بازدید 23453
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش یک امام جمعه به پیام نوروزی ترامپ/ کنایه های ضرغامی به آمار و ارقام روحانی/ سیب اپل را «سیا» گاز زده!/ گزینه های احتمالی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران/ ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «آمار ثبت نامی های روز پنجم شورای شهر تهران»، «روایت عارف از کلاس های سروش»، «دشمنان به "جریان لائیک داخلی" بسته‌اند»، «تمجید ژنرال روس از تانک ایرانی «کرار»»، «دستور ظریف به سفرای ایران در سایر کشورها»، «شرط پیشرفت کشور از نگاه سخنگوی دولت»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 24 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید

آمار ثبت نامی های روز پنجم شورای شهر تهران

فرهادى فرماندار تهران گفت: نزديك به 1300 نفر تا پايان پنجمين روز نام نويسى از داوطلبان انتخابات شوراى شهر ثبت نام كرده اند. ٢٨٦ نفر امروز ثبت نام كرده اند و ٣٥ نفر از مجموع داوطلبان، نمايندگان ادوار شوارى شهر هستند و از ١٢٨٧ نفر ١٠٧٨ نفر مرد و ٢٠٩ نفر خانم ثبت نام كرده اند. ١٤٠ نفر دارای مدرك دكترى، ٦١٨ نفر فوق ليسانس و ٥٢٩ نفر نيز داراى مدرك ليسانس هستند.

 

رانتجویان ادب می شوند

اسحاق جهانگیری روز جمعه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد، گفت: باید اجازه و فرصت داد بخش خصوصی وارد میدان شود. در این میان عده ای رانتجو هم در بخش خصوصی وجود دارند که در پی رانت هستند. تسهیلات کلان می گیرند و بعد موقع بازپرداخت گردن کلفتی کرده و از بازگرداندن آنها سر باز می زنند که باید ادب شوند و برخورد هم جدی خواهد بود. جهانگیری ادامه داد: در این میان بخشی از فعالان اقتصادی به دلیل سیاستها و شرایطی که در سالهای گذشته ایجاد شد دچار مشکل گردیدند که باید فرصت داد دوباره خود را احیا کرده و وارد عرصه شوند تا بخش خصوصی واقعی میداندار اقتصاد کشور شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد


سیب اپل را «سیا» گاز زده!

طبق اسنادی که ویکی‌لیکس روز پنجشنبه (دیروز) منتشر کرد، سازمان سیا موفق شده به طور دائم رایانه‌های مک شرکت «اَپل» را به گونه‌ای آلوده کند که حتی نصب مجدد سیستم عامل نیز به پاک شدن و از بین رفتن این ویروس کمکی نمی‌کند. ویکی‌لیکس در دومین افشاگری علام کرد که ظاهراً این آژانس جاسوسی آمریکا موفق شده از سال ۲۰۰۸ با مداخله در شبکه توزیع اپل، ویروس‌های خود را وارد آیفون‌ها جدید و استفاده نشده کند. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

جمنا تلاش می‌کند که دولت انقلابی را معرفی کند

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: شرط لازم برای موفقیت در تشکیل دولت انقلابی، وحدت و همگرایی کاندیداهای جبهه است. محمدباقر ذوالقدر افزود: برای دفع تهدیدات دشمنان و حل مشکلات کشور باید به انقلاب بازگشت، باید انقلابی عمل کرد. دولت به دلیل چشم دوختن به خارج و امید بستن به بیگانگان و غفلت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و ضعف و ناکارآمدی مفرط، از حل مشکلات اقتصادی عاجز مانده است./ تسنیم

 

روایت عارف از کلاس های سروش

معاون اول دولت اصلاحات در گفتگو با سالنامه نوروزی اعتماد گفت: در خصوص علت رای آوری بالای آقای خاتمی در سال ۸۰، به نظر من مهم‌ترین دلیل عملکرد دولت و ویژگی‌های اخلاقی و صداقتی بود که ایشان با مردم داشت. این موضوع حتی مهم‌تر از عملکردش بود. عارف گفت: در دوره‌ای که من رییس دانشگاه تهران بودم انصار حزب الله شکل گرفت و می‌خواستند جلوی برخی جلسات و از جمله کلاس‌های دکتر سروش در دانشگاه را بگیرند ما طوری برخورد کردیم تا این موضوعات تبدیل به بحران نشود و هیچ جریانی هم نتوانست مانع تدریس دکتر سروش در دانشگاه شود.

 

مسی زیر تیغ محرومیت

امکان دارد کاپیتان تیم ملی آرژانتین با محرومیت مواجه شود. به گزارش خبرآنلاین؛ بامداد جمعه تیم های آرژانتین و شیلی در چهارچوب مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل لیونل مسی به سود آرژانتین به پایان رسید. اما به نظر می آید اتفاقات خوبی برای تیم برنده در حال رخ دادن نیست. گفته‌ می‌شود لیونل مسی به علت توهین به کمک داور دیدار آرژانتین و شیلی در خطر محرومیت از بازی با بولیوی قرار گرفته است. دیدار بولیوی و آرژانتین بامداد چهارشنبه 10 فروردین به میزبانی کشور بولیوی برگزار می شود.

 

راه‌اندازی احراز هویت دومرحله‌ای در اینستاگرام

اینستاگرام احراز هویت دو مرحله‌ای / Two-factor را برای تمامی کاربران خود راه‌اندازی کرد. این کار باهدف جلوگیری از هک اکانت ها از طریق فیشینگ یا استفاده هم‌زمان از یک پسورد انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با کلیک روی آیکون ستینگز در قسمت بالا سمت راست پروفایل خود تأیید دو مرحله‌ای را از طریق «require security code» فعال کنند. سپس یک پیامک حاوی کد 6 رقمی برایتان ارسال می‌شود که هنگام ورود به اکانت باید آن را وارد کنید. ظاهراً این کار باعث می‌شود تا هکرها که در لایه‌های امنیتی یک اکانت نفوذ کرده‌اند نتوانند به‌راحتی وارد شوند. بدین ترتیب، اینستاگرام به گروه فیس بوم، توئیتر، گوگل و سایرغول های نرم‌افزاری (هرکدام مقداری باهم تفاوت احراز دارند) برای احراز دو مرحله‌ای هویت پیوست. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

گزینه های احتمالی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران گفت: آقایان کرباسچی، مرعشی، بیطرف، حاجی و ... اگر علاقمند باشند می‌توانند از گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران باشند.محمد سالاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران عصر امروز با حضور در فرمانداری در پنجمین دوره شورای شهر تهران ثبت‌نام کرد.وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیمی مبنی بر معرفی محسن هاشمی و محسن مهرعلیزاده برای شهرداری تهران صورت گرفته یا خیر؟ اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه صحبتی درباره مصادیق کاندیداهای شهرداری تهران در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نشده، لذا افراد دیگری از دوستان از جمله آقایان کرباسچی، مرعشی، بیطرف، حاجی و ... هستند که اگر علاقمند باشند، می‌توانند از گزینه‌های احتمالی برای شهرداری تهران باشند.وی تصریح کرد: جریان اصلاحات در نظر ندارد همزمان با ارائه فهرست شورای شهر، کاندیداهای شهرداری تهران را معرفی کند.

 

دشمنان به "جریان لائیک داخلی" بسته‌اند

خطیب جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری در این فرمایش خود، محور و ملاک هویت مردم ما را مشخص کردند، این مردم در یک چیز مشترک هستند و آن هم دین مداری و علاقه به عترت پیامبر است و برای همه قرآن عزیز است و با هر اختلاف سلیقه‌ای این مسئله مشترک است.وی افزود: امروز دشمنان ما به این اصل رسیده‌اند که هم مردم به نظام وابسته هستند و هم نظام به مردم و آن عامل پیوند دهنده میان مردم و نظام، دین است، اگر بنا شد سفره دین از میان برداشته شود رابطه مردم و نظام بهم می‌خورد و یک نظام غیرمردمی را به خوبی و راحتی می‌توان براندازی کرد و اینها در خط براندازی نظام حرکت می‌کنند و امیدشان به یک جریان لائیک در این مملکت است.آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: همین تفکر را عده‌ای فرصت طلب در داخل کشور نیز دارند، اینها می‌بینند مردم با آرم دین و ولایت تصمیم می‌گیرند و دنبال سر ولایت حرکت می‌کنند پس به دنبال توسعه بی بندوباری هستند تا در اردوکشی سیاسی خود این جریان لائیک را به میدان قدرت خود آورده و استخدام کنند، مقام معظم رهبری به این دو جریان پیام دادند.وی گفت: خارجی‌ها بدانند که هیچ وقت نمی‌توانند با سرهم بندی یک جریان لائیک در برابر سیل میلیونی جمعیت متدین ایستادگی کنید، قدرت‌یابان داخلی نیز به نتیجه‌ای نمی‌رسند زیرا این مردم متدین هستند.

 

برخورد با منتشر کنندگان یک خبر کذب

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از احضار مدیرمسئول سایت منتشر کننده خبر کذب حادثه تروریستی در بافت خبر داد.وی افزود: خبر حادثه تروریستی یا هر واقعه امنیتی وحتی انتظامی در شهرستان بافت فاقد هرگونه مبنائی از حقیقت است و مدیر مسئول سایت منتشر کننده و کانال های تلگرامی شناسایی شده که اقدام به انتشار این خبر کذب کرده اند، به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دادستانی احضار شده اند و فرآیند شناسایی سایر منتشر کنندگان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد. دادستان مرکزاستان ضمن تأکید بر برخورد شدید با مجرمین این پرونده گفت: انتشار چنین خبر کذبی که افکار عمومی مردم را در این ایام تعطیل مشوش میکند و برای امنیت ملی کشور تبعات دارد مصداق بی مسئولیتی مسئولین سایت های متخلف است و نشان میدهد آنان با اصول اولیه کار خبری آشنایی ندارند که بدون تایید حتی یک مقام امنیتی چنین خبری را کار میکنند.

 

تمجید ژنرال روس از تانک ایرانی «کرار»

ژنرال باگاتریف (کارشناس نظامی روس) اظهار داشت: «متخصصان صنایع نظامی در ایران مجموعه‌ای از قابلیت‌های برتر موجود در مشهورترین انواع تانک جنگی را در جدیدترین نمونه تولیدی خود موسوم به «کرار» گرد آورده‌اند.»وی در مصاحبه با این خبرگزاری روسی افزوده است: «فناوری زرهی و پدافند هوایی در ایران به‌حد کافی پیشرفته است. ایرانی‌ها سعی می‌کنند سیستم‌های تسلیحاتی دیگر را تولید کنند که نزدیک به انواع مدرن کنونی باشد؛ از این‌رو هرآنچه خوب است را جمع‌آوری می‌کنند و نباید توانایی‌شان در این رشته را دست‌کم گرفت

 

صدام خَره اون وَر پُل یادت نَره!

سیدمحمدغرضی وزیر نفت دولت جنگ در گفتگو با خبرآنلاین به ایام نوروز در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: ایام نوروز برای مردم ایران هرگز تلخ نبوده است حتی در مواقعی که زیر بمباران وسیع دشمن بعثی بودند. خاطرم هست در مقطعی صدام برای تخریب روحیه مردم در ایام نوروز اصفهان را بمباران کرد.غرضی افزود: همانطور که می دانید اصفهان به دوقسمت شمال و جنوب رودخانه زاینده رود تقسیم می شود، معمولا هواپیماهای عراقی که از جنوب اصفهان وارد شهر می شدند، طرف شمال شهر یا همان شمال رودخانه را بمباران می کردند. خاطرم هست که بچه های اصفهان در خیابان های جنوب فریاد می زدند «صدام خَره اون وَر پُل یادت نَره»وزیر پست و تلگرام دولت سازندگی اظهار داشت: من در نوروز سال 60 هم استاندار خوزستان بودم، با اینکه آن سال شهر با سیل آوارگان و گرفتاری های جنگ روبرو بود ولی زندگی در شهر جریان داشت و ایام نوروز برای مردم روزهای شادباشی بود.

 

کنایه های ضرغامی به آمار و ارقام روحانی

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما عنوان کرد: از گزارش فشرده نوروزی رئیس جمهور محترم چنین برمی‌آید که کماکان ملاک قضاوت وی، منحنی‌ها و آمارهایی است که تقدیمش می‌شود.عزت الله ضرغامی کاندیدای ریاست جمهوری در مطلبی با عنوان دولت اقدام و عمل در صفحه شخصی‌اش نوشت:از گزارش فشرده نوروزی رئیس جمهور محترم چنین بر می‌آید که کماکان ملاک قضاوت ایشان، منحنی ها و آمارهایی است که تقدیم ایشان می‌شود.فکر می‌کنید که مردم در مقابل این ادعا،که نرخ افزایش حقوق بالاتر از نرخ تورم است،پس زندگی این سال‌های شما بهتر بوده است! چه خواهند گفت؟آیا کسی که در سال 95 با 10 درصد افزایش حقوق ماهیانه 2/2 میلیون تومان می گیرد می تواند بگوید که قدرت خرید او نسبت به سال 94 که 2 میلیون می گرفته بهتر است؟آمار نرخ تورم میانگین چند صد قلم کالاست. در حالی که بسیاری از این اقلام با زندگی روزمره مردم و طبقه کم‌درآمد ارتباطی برقرار نمی کند. پایین بودن نرخ رشد برخی از آن اقلام هم به رکود عمومی در کشور برمی‌گردد. به همین دلیل هم نرخ بیکاری افزایش یافته است.از امل تا عمل فاصله زیادی هست.شعارهای انتخاباتی نامزدها همه خوب است. عدالت، مبارزه با اشرافی گری، تدبیر و امید، سازندگی،پیشرفت، گفتمان انقلاب اسلامی و ... اما دولت آینده باید بتواند با اقدام و عمل اثربخش و کارآمد، زمینه اجرای این شعارها را فراهم کند .با تشکیل تیم مجرب ، منسجم، با انگیزه، ساده‌زیست و مردمی با روحیه انقلابی و جهادی می توان نتیجه اقدامات دولت را به تدریج در زندگی واقعی مردم مشاهده کرد.

 

واکنش یک امام جمعه به پیام نوروزی ترامپ

امام جمعه موقت اراک به ارسال پیام تبریک رئیس جمهور امریکا اشاره کرد و گفت: نو رسیده کاخ سفید پیام تبریک نوروز می فرستد که این پیام پشت پرده‌ای دارد و ترامپ با فرستادن پیام تبریک نوروز می‌خواهد نظر کسانی را که به دنبال ایجاد فتنه در کشور هستند را جلب کند.وی خاطرنشان کرد: البته مردم ایران با هوشیاری و بصیرتی که دارند همواره با توطئه های استکبار آشنایی دارند و فریب توطئه های آنها را نمی‌خورند.حسینی پور افزود: امروز می بینیم که نورسیده کاخ سفید، برای مردم ایران تبریک می فرستد، این تبریک پشت پرده ای دارد زیرا وی تبریک می فرستد، اما مشاورش، گفته امیدواریم فتنه‌ای همچون 88 در انتخابات ایران رخ دهد.

 

هشدار عمان به اردن در خصوص ادبیات ضدایرانی

عمان با ارسال پیامی به اردن هشدار داده که در صورتی که این کشور با صحبت‌ها یا توصیه‌های مطروحه در اجلاس آتی اتحادیه عرب (29 مارس، اردن) در شرایط سختی قرار بگیرد، سطح حضور خود را در این اجلاس خواهد کاست.«میدل ایست مانیتور» به نقل از رای الیوم نوشت: این منابع گفته‌اند که مصداق آنچه منجر به شرایط سخت برای عمان خواهد شد، در پیام به وضوح بیان نشده اما توضیح داده‌اند که مسقط پیش‌تر به امان گفته است در صورتی که بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه عرب بخواهد ایران را متهم به حمایت از تروریسم کند یا از اعضا بخواهد که سطح روابط خود را با تهران کاهش دهند، ترجیح می‌دهد که سطح حضور خود در اجلاس اتحادیه عرب را کاهش دهد.

 

دستور ظریف به سفرای ایران در سایر کشورها

وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر هرچه فعال تر شدن بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: سفرای جمهوری اسلامی باید تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی باشند.به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف با آرزوی بهبود معیشت مردم و وضعیت کشور در سال جدید اظهار کرد: مسئولیت مستقیم وزارت خارجه در دستگاه سیاست خارجی زمینه سازی برای فعالیت های اقتصادی است و طی سال های گذشته علاوه بر گسترش و تعمیق روابط با همسایگان، برداشت موانع پیش رو بوده است.

 

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟

تحلیل مجله گلوبال فاینانس نشان می‌دهد بعضی از کوچکترین کشورهای جهان همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارند.این رتبه‌بندی در فوریه سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بر مبنای آمار صندوق بین‌المللی پول بود.این مجله کشورهای جهان را بر اساس تولید ناخالص داخلی آنها برمبنای سرانه برابری قدرت خرید رتبه بندی کرد.برابری قدرت خرید (PPP) هزینه نسبی زندگی و نرخ تورم کشورها برای مقایسه استانداردهای زندگی در میان کشورهای مختلف را بررسی می‌کند.کشورهای کوچکی که در میان ۱۰ کشور برتر این فهرست قرار دارند، همگی جمعیت کوچکی در مقایسه با کشورهای مانند آمریکا، چین یا آلمان قرار دارند که از نظر تولید ناخالص داخلی، بزرگترین اقتصادهای جهان هستند.بیشتر این کشورهای کوچک وابستگی زیادی به کارکنان مهاجر دارند که اغلب در کشوری که کار می کنند، سکونت ندارند یا اقامت آن کشور را دریافت نکرده‌اند، بنابراین در محاسبات سرانه تولید ناخالص داخلی به حساب نمی‌آیند.از میان ۳۰ کشور ثروتمند جهان، ۱۵ کشور در اروپا هستند و برخی از اقتصادهای بزرگ مانند آمریکا، ژاپن و کانادا موفق شدند در این فهرست جای بگیرند.بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سرانه تولید ناخالص داخلی میزان ثروتی که در سال ۲۰۱۶ تولید شده است را نشان می‌دهد و به دلار آمده است.30 کشور ثروتمند جهان بر مبنای رتبه بندی گلوبال فاینانس به این ترتیب‌اند:

۱_ قطر

سرانه تولید ناخالص داخلی: ۱۲۹۷۲۶ دلار

۲_ لوکزامبورگ

سرانه تولید ناخالص داخلی: ۱۰۱۹۳۶ دلار

۳_ ماکائو

 

شرط پیشرفت کشور از نگاه سخنگوی دولت

دکتر نوبخت، سخنگوی دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان که استاندار گیلان نیز حضور داشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و مشهد مقدس، اظهار کرد: دولت مصمم و مهیا در مسیر ارشادات و بیانات معظم له حرکت می‌کند.وی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه اتحاد ملی انجام می‌پذیرد و پیشرفت کشور در گرو تبعیت از رهبر معظم انقلاب در اجرای این سیاست‌ها است. سخنگوی دولت گفت: پیشرفت کشور در گرو تبعیت از رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی