بازدید 7335

افزایش تولید نفت لیبی با پایان درگیری ها در بنادر اصلی این کشور

روز چهارشنبه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور به 700 هزار بشکه در روز رسیده است. با این میزان، تولید لیبی از زمان کاهش اوایل این ماه که بخاطر درگیری در دو بندر اصلی نفت صورت گرفته بود بهبود یافته است.
کد خبر: ۶۷۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 23 March 2017
روز چهارشنبه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور به 700 هزار بشکه در روز رسیده است. با این میزان، تولید لیبی از زمان کاهش اوایل این ماه که بخاطر درگیری در دو بندر اصلی نفت صورت گرفته بود بهبود یافته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، مصطفی سانالا رئیس شرکت ملی نفت لیبی (NOC) در بیانیه ای اعلام کرد "ما سخت در تلاش هستیم تا اواخر آپریل 2017 به سقف تولید 800 هزار بشکه در روز برسیم و اگر خدا بخواهد تا آگوست بعدی تولید خود را به 1.1 میلیون بشکه خواهیم رساند."

افزایش تولید نفت لیبی با پایان درگیری ها در بنادر اصلی این کشور

ان او سی در بیانیه جداگانه ای ابراز امیدواری کرد در هفته های آینده 55 هزار بشکه از زمین های نفتی ابوعطیفل و ریمال استخراج نماید. در حال حاضر این زمین ها به علت تعمیر و نگهداری تعطیل می باشند.

زمین های مزبور توسط گاز و نفت «ملیتاه» که نوعی سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت لیبی و شرکت ایتالیایی «انی» است اداره می شود. ان او سی گفت «ملیتاه» در حال حاضر 41 هزار بشکه نفت و 43 هزار بشکه میعانات از زمین های نفتی خشکی و دریا استخراج می کند.

بعد از اینکه نیروهای امنیتی شرق لیبی کنترل خود را بر پایانه های عمده نفتی السیدر و رأس لانوف در سوم مارس از دست دادند، تولید لیبی تا حدود 600 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد. 11 روز بعد نیروهای امنیتی کنترل دوباره این مناطق را بدست گرفتند.

«سانالا» گفت انتظار دارد بتواند کنترل عملیات در این بنادر را حفظ کند و این درصورتی است که به نظر می رسد برخی از مقامات در شرق لیبی درباره تداوم همکاری با شرکت نفت لیبی در تریپولی ابراز تردید کرده اند.

کارگران در این بنادر به تدریج به پست های خود بر می گردند و بنابر منابع حمل و نقل انتظار می رود که یک تانکر نیز در روز شنبه یا یکشنبه در السیدر نفت خام بار گیری کند.

یک مهندس میدان نفتی گفت تولید در زمین نفتی «واها" که در ماه جاری متوقف شده بود تا 35 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. شرکت نفت «واها» که در این زمین فعالیت می کند امید دارد تا اواخر مارس تولید خود را از تمام زمین های خود به 80 هزار بشکه و تا اواسط آپریل به 100 هزار بشکه در روز برساند.

روز دوشنبه شرکت ملی نفت لیبی گفت امکان دارد از زمین نفتی واقع در جنوب غربی نیز استخراج کند و امید دارد که در این صورت بتواند تولید خود را تا 70 هزار بشکه دیگر به نسبت 221 هزار بشکه فعلی افزایش دهد.

با این وجود تولید این کشور شمال آفریقا همچنان زیر 1.6 میلیون بشکه در روز که قبل از قیام 2011 پمپاژ می کرده است باقی خواهد ماند.

لیبی و نیجریه از کاهش های اخیر مورد توافق سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) استثنا شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی