بازدید 5537

بازگشت لاشه کشتی «سئول» به سطح آب

کد خبر: ۶۷۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 25 March 2017
سه سال پس از فاجعه غم انگیز غرق شدن کشتی مسافربری «سئول» که بیشتر قربانیان آن دانش آموز بودند، لاشه این کشتی از اعماق دریا بیرون آورده شد.

به گزارش ایرنا، کشتی سئول در آوریل سال 2014 (اواخر فروردین ماه 93) در حالیکه قصد عزیمت به یک سفر تفریحی را داشت در جنوب جزیره «جیندو» در کره جنوبی غرق شد که 295 مسافر آن که بیشترشان دانش آموزان یک مدرسه بودند، جان باختند.

دولت کره جنوبی بر اساس گزارش روز شنبه یونهاپ، اعلام کرد که عملیات بالا آوردن لاشه این کشتی از عمق 44 متری دریا که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، به پایان رسیده است.

این کشتی در حال حاضر به سطح آب رسیده و مسئولان کره ای می گویند ممکن است فرآیند انتقال کامل لاشه کشتی به بندر «موپکو»، جایی که قرار است بررسی های لازم توسط کارشناسان روی آن صورت بگیرد، حدود 2 هفته به طول بیانجامد.

در این حادثه همچنین 9 نفر مفقود شدند که به نظر می‌رسد که هنوز پیکر آنان در داخل کشتی غرق شده باشد.

کشتی «سئول» زمانی که غرق شد 476 سرنشین داشت و فقط 173 نفر از این فاجعه جان سالم به در بردند.

بیرون آوردن کشتی «سئول» از دریا همواره یکی از درخواست‌های اصلی خانواده قربانیان طی سال‌های گذشته بود و این موضوع باعث شد انتقادهای زیادی متوجه دولت خانم «پارک گئون هی» شود که هم اکنون برکنار شده است.

از غرق شدن کشتی 145 متری «سئول» که وزن آن شش هزار و 825 تن اعلام شده به عنوان یکی از مرگبارترین سوانح کره جنوبی یاد می شود.

«لی جون سئوک»، ناخدای 70 ساله این کشتی پس از این حادثه توسط دادگاهی در کره جنوبی محاکمه و به جرم سهل انگاری فاحش به تحمل 36 سال زندان محکوم شد اما 13 خدمه دیگر کشتی به اتهام رها کردن مسافران و نقض قوانین دریایی تا 20 سال زندان محکوم شدند.

دلیل غرق این شناور بزرگ پس از تحقیقات صورت گرفته در آن زمان مهار نشدن بسته ها و بارها توسط خدمه و تغییر ناگهانی کشتی هنگامی که با سرعت به سمت جلو در حرکت بود، عنوان شد که این موضوع در نهایت باعث واژگونی آن و بروز این حادثه دردناک می شود.

کشتی «سئول» در سال ١٩٩٤ در ژاپن ساخته شد و قادر به حمل بیش از 900 سرنشین و همچنین تعدادی اتومبیل سواری و کامیون بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در هنگام غرق این کشتی، این شناور خیلی سریع، ظرف 2 ساعت در حالیکه به پهلو غلتیده بود به سرعت در آب فرو ‌رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها