بازدید 3210

تردد یک میلیون و۲۵۰ هزار خودرو و موتورسیکلت فرسوده

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از تعلل بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده، گفت: هم اکنون یک میلیون و دویست پنجاه هزار خودرو و موتورسیکلت فرسوده در کشور تردد می کنند.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 24 March 2017
هدایت الله خادمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه ضعف عملکرد دستگاه ها در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده، گفت:هم اکنون شاهد تردد یک میلیون و 250 هزار خودرو و موتورسیکلت فرسوده در کشور هستیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، از کوتاهی و تعلل بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده انتقاد کرد وافزود: نوسازی خودروهای فرسوده نیازمند همکاری هماهنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک‌های عامل، شهرداری، خودروسازان و دولت است که متاسفانه این دستگاه ها نتوانستند به وظیفه خود به درستی عمل کرده و در جهت نوسازی گام بردارند؛ به نظر می رسد وجود متولیان متعدد باعث شده نوسازی خودروها به درستی انجام نشود بنابراین در این رابطه نیازمند متولی واحدی مانند شهرداری هستیم تا بتواند این امر را به درستی تحقق بخشد.

وی با انتقاد از اینکه بانک‌ها نه تنها در پرداخت تسهیلات نوسازی خودروها ضعیف عمل کرده اند بلکه در تمامی موارد عملکرد آنها رضایتبخش نبوده است، ادامه داد: نوسازی خودروهای فرسوده نقش قابل توجهی در کاهش آلایندگی و همچنین ترافیک کلانشهرها ایفا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از اجرای ناقص طرح اسقاط خودروهای فرسوده انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم اجرای کامل این طرح، ادامه داد: از رده خارج کردن و جایگزینی خودروهای نو به جای فرسوده تکلیفی است که بر اساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه تعیین شده  و اگر در جهت اجرای کامل این طرح گام برداریم بی شک اسقاط خودروهای فرسوده به درستی تحقق می یابد.

وی بر ضرورت ارایه وام های کم بهره بانکی به صاحبان خودروهای فرسوده تاکید کرد و گفت:  از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در راستای کاهش آلایندگی هوا اقدامی بسیارحائز اهمیت است اما متاسفانه نرخ بالای تسهیلات بانکی موجب شده صاحبان خودروها به نوسازی خودروی خود بی‌توجهی کند.

خادمی از روندکند نوسازی خودروهای فرسوده انتقاد کرد و گفت: نوسازی تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوا، کاهش هزینه ها، کاهش تصادفات و  همچنین افزایش امنیت مسافران دارد، به صورت جدی نیاز است سیاست های جدیدی از سوی متولیان اعمال شود تا معضل خودروهای فرسوده رفع شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم، بر لزوم گسترش حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: باید به گونه ای در این زمینه گام برداشت که هیچ فردی از خودروی شخصی استفاده نکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در دنیا نوسازی خودروهای فرسوده به سهولت انجام و در واقع دولت تمامی هزینه ها را متقبل می شود اما متاسفانه در کشور ما متولیان زیادی در این رابطه نقش دارند که تمامی آنها نسبت به نوسازی تعلل می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل