بازدید 118044

با مشکل بی اعتنایی به «لطفا پارک نکنید» چه باید کرد؟

این روزها بیشترین شکایت همسایه‌ها و شهروندان در شهرهای بزرگ در خصوص سد معبر و پارک خودرو در مقابل پارکینگ منازل است به شکلی که گاهی این امر منجر به اتفاقاتی از سوی مالکان پارکینگ در راستای پنجر کردن خودرو می‌شود که باید گفت طبق قانون این موضوع خود تخریب محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 27 March 2017
این روزها بیشترین شکایت همسایه‌ها و شهروندان در شهرهای بزرگ در خصوص سد معبر و پارک خودرو در مقابل پارکینگ منازل است به شکلی که گاهی این امر منجر به اتفاقاتی از سوی مالکان پارکینگ در راستای پنجر کردن خودرو می‌شود که باید گفت طبق قانون این موضوع خود تخریب محسوب می‌شود و نمی‌توان این اقدام را انجام داد، بلکه با توجه به ممانعت در حق از سوی مالک خودرو برای رفت‌‌و آمد از طریق پلیس باید اقدام کرد تا در صورت مانع شدن در رفت‌و آمد و مشکل برای مالکان منازل، خودرویی که مزاحمت ایجاد کرده است توسط جرثقیل از سوی پلیس برداشته شود.

به گزارش «تابناک» بر اساس نظر کارشناسان حقوقی، چنانچه مالک یا راننده در محل نباشد، با هماهنگی با پلیس، می‌توان خودرو را به پارکینگ انتقال داد و هزینه جرثقیل با مالک خودروست؛ در واقع این امر در صورتی رخ خواهد داد که اتومبیل پارک شده مانع ورود خودرو مالک پارکینگ باشد و مشکل ایجاد کند.

البته باید خاطرنشان کرد، برخی از مالکان معترض که عموماً منازل آنها در معابر پررفت آمد قرار دارد، اقدام به نصب برچسب "پارک کنید، پنجر می‌شود" و با این اعلام به نوعی خود را مجاز به پنچر یا کم کردن باد تایر ماشین یا موتورسیکلت پارک شده می‌دانند و بعضا در این خصوص اقدام می‌کنند که باید گفت، چنین عملی می‌تواند از مصادیق تخریب موضوع ماده 677 قانون مجازات اسلامی قلمداد شود که حداقل مجازات آن، شش ماه حبس است.

اگر فردی خودرو خود را در مقابل پارکینگ پارک کند، جرم تلقی نمی‌شود و راه‌ها و فضای‌ عمومی، جزء حریم عمومی محسوب می‌شود، مگر اینکه اساساً این امر منجر به مزاحمت یا ممانعت در حق شود، در این صورت می‌توان این امر را تخلف دانست و از سوی پلیس آن را پیگیری کرد.

همچنین اگر فردی عامدانه، با توجه به اینکه می‌داند پارک در مقابل پارکینگ منزلی مانع از رفت‌‌و آمد می‌‍شود، اقدام به پارک خودروی خود کند، این اقدام می‌تواند نوعی تخلف باشد، همچنین در صورتی که فرد مالک پارکینگ در این زمینه اقدام به پنجر کردن خودرو آن فرد کند، تخریب محسوب شده است.

باید اضافه کرد، در زمینه پارک کردن خودرو که مانع رفت و آمد افراد می‌شود، باید از سوی برخی نهاد‌ها از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و رسانه‌ ملی فرهنگسازی صورت گیرد، چون در این زمینه آگاهی مردم پایین است.

گفتنی است، بنا بر قانون عمومی نباید برخی مغازه‌ها و ادارات در مقابل ساختمان خود و در پیاده‌رو مردم پارکینگ درست کنند، چون اختصاص دادن محل رفت‌ و آمد مردم به پارکینگ نادرست و تخلف است.

طبق ماده 669 قانون مجازات اسلامی، هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید مالی کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

همچنین طبق ماده 24 قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند طرق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آنها مسدود نیست، تملک کند و همچنین طبق ماده 25 این قانون، هیچ‌کس نمی‌تواند اموالی را که مورد استفاده عموم است و مالک خاص ندارد از قبیل پل‌ها وکاروانسراها و آب انبارهای عمومی و مدارس قدیمه و میدان گاه‌های  عمومی را تملک کند.

لذا اگر خودرویی جلوی پارکینگ منزل و مجتمعی، پارک کرده و مانع رفت و آمد شود، می‌توان با پلیس ۱۱۰تماس گرفت تا موضوع را پیگیری کند، و به طور کلی از نظر پلیس و قانون، پارک کردن خودرو مقابل درب منازل دیگران، تخلف محسوب می‌شود و مصداق توقف در محل ممنوع است و علاوه بر جریمه، خودرو توسط جرثقیل پلیس به پارکینگ پلیس منتقل خواهد شد.

متأسفانه امروز بیشترین شکایت همسایه‌ها و شهروندان در شهرهای بزرگ از یکدیگر مربوط به سد معبر یا پارکینگ نامناسب خودروها در خیابان‌ها یا حتی پارکینگ مجتمع‌های مسکونی است که باید برای این امر فکر اساسی کرد و فرهنگسازی مناسب صورت گیرد تا شاهد چنین مشکلی نباشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۸۵
بهترين آموزش براي راننده اي كه نميدونه جلو درب پاركينگ پارك كرد كليد تدبير هستش

از نوك گلگير جلو تا ته گلگير عقب ماشينو با اين كليد براش يادگاري ميزاريم

بعدش زنگ ميزنيم پليس ببردش پاركينگ!
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
واقعاً بی فرهنگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
بهترین اموزش برای شما چیه؟!!!!
به بیمارستان روانی ها مراجعه کن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
یک روز که خودروی اینجانب اصلا مزاحم پارک نبود و توسط یک آدم بیشعوری مثل شما خط خطی شد، آن دنیا تقاص این همه خسارات را خواهید پرداخت. واقعا اسم شما رو نباید انسان گذاشت...
برای خود شما یعنی اصلا پیش نمیاد خودرو رو در محلی پارک کنید و برید خرید و ...
برات آرزوی بدترین اتفاقات رو دارم آقای بیشعور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
فقط اسید سولفوریک ، به راحتی هم در دسترس است
اولا خود فردی که پارک کرده از خداشه که ماشینش پنچر شه تا جرثقیل ببرتش. معمولا جرثقیل ها خودشون تخریب دارن و دردسرهای بعدش و هزینه ای که باید بکنه خیلی بیشتره.
دوما شما که این مقاله رو نوشتی یه بار زنگ بزن ۱۱۰ و یه همچین گزارشی بکن ببین اگه محلت گذاشتن بعد نسخه بپیچ.
پلیس اصلا در این رابطه هیچ اقدامی نمیکنه
منزل من دقیقا جایی قرار داره که هر روز این مشکل را دارم
هر بار هم که به پلیس زنگ زدم،هیچ اقدامی نکردن
البته نمیگن که مامور نمیفرستن،ولی خوب هیچ کاری هم انجام نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
دقت کنید:
پارک جلوی درب منزل ممنوع نیست.
پارک جلو درب پارکینگ ممنوع است.
تنها چیزی که براش پلیس 110 اقدام نمیکنه همینه..اصلا بارها شده خبر دادیم نیومدند..دلت خوشه ها...
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
عزیزم زنگ بزن بازرسی ناجا 197 گزارش کن
خدا عمرتان بدهد!
کنار منزل من یک شرکت 3 طبقه است در نهایت با 10 پارکینگ. در زمستان و در آن سرما من باید مدتها به دنبال مالک اتومبیلی که جلوی منزل پارک کرده بگردم! حال جدیدا برروی پنجره شماره می گذارند. یا مثلا به من می گویند شما که روزهای فرذ ماشین نمی برید! کار به جایی رسیده که من باید مرخصی هایم را به شرکت بغل منزل هم هماهنگ کنم تا ماشینشان حلوی در منرل من پارک نشود.
باتوجه به اطلاع دادن به پلیس 110 متاسفانه از آن ناحیه اقدامی صورت نگرفت تا حوالی نیم ساعت راننده خودش آمد وماشین را برد . پلیس 110به این امر با سه بار زنگ زدن بی تفاوت است
یک راه حل ساده با هماهنگی پلیس مجوز توقف ممنوع با این عنوان درصورت پارک با جرثقیل حمل میشود بگیرند
به ۱۱۰ زنگ بزنید غیر اینکه خود را ضایع کنید چیز دیگری نیست.
بعد کلی تلاش اگر بیایند وکه می گویند صورتجلسه میکنیم بروید شکایت
بعد ۱ سال دوندگی در دادگاهها دارد
پلیس راهنمایی رانندگی هم که فقط شماره ماشین را میگیره و میگه بهش زنگ میزنیم از جرثقیل و سرعت عمل خبری نیست
پاسخ ها
لیپی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
بهترین کار پنچر کردن خودرو در خفا است. یا شکستن میله برف پاک کن. این سوسول بازی های زنگ زدن به پلیس و جرثقیل مال ایران نیست و فکر نکنم تا حالا کسی نتیجه گرفته باشد. وقتی طرف یکبار با ماشین هر چهار چرخ پنچر یا میله های برف پاکن شکسته روبرو شد حداقل مرتبه بعد موقع پارک حواس خود را جمع می کند و به تدریج احترام به حقوق دیگران فرهنگ می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
تو این مدت هم که طرف ماشینش رو برداشته و رفته ... فقط پلیس یک جریمه ای به حساب طرف منظور میکنه که در نهایت به نفع پلیس قضیه تموم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
تابناک می خواست متن خبر را اینجوری بنویسد ولی اشتباه تایپی بود شما ناراحت نشو «می‌توان با پلیس ۱۱۰تماس گرفت تا پس از 110 دقیقه یا 110 ساعت دیگه شاید بیایند وموضوع را پیگیری کند» در قوانین ما اگر دزد را هم بگیری باید خودت جوابگو باشی و دنبال رضایت دزد ....
با سلام، لطفاً موضوع پارگينك اختصاصي بسياري از شركت ها و سازمان هاي دولتي و شهرداري ها در مشارع عمومي پيگيري و در صورتي كه مغاير قانون است با آن برخورد گردد.
تماس با شماره 120 راهنمایی و رانندگی چاره سازتر از 110 هست
تخریب ؟ تا پلیس 110 بخواهد به موضوع رسیدگی کند ، کار از کار گذشته . چرا یک نفر حق دارد برای انجام مور خود مزاحم دیگران شده و هزینه استفاده از تاکسی سرویس را به دیگری تحمیل کند در حالی که به حساب خودش زرنگی و قلدری کرده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
به نظرم مشکلی نیست ... طرف از شما بره به جرم تخریب شکایت کنه و کلی دوندگی کنه ... دست آخر شما 1000 تومن باد لاستیک رو پرداخت میکنی
چه فرهنگسازی ای؟ طرف نمیدونه نباید جلوی پارکینگ پارک کنه؟ یا اون مغازه دار نمیدونه تو کوچه ای که جای پارک خیلی کم هست نباید جلوی مغازش رو آت آشغال و کارتن خالی بذاره؟ (تازه کنار مغازه در یک خونه هست که کسی ماشینش رو اونجا نمیذاره و اگر بخواد جنس هم خالی کنه کامیون میتونه روبروی در وایسه و جنس خالی کنه، ولی طرف بیشعوره)
كو پليس!؟!؟ بارها و بارها جلوي پاركينگ من ماشيني ساعتها توقف داشته و بارها به پليس ١١٠ و شكايات ١١٠ تماس گرفتم ، اما هيچ اقدامي صورت نگرفت
وقتي پليس به وظايف خود عمل نميكند، لاجرم مردم خود مجري قانون خواهند شد، و مسئوليت اينكار متوجه پليس هست، قانون بايد پليس را بازخواست كنند بخاطر احمال در وظيفه
باید گفت بسیار متاسفم. برای کسی که با پارک اتومبیل مزاحم کار و زندگی مالکین می شود مجازاتی در نظر گرفته نشده است ولی برای مالکی که می خواهد از اتومبیل خود استفاده کند، مجازات در نظر گرفته شد. اگر قرار باشد هرکس در هرجایی که دلش می خواهد پارک کند پس چرا شهرداری ساخت منزل را مشروط به داشتن پارکینگ می کند؟ 2- در صورتی که اتومبیلی جلو پارکینگ منزلی پارک کند، از کجا مامور پلیس راهمنایی رانددگی را پیدا کنیم؟ مواردی پیش امده که مامور 110 پس از ساعت ها برای فیصله دادن به دعوای محل مراجعه کرده ، آنوقت برای توقف اتومبیل در جلو پارکینگ مامور آنهم با جرثقیل وارد می شود؟ لطفا چیری را بگویید که امکان داشته باشد.
خيابان ونك بعد از كردستان، با هماهنگي پليس راهنمائي ، پاركبانان اقدام به واگذاري پياده رو به ماشين ها براي پارك كردن ميكنند ، و اعتراض ساكنين هيچ ترتيب اثري داده نميشود
پنچري هزينه اي ١٥٠٠٠ تومان دارد كه ميپردازيم ، لااقل بابت رفت و برگشت براي پنچري و زمان تلف شده با آن بيشعوري كه جلوي پاركينگ پارك كرده بي حساب ميشويم
البته اگه دستم برسه بهش برخورد فيزيكي و فحاشي جاي خود دارد
قانونگذار بجاي محدود كردن تلافي بهتره دنبال جلوگيري و پيشگيري اين رفتارها باشد
و ژورناليستها هم بجاي طرفداري اين عمل زشت را نقد كنند، مگر نويسنده خود يكي از كساني باشد كه عادت به پارك كردن جلوي پاركينگ افراد دارد
جناب تابناک خود من در روز 24 اسفند سال گذشته با همچین مشکلی رو برو شدم و با خانوادم نزدیک به دو ساعت ماتل شدم زنگ زدم به پلیس 110 پلیس هم گفت ما کاری نمی توانیم بکنیم . متاسفانه صاحب ماشین بعد از آمدن گفت " یه ماشین چینی 30 میلیونی که این حرفا رو نداره با آژانس می رفتی " .
پاسخ ها
منوچهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
باید تعقیبش میکردی ماشینشو تخریب میکردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
معطل !
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
وقتی معطل را ماتل می نویسی معلوم ول ماتلی داداچ
بنظرمیآیدعادت داری جلوی درب منازل پارک کنی وایجادمزاحمت کنی پ
لطفا این نکته را هم به صورت شفاف و واضح متذکر شوید که فضای مقابل ساختمانها در خیابانها ملک شخصی صاحبان املاک و مغازه ها نیست که با تشر اعلام میکنند "آقا اینجا پارک نکن جلو مغازه (یا خونه) ماست"
پنچر کنید
اگر فردی جلو درب پارکینگ منزلی پارک نماید و مسئله ارژانسی پیش اید و موجب فوت یا ...شود قانون چه می کند مریض یا صاحب منزل را محاکمه می کند یا متخلف را نصیحت می کنند که دیگر پارک نکن
سلام
منزل بنده در جایی با رفت و آمد زیاد هست به طوری که همواره با مشکل ذکر شده روبرو هستم.
چند دفعه با 110 تماس گرفتم ولی فقط شماره بلاک ماشین رو از بنده سوال کردن و هیچ خبری ازشون نشد!
بنده دیگه از این وضع خسته شدم چون هر روز باید با این راننده ها جر و بحث کنم و تنها راه حل رو فروش خانه می بینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
یکی باید برای پلیس فرهنگ سازی کنه تا به وظایفشون برسند
فرض کن همه اینها که گفتی درست ولی برای گرفتن حقت باید سالها در دادگستری بدوی.ما برای یک ماشین که دزدگیرش کار می کرد به 110 زنگ زدیم بعد از 2 ساعت اومدن و مامور یک گزارش نوشت و با موتور فرار می کرد برای رفتن به جای دیگه
سلام
لطفا در خصوص پارک خودرو در پیاده رو ها نیز بنویسید.
من ساکن محله طلاب مشهد هستم.
متاسفانه، متاسفانه به دلیل کوتاهی شهرداری در جلوگیری از ساخت و سازها ی ساختمان های بدون پارکینگ، خودروها به صورت عمودی در پیاده رو ها پارک می شوند که خیلی مشکل ایجاد کرده اند.
ما چند نفري طناب بستيم و ماشين طرف رو بكسل كرديم از جلوي پاركينگ ولي خيابان بند آمد! ديدني بود. ي بار ديگه ي پاترول گذاشته بود بخيال خودش ضد ضربه! ي كاميون رد نميشد ماليد بهش!
لطفا بگوييد هزينه وقت از دست رفته ( كه از طلا با ارزش تر است) واعصاب مردم را چه كسي ميدهد صاحب ما شين يا قانون ؟
طرف ماشینش رو دقیقا جلوی درب پارکینگ پارک کرده، روی یک تکه کاغذ شماره موبایل نوپشته که اگر میخواهید برید بیرون به من زنگ بزنید! من شاید نخوام موبایلم رو یک آدم غریبه بی فرهنگ داشته باشه، روی چه حسابی باید به این فرد پر رو زنگ بزنم؟! اگر کسی سکته کرد و بخاطر نرسیدن به بیمارستان از بین رفت این آقا گردن میگیره؟! بنظر میرسه قانون در این مورد باید کاملا به نفع مالک منزل عوض بشه. وقتی پلیس رسیدگی نمیکنه مردم خودشون وارد عمل میشن.
به نظر من باید یه سایت آپلود بزارن مالک عکس ماشین رو بفرسته طرف رو جریمه کنن این طوری دیگه کسی جرات پارک کردن نداره
منزل ما توى كوچه راهنمايى و رانندگى منطقه ٥ است،نتنها ماشينها و موتورهاى مراجعه كنندگانشون روى پلها پارك ميكنن، نتنها يكسرى سودجو به عنوان راننده تاكسيهاى دربستى يا موتورى تا پاركينگ روى پلها پارك ميكنن بلكه خود اشخاص كه پياده رو رو با توقف بيجا ميبندند و كلى مزاحمن، وقتى هم كه به دوست ميگيم ، ميگن با ما نيست و مزاحمت رو به ١١٠ گزارش كنيد، چيزى كه مسولش خودشونن و درضمن خودشون پليس هم هستن و اين مسايل در تمامى كشور به اين عزيزان ربط پيدا ميكنه جز جلوى چشمشون
با احترام به اندک ماموران وظیفه شناس
ساختار پلیس ایران خیلی معیوبه به نظر در بعضی مواقع نبودنش به صرفه تر از بودنشه. وقتی طرف با قلدری بهت میگه هر جا میتونی برو و اعتراض کن و من و شمای بیچاره هم همین کارو می کنیم و دست از پا درازتر با نتیجه هیچی مواجه میشیم فرد خلافکار گستاخ تر میشه و و تازه پر رو تر
اگه یکی کار فوری داشت یا در موقعیت اورژانسی قرار گرفت یا هر چی دیگه کی مسئوله
منزل ما در مرکز شهر زنجان قرار داره هر چند مدت وقتی ماشینی جلو پارکینگ ساختمان پارک می کنند. یک بار با ۱۱۰ تماس گرفتم گفتند با ۱۲۰ تماس بگیرید با ۱۲۰ تماس گرفتم گفتند با ۱۱۰ تماس بگیرید!!!!
یک بنده خدایی نوشته بود در صورت پارک ، 4 چرخ پنچر میشود ... اگر وجدان دارید!
فقط با يك كلنگ نوك تيز روي درب موتور يه سوراخ خوشكل ايجاد كنيد ، نه منتظر پليس بمانيد و نه منتظر اجراي قانون
( تنها راه حل اساسي) .
سلام در مشورهایی مانند انگلیس این حق به نحو مطلوبی برای صاحب خانه ها محفوظ مانده است. ما هم روش را کپی کنیم.
راه حل عاقلانه اینه که با تلفن مالک به پلیس یا شرکتهای خصوصی مخصوص این کار، ماشین به پارکینگ منتقل بشه و جریمه و هزینه و بالاسری و سایر حقوق از مالک ماشین گرفته بشه. اغلب کشورهای پیشرفته هم همینطوره.
مسولين كشور خود باعث ايجاد هرج ومرج هستند مسلما منافع بيشتري در هرج ومزج دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
هزاران لایک به شما.
آقا کلی معطل می شیم تا 110 به پلیس بگه و بعد پلیس بیاد . بنظر من اون اتومبیل رو باید آتش بزنیم هرچی میشه بشه . مملکتی که قانون نداره باید هر کاری دلت می خواد بکنی !!!!!!
برای خلاص شدن از شر پارک دوبل بلکه پاک سوبل ان هم در معابر عمومی مثلا در خیابان صفائیه قم چه باید کرد؟
به نظر من باید پلیس این ماشینی ها را با چر ثقیل بردارد و در اسید حل کند !
اکثر اوقات این کار توسط خانم ها انجام میشه که به این مسائل توجه کافی ندارند بعدشم با یک عذر خواهی ساده سرو ته کارو هم میارند. البته مردم هم مقصر نیستند قبلا همه خانه ها ویلایی و تک واحدی بود حالا مجتمع و چند واحدی . تعداد خودرو هم چند برابر. من خودم بارها به خاطر این مسئله ضرر کردم . ولی توصیه میکنم اگر مجبور شدید خودرویتان را جای نامناسبی پارک کنید شماره موبایلتان را زیر شیشه جلو بگذارید.
ای کاش شهرداری با فروش چند متر از طول کوچه(جلوی منزل شخصی یا مغازه)بعنوان پارکینگ شخصی و نصب نشانه ای توسط مالک اون پارکینگ در معرض دید مردم موجب این عدم این شیر تو شیری میشد که هم صاحب اتومبیل و هم صاحب اون مغازه و اون منزل خودشون رو محق بدونند
عدم كارايي پليس راهور باعث شده در خروجي و ورودي اتوبانها و و وسط بلوار ها يك عده فرصت طلب پاركًميكنند و باعث عذاب مردم ميشوند
چاره این کار فقط راه اندازی شرکتهای خصوصی حمل خودرو است که به سرعت وسایل نقلیه را به پارکینگ منتقل کنند. البته در برخی موارد که عرض خیابانها اجازه نمی دهد جرثقیل وارد عمل شود باید چاره ای دیگر اندیشید.
پلیس به وظایف مهمتر و بزرگتر خودش به درستی عمل نمیکنه حالا بیاد نگران اتلاف وقت و مزاحمت مردم بشه و وقت بذاره .
کمی تو خیابونا و جاده ها به وضعیت عبور و مرور ماشینها دقت کنید متوجه می شید ، پلیس بارها روشو برمی گردونه ، اول برید فرهنگ سازیو تو پلیس انجام بدید تا مامورین وظایف خودشونو انجام بدند بعد به فکر فرهنگ سازی عمومی باشید
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
احسنتم. تا زمانی که طرز فکر دایی جان ناپلئونی وجود داره نمیشه کار کرد.
وظایف پلیس و اداره شهربانی همین هاست بخدا نه کمتر و نه بیشتر. متاسفانه تا زمانی که خون و خون ریزی نباشه پلیس ما وارد عمل نمیشه. این یک نقص اجرای قانون هست.
اصولا بسیاری از مواد قانونی ما فقط به درد روی کاغذ می خوره و در عمل هیچ
یعنی چی جلو در خونه و پارکینگ پارک می کنند؟ بیشعوری دیگه شاخ و دم داره؟
یک خلا قانونی عجیب اینجا همه مردم و نیروهای انتظامی را سر کار گذاشته است.
مهمون داشتم، یک ماشین بی صاحبی را هل داده بودند وسط کوچه اونم تو دنده بوده!
یک راننده بی ملاحظه که خانه اش سه چهار کوچه بالاتر بود ماشین را موازی با این ماشین بی صاحب پارک کرده بود رفته بود.
ساعت 5 عصر اسفند بود. مهمون داشتم میخواستم برسونمشون. باور کنید تا ساعت هشت مشغول مامور بازی بودم. اومدند با موتور صورت جلسه و رفتند. اونم با اصرار من. راهنمایی راننددگی منطقه ده تهران نزدیک کوچه خزروان است. حضوری رفتم گفتند تعطیلیم. گفتم جرثقیل گفتند تعطیلند. 110 هم قربونش برم خسته شده اند از مزاحمان. هیچی دیگه. ماشین دومی را دوستش رفت با موتور کلید گرفت کشیدند جلو. شب شده بود و حرص منو می کشت. تنها چاره آتش زدن ماشین مزاحم است بلکه آتش نشانی بیاد.
آبرو برا مردم نمی گذارند که.
هشت شب با یک مامور محترم راهنمایی رانندگی طرح موضوع کردم گفتند فلان کد میخوره و 20 تومن جریمه اش هست!! جل اللخالق!
خلاصه، آقای قانون، مشکل قانون گذارانند که بی خیالند. برای چراغ نارنجی را قرمز رد کردن دو میلیون ریال جریمه داره برای مزاحمت و تجاوز به حقوق عمومی و اسر گرفتن یک کوچه 20 تومن.
کجای کاریم ما؟
پر واضحه عدم كارايي قانوني پليس و 110 درزمان مقتضي و حل آن در كوتاهترين زمان مناسب كه تقريبا همه به اين نتيجه واقفند

كمترين اقدام از مالكين يك ساختمان پنچري-شكستن آينه يا برف پاك كن -خط روي بدنه-

راننده هايي هم كه پارك نميكنند بخاطر رعايت اخلاقي و همچنين عواقب تخريب ماشينشون هستش نه رعايت قانون

نتيجه پيگيري خسارت ديدگان هر دوطرف با اتلاف وقت و هزينه تقريبا در حد صفر
برای خود من بارهاو بارها این اتفاق افتاده و من باپلیس 110تماس گرفته ام بعد از آمدن پلیس و تماس با مرکز 110علنا به من اعلام کرده اند که ما کاری نمی توانیم انجام دهیم
مشکل تنها از صاحبان خودرو نیست
مشکلی که الان در مشهد هست اینه که شهرداری محترم تا دو سال پیش کل پهنه یک ساختمان را به عنوان درب ورودی می فروخت و طبیعتا در مناطق مختلفی از مشهد شما شاهد خیابان هایی هستید که تمام پهنه ساختمان را درب پارگینگ درست کرده اند، در این خیابان ها شما جای پارک پیدا نمی کنید. بررسی کنید شهرداری به چه حقی چنین اقدامی انجام میداده و چرا دو سال هست که این کار رو انجام نمیده. این جاست که شهرداری حقوق شهروندان را به دیگران می فروشد.
برای جلوگیری از پارک در روبروی درب پارکینگها ، جریمه مختصری توسط رهنمایی و رانندگی از متخلفین اخذ شود تا راهنمایی و رانندگی هم از جرایم بهره مند شود براحتی فرهنگ آن جا میافتد ضمنا بعضی از مغازه دارها هم خیابان را ملک شخصی خود ندانند که کارتن در آن بچینند و مانع پارک خودروها شوند
فقط فرهنگ سازی نیاز است! رسانه میلی به جای خود شیرینی های سیاسی و بی ارزش بهتر است برخی مردم عزیزمان که ممکن است مهاجر باشند و فرهنگ شهر نشینی نداشته باشند را با برنامه های مفید اموزش شهر نشینی و اپارتمان نشینی در کل حقوق شهروندی اشنا کند
خیلی از ادارات و سازمان ها میان خیابون روبروی ادارشون رو به پارکینگ اختصاصی خودشون تبدیل میکنن و یه نگهبان هم گذاشتن اونجا و اجازه نمی دن کسی جز کارمندهای خودشون اونجا پارک کنه، خیلی از مغازه دارها هم میان خیابون جلوی مغازشون چند تا آشغال می زارن تا کسی پارک نکنه،با این وجود که جلوی مغازشون پیاده رو هست و فضای زیادی برای مغازه اش موجوده اما میان خیابون روبروی مغازشون چند تیکه آشغال می زارن تا کسی نتونه پارک کنه به این بهانه که جلوی دید مغازشون گرفته نشه.وقتی هم به ۱۱۰ زنگ می زنیم اصلا انگار نه انگار. مردم بالاخره باید چیکار کرد؟ مشکلشون رو چطوری حل کرد؟ وقتی ۱۱۰ اهمیتی نمی ده پس چاره چیه؟ باید همینطور نشست و از حق خوری این افراد چشم پوشی کرد؟ راه حل چیه؟
پنچر کنید آقا . من که یه بار یه پرایدرو که جلو پارکینگمون پارک کرده بود رو چهار چرخ پنچر کردم و با آژانس.آی جیگرم حال اومد
اگر مجازات اعدام برای این کار در نظر گرفته میشد کسی جرئت نداشت جلوی منزل ها پارک کند.
بخدا دیوانه شدیم از این ملت طلبکاری که روی پل پارک میکنن وبعد از ساعتی که منتظر میمانیم وقتی هم بر میگردن میگن حالا مگه چی شده .
قانون باید اصلاح شود. در دو طرف کوچه ما پارک می کنند به طوریکه عبور یک ماشین معمولی بسیار به سختی انجام میگیرد، چه رسد به امبولانس و ماشین آتش نشانی. حتما باید اتفاقی بیفتد و چند نفر تلف شوند تا موضوع مورد توجه مجلس قرار گیرد؟!
شمادرایران سیستم نفوذی غلط غربی دارید و بحث های شما بچه گانه است اگر شهردار تهران تمایل داشتند من از کانادا برگردم ایران و در زمینه های مختلف کمک نمایم
من خودم هر روز صبح موقع رفتن سر کار با پارک یک خودرو مقابل درب پارکینگ مواجعه می شوم واقعا عصبی می شوم و خون جلوی چشام را می گیره ما واقعا در کشور ضعف های قانونی زیاد داریم
برای پلیس راهور مساله ای نیست هرحرکت اتومبیل را چه با دوربین چه حضوری جریمه میکنند چرا درصورت اطلاع صاحب خانه بابت پارک راننده بی ملاحظه جلوی درب پارکینگ جریمه وراهکار اساسی درنظر نمیگیرند ایا خلا قانونی را مردم عادی باید پیدا کنند
جلوی پارکینگ بنده ماشینهای زیادی نگه میدارن منم تو این چند سال پلاکهای زیادی را جمع آوری کردم الان هم کلکسیون پلاک خودرو را دارم
پاسخ ها
حسن
| United States |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
اینم بد فکری نیستا!من خودم با پیچ بلند و مهره رو زیر لاستیکش میزارم.تا ته فرو میره و بعضا رینگم سوراخ میکنه.ولی راه حل شما فرهنگی تر و موثرتره
پنچر کردن ماشین پارک شده و یا تخریب رنگ ماشین به هیچ عنوان کار درستی نیست و برای کسانی که این کار را با ماشین پارک شده میکنند متاسفم اما کسی که ماشینش را در پارک ممنوع پارک میکند بهتر است جریمه سنگین در نظر گرفته شود و این جریمه توسط ماموران قانون به شخص خاطی تسلیم شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
فرض کنید شما ببینید که یک نفر داره از خونه شما دزدی میکنه و شما بخواهید جلوشو بگیرید. مطابق منطق خودتان باید همانجا بایستید و به پلیس زنگ بزنید چون هر کار دیگری بکنید صحیح نیست و من برای شما متاسفم خواهم بود.
متاسفانه اکثر نظرات مردم نشان دهنده تجربه تلخ بی تفاوتیه پلیس به این موضوع و موضوعاته مشابه هست!
پس در جایی که مجریه قانون ، قانونمند نیست و قانون رو اجرا نمیکنه باعث میشه تا مردم خودشون اجرای کننده ی حد باشند که این باعث هرج و مرج در جامعه میشه ،همونطور که الان میبینیم!اگر مردم در هنگام بروز این مشکلات بلافاصله دست قانون رو همراه خود میدیدند اکثر این دعواها و جدلها و ضد و خوردها و بعضا قتلها اتفاق نمی افتاد!
و مشکل بزرگی که اینروز ها زیاد دیده میشه و مد شده درست کردن حریم شخصی در معابر عمومی است!زیاد دیده شده که افرادی کنار کوچه،کنار خیابان و ... رو حد مرز شخصی خود قلمداد کرده و هنگام پارک دیگران رو آزار میدن!
با این جور مسائل که دیگه اصلا نمیشه قانونی برخورد کرد متاسفانه!
مردم ناگزیر به دعوا هستند!!
بنده با نصب تابلوی آشغال عوضی ماشینتو اینجا پارک نکن مشکلو حل مردم
ماشهرستان زندگی میکنیم همین مشکلوداریم ولی یه بارزنگ زدیم 110گفتن حریم خیابونه وهیچ اشکالی نداره. ماهم هرموقع جایی میخوایم بریم ازچندساعت زودترکه پلمون خالیه ماشینومیزاریم بیرون که بتونیم بریم ولی وقتی برمیگردیم بازم مشکل داریم. مردم فقط به رفاه خودشون فکرمیکنن به اینکه بااین سدمعبرممکنه چه بلایی سراون ادمی که میخوادبه هردلیلی باعجله باماشین بره کاری ندارن.شایدصاحب خونه مریض داشته باشه شایدبخوادجایی بره
تا قوانین سفت و سخت نباشد هیچ گونه فرهنگ سازی معنی ندارد. در کشورهای پیشرفته هم مردم فقط با پرداخت جرائم سنگین است که بافرهنگ می شوند. خوب است برای اینکار جرائم سنگین بگذارند. کافی است با ارسال یک عکس به پلیس و اعلام آن، طرف ملزم به پرداخت جریمه سنگین شده و از دفعه دیگر یاد بگیرد که خودروی خودرو مقابل پارکینگ مردم پارک نکند. جرثقیل و ..... هم اگر واقعی باشند خوب است ولی متاسفانه فقط در حد حرف است وگرنه کسی جرات این کار زشت را نمی کرد که به حریم دیگر شهروندان تجاوز نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
احسنت. بلاخره یک هم نظر پیدا کردم. چه معنی داره که هی میگیم فرهنگمون پائینه و تقصیر خودمونه. جریمه باید سنگین باشه و اگر جواب نداد سنگینتر. اصلا جریمه در ایران باید بیشتر از اروپا باشه چون جرم بیشتره.
پليس با جلوي درب منازل مثل فضاي توقف مطلقاً ممنوع برخورد كنه و جريمه كنه
عمل به شعار بهترین است. به تهدیدت عمل کن. پنچر کن . تا بفهمد.شعار توخالی لوث شدن می انجامد. استفاده از کلید تدبیر خط کشیدن ابدا کار درستی نیست زیاده روی است افراطی است باعث خشم بیش از حد صاحب ماشین و انتقامجویی های بعدی وی میشود و ..
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی