بازدید 2918

لزوم همبستگی دستگاه های متولی برای توسعه بانکرینگ

عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس، بر لزوم همبستگی دستگاه های متولی توسعه بانکرینگ برای کسب درآمدهای نجومی از این طریق برای کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 28 March 2017
عبدالحمید خدری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمار و ارقام حکایت از آن دارد که ایران شانس و فرصت های زیادی را در صنعت بانکرینگ از دست داده‎ است، گفت: همه دستگاه های متولی امر باید دست به دست هم داده تا بتوان ابتدا این کار را به صورت ملی شروع کرده و در مرحله دوم عقب ماندگی‎ها را جبران کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی صورت می‎‌گیرد، افزود: این حجم حمل و نقل دریایی بدون سوخت‎رسانی به کشتی‎ها غیر ممکن است بنابراین اگر هر شناور در هر روز نیاز به به مقدار زیادی نفت کوره داشته باشد،به یک رقم نجومی و افسانه ای برای سوخت رسانی دریایی‎ می رسیم.

موقعیت ویژه تنگه هرمز  برای ارائه خدمات بانکرینگ

خدری با بیان اینکه ایران می تواند از تنگه هرمز به عنوان موقعیت ویژه ارائه خدمات بانکرینگ استفاده کند، ادامه داد:ایران باید از جزیره قشم، جزیره کیش، جزایر حاشیه خلیج فارس و اروند کنار به عنوان محل ارائه خدمات بانکرینگ استفاده کند، اما متاسفانه علی رغم تصویب توسعه بانکرینگ در برنامه های توسعه کشور از این ظرفیت بالقوه در کشور استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه بانکرینگ می‌توان در کنار اشتغال مناسب در مناطق جنوبی می توان درآمد قابل‌توجهی در این بخش کسب کرد، ادامه داد: با نگاهی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌توان دید خدمات سوخت‌رسانی و توجه به توسعه آن می‌تواند میلیاردها دلار به درآمدهای ارزی ایران اضافه کند، از طرفی در کنار آن صنایع دیگر مثل تعمیرات کشتی و عرضه محصولات پرجاذبه تولیدی کشور هم فعال می‌شوند.

بخشی از درآمدهای حاصل از محصولات تولیدی بخش پتروشیمی نصیب بروکرها می شود

خدری  با بیان اینکه متاسفانه بخشی از درآمدهای حاصل از محصولات تولیدی بخش پتروشیمی نصیب بروکرها می شود، گفت: این درآمد باید نصیب کشور و تولید کننده داخلی شود، چرا باید سوخت در پالایشگاه های کشور تولید شود، اما از بنادر کشورهای همسایه به سایر کشورها صادر شود و ارزش افزوده آن نصیب این کشورها بشود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:بیش از پانزده خط بین المللی کشتیرانی در ایران فعالیت و تردد می کنند، لذا این فضا بهترین بازار برای ایران است تا شرکت های کشتیرانی بین المللی بتواند در ایران سوخت گیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی