هستن.
نیروهای دریایی ترامب هم مثل خودش طبل تو خالی هستند.
وقتی کشورهای عربی باایران مشکل دارن باهم ازامریکادعوت میکنن تشریف بیاره دیگه.اونابجزنفت وگاز چیزی ندارن وکشورهاشونوبعبارتی امریکامیچرخونه.نتیجش همین میشه
چقدر کاشناس نظامی داریم ماشاالللللللله
همه مدل نظر میدن .
کارشناسای نظامی ما کارشونو خوب بلدن .تا حالاشم خوب از پس این یانکیا بر اومدن . بزارین کارشونو بکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل