بازدید 3427

سلب آرامش مسافران با تاخیرهای پی در پی پروازها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیرهای پی در پی پروازها و بی نظمی در ارائه خدمات به مسافران آرامش را از مسافران خطوط هوایی سلب کرده است.
کد خبر: ۶۷۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 24 March 2017
زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: تاخیرها و بی نظمی در پروازها علاوه بر اینکه در طول سال باعث وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به کار و زندگی مردم شده، در روزهای پایانی سال و درسال جدید هم تکرار شد و کام مسافران سفرهای نوروزی را به شدت تلخ کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید در مقابل این همه اجحاف به حق مردم پاسخگو باشند؛ مگر نه این است که وقت طلاست، پس چرا مسئولان صنعت هوایی کشور برای وقت مردم هیچ ارزشی قائل نیستند؟ اینکه افراد با پرداخت هزینه به مراتب بیشتر سفر هوایی را انتخاب می کنند عمدتا به خاطر بهره گیری بهینه از وقتشان است؛ چرا باید در اثر سوء مدیریت مسئولان، وقت گرانبهای مردم در فرودگاه ها به دلیل تاخیر پروازها، ضایع شود؟
سعیدی مبارکه گفت: کسی که هزینه چند برابری سفر هوایی را متحمل میشود برای نظم و آرامش بیشتر در سفر است. این همه تاخیرهای پی در پی پروازها و بی نظمی در ارائه خدمات به مسافران به کلی آرامش را از مسافران خطوط هوایی سلب کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: عملا برای مسافران خطوط هوایی، این امکان وجود ندارد که مطمئن باشند آیا به موقع و با آرامش و امنیت به مقصد خواهند رسید.

سعیدی مبارکه افزود: چرا مسئولان وزارت راه برای تامین آرامش حداقلی مردم در سفرهای هوایی فکری نمی کنند؟ مشکلاتی از قبیل تاخیر پروازها، بی نظمی ها و عدم ارائه خدمات مناسب به مسافران، عمدتا به مسائل نرم افزاری و مدیریتی برمی گردد.

وی ادامه داد: باید مدیریت و نظارت را در حوزه صنعت هوایی کشور، تقویت شود. مگر شرکت های هواپیمایی به توان و ظرفیت خود آگاه نیستند که نمی توانند مدیریت لازم را با توجه به ظرفیت پروازها، تعداد مسافران و بلیط هایی که می فروشند، اعمال کنند و باعث حیرانی و سرگردانی و معطلی مردم نشوند؟

 

نظارت مناسب بر خطوط هوایی اعمال نمی شود

سعیدی مبارکه افزود: نظارت مناسب بر خطوط هوایی اعمال نمی شود، این در حالی است که در اکثر کشورها و عمده خطوط هوایی، استانداردهای لازم برای امنیت و آرامش مسافران به دقت کنترل می شود و حتی اگر به ندرت تاخیر غیرموجه و یا بی نظمی اندکی پیش بیاید، آن شرکت هواپیمایی در کمال احترام، خسارات مادی و معنوی وارده به مسافران را جبران می کند.

وی ادامه داد: باید نظام و ساختار مناسب برای نظارت و کنترل کیفیت عملکرد صنعت هوایی کشور، طراحی و به دقت اجرا شود. متاسفانه واقعیت این است که عملکرد حوزه حمل و نقل کشور، نه تنها در بخش هوایی بلکه در بخش ریلی و جاده ای نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست و پیوسته وارد آمدن انواع آسیب ها و خسارات مالی و جانی به مردم عزیزمان را در جاده ها و خطوط ریلی و هوایی شاهد هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان وزارت راه باید در مقابل این همه سوء مدیریت و ناکارآمدی آشکار در حوزه حمل و نقل کشور پاسخگو باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل