بازدید 4717

۵۰ خانوار عشایری در جازموریان در محاصره سیلاب

کد خبر: ۶۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 24 March 2017
مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: ۵۰ خانوار عشایری در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار دارند.

به گزارش مهر، علی گنج کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود هشدارهای اداره کل عشایری جنوب استان کرمان در خصوص  احتمال طغیان رودخانه هلیل رود در اثر فعالیت سامانه بارشی ۵۰ خانوار عشایر همراه با دو هزار راس دام عازم منطقه جازموریان و در آنجا مستقر شدند.

وی گفت: در اثر بالا آمدن آب رودخانه این افراد در محاصره سیلاب قرار گرفتند که به محض اطلاع از این وضعیت درخواست اعزام بالگرد به منطقه شد.

گنج کریمی ادامه داد: بالگرد بعد از سوخت گیری در فرودگاه کرمان به سمت منطقه جازموریان به پرواز آمد اما به علت تراکم ابر در دو راهی راین و دهبکری موفق به حضور در منطقه نشد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان ادامه داد: همچنین درخواست اعزام بالگرد از بندرعباس به منطقه انجام شد که در آن لحظه بالگرد آنها مشغول انجام عملیات امدادی در همان استان بود که بعد از اتمام عملیاتش راهی منطقه جازموریان شد اما از مختصات دقیق جغرافیایی آن نقطه (جی پی اس) اطلاع نداشت.

گنج کریمی گفت: کنسرو، آب و موادغذایی مورد نیاز برای افراد محاصره در سیلاب در بالگرد بارگیری شد اما بعد از بررسی هایی که براساس مشخصات جغرافیایی منطقه صورت گرفت مشخص شد سوخت بالگرد بندرعباس برای رسیدن به منطقه کافی نبود به همین دلیل به بندرعباس بازگشت.

شرایط جوی اجازه اعزام بالگرد به منطقه را نمی دهد


وی تصریح کرد: ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح امروز تلاش شد از کرمان و بندرعباس پرواز به سمت منطقه انجام شود اما به دلیل بارندگی و رعد و برق در جازموریان و بندرعباس این امکان حاصل نشد.

وی گفت: در حال حاضر برای انجام عملیات امداد زمینی قایق های نجات از سیرجان و بندرعباس و تیم های واکنش سریع از بم و کرمان در منطقه جازموریان مستقر شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با توجه به باتلاقی بودن زمین شرایط منطقه را بسیار دشوار عنوان کرد و گفت: تیم های امداد و نجات زمینی باید از بعد از عبور از باتلاق از آب عبور کرده و به عشایر گرفتار در منطقه برسند.

گنج کریمی با اشاره به اینکه جازموریان سال ها بدون آب بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال ها در این منطقه بارندگی چندانی رخ نداده بود مردم منطقه غالفگیر شدند.

نفوذ آب به منازل موقت عشایر


وی ادامه داد: تلاش می کنیم بتوانیم وضعیت عشایر را چک کرده و آب و غذا به آنها برسانیم تا بعد از مساعد شدن شرایط جوی برای انتقال این افراد از طریق بالگرد به منطقه امن اقدام کنیم.

گنج کریمی با بیان اینکه در حال حاضر با گوشی تلفن همراه با این افراد در تماس هستیم، افزود: از آنها خواسته ایم که از تلفن همراه خود کمترین استفاده را داشته باشند تا این راه ارتباطی قطع نشود.

وی با اشاره به اینکه عشایر مکانی موقتی برای استفاده دام و همچنین استقرار خودشان در یک منطقه مرتفع بنا کرده اند، گفت: در آخرین تماسی با انها برقرار شده مطلع شدیم که آب به منازل آنها نفوذ کرده است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با ابراز نگرانی در خصوص آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز گفت: این مسئله وضعیت را تشدید کرده و امدادرسانی به این افراد را دشوارتر می کند.

وی گفت: امیدواریم راهی برای نجات این افراد پیدا شود و تیم های نجات در سیلاب به منظور یافتن راهی برای نجات آنها به منطقه جازموریان اعزام شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان