بازدید 9187
۴

سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟

کد خبر: ۶۷۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 24 March 2017
پورشه به‌طور میانگین از فروش هر خودروی خود ۱۷ هزار دلار سود عملیاتی کسب می‌کند؛ این رقم نسبت به سایر خودروسازان دیگر بیشتر است.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، فرقی نمی‌کند یک خودروساز در ساخت محصول خود با چه شیوه‌ای دست به کاهش قیمت بزند درهرصورت اتومبیل همچنان یک گزینه‌ی گران‌قیمت محسوب می‌شود اما این به معنی کسب سود سرشار برای تمامی خودروسازان نیست البته به‌جز پورشه. این خودروساز آلمانی پول خوبی از ساخت خودروهای خود به جیب می‌زند.

فروش ۲۳۸ هزار دستگاه در سال گذشته و کسب ۳.۹ میلیارد یورو ( ۴.۱ میلیارد دلار) سود درنتیجه میانگین سود پورشه برای هر خودرو فروخته‌شده ۱۷۲۵۰ دلار است. پورشه تقریباً می‌تواند به ازای فروش هر خودرو خود یک فولکس‌واگن جتا خریداری کند.

اگر پورشه تصمیم به انجام چنین کاری داشته باشد، می‌تواند تنها با سود عملیاتی خود ۲۳۸ هزار دستگاه جتا خریداری کند.

البته این رقم به‌طور میانگین محاسبه شده است. از این‌رو ممکن است سود برخی از مدل‌ها نظیر پانامرا توربو S هیبریدی یا پورشه ۹۱۱ توربوی روباز بیشتر باشد.

برای مثال قیمت این دو مدل تقریباً نسبت به قیمت مدل پایه‌ی آن‌ها دو برابر است و به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد؛ اما حتی همین قیمت نسبت به اکثر رقبا بالاتر است.

این ارقام نسبت به خودرو مرسدس بنز GLA یا CLA یا مدل پایه‌ی بی ام و سری ۲ یا حتی سری ۳، ۳۳ هزار دلار بیشتر است. به این قیمت می‌توان هزینه‌ی بالای آپشن‌های پورشه را نیز اضافه کرد که قیمت خودرو را بیشتر می‌کند.

هیچ تعجبی ندارد که پورشه با داشتن این حاشیه سود بالا، در آینده‌ی نزدیک پول کافی برای خرید تمامی گروه فولکس‌واگن داشته باشد؛ شرکتی که در حال حاضر بزرگ‌ترین برند خودروساز دنیا محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
خودروهای ساخت داخل که سود صد در صدی می برند . در حالیکه ماشین های خارجی کیفیت دارند .
مقایسه کنید با برخی خودرو سازان کشور خودمان که سالهاست حتی مونتاژ خوبی هم انجام نمیدهند
نوش جونشون وحلالشون باشه كالاي خوب وباكيفيت ميدن تحويل مصرف كننده
هفده هزار دلار حدود 10 درصد قیمت این خودرو میشود در حالیکه خودروساز داخلی سود صد در صدی و دویست درصدی میبرند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی