بازدید 4184

ابزارهای مالی بانک ها و دولت باید به سمت مسکن هدایت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، معتقد است باید تمام ابزارهای مالی در اختیار بانک ها و دولت به سمت و سوی افزایش قدرت خرید مردم در بحث مسکن هدایت شود.
کد خبر: ۶۷۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 24 March 2017
ابزارهای مالی بانک ها و دولت باید به سمت مسکن هدایت شود/ ارائه تسهیلات مسکن نباید ابزاری برای اعمال نرخ های بالا شود

مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وجود شرایط رکودی در بازار مسکن، گفت: بازار مسکن برای خروج از رکود نیازمند ارایه مشوق های کافی است و ارایه تسهیلات مسکن با قیمتی مناسب یکی از راهکارهایی است که می تواند به تحول در این بازار منجر شود.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تمام ابزارهای مالی دراختیار بانک ها و دولت به سمت و سوی افزایش قدرت خرید مردم در بحث مسکن هدایت شود،افزود:ارایه تسهیلات مسکن باید با سازوکاری همراه شود که تنها مصرف کننده واقعی از آن برخوردار شود و ارائه تسهیلات مسکن باید به گونه ای باشد که بتواند قسمت اعظمی از سبد خرید مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را پوشش دهد.

ارائه تسهیلات مسکن نباید ابزاری برای اعمال نرخ های بالا شود

کیان پور ادامه داد: ارائه تسهیلات مسکن باید بتواند نرخ واحدهای مسکونی را به سطحی قابل قبول کاهش دهد، نه اینکه خود ابزاری برای اعمال نرخ های بالا شود.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ تسهیلات بانکی از یک سو و افزایش قیمت اوراق مسکن از سوی دیگر، سدی مقابل ایجاد رونق اقتصادی در بازارمسکن است، یادآور شد: تنها راه پیش روی ما برای ایجاد رونقی در بازار مسکن تعیین نرخی منطقی برای ارایه تسهیلات در این حوزه است و با تعیین نرخی منطقی برای تسهیلات مسکن تحرکی در بازار در راستای افزایش ساخت و سازها را شاهد خواهیم بود.

لزوم افزایش کیفیت ساخت مسکن توسط انبوه سازان

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: باید در زمینه ساخت مسکن به سمت و سویی حرکت کرد، که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و متخصصان خبره تولید مسکن با توجه به افزایش تقاضا در سال های اخیر افزایش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش کیفیت ساخت مسکن توسط انبوه سازان برای افزایش عمر مفید ساختمان حتی تا بیش از 100 سال تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار