بازدید 14330

5 کشته و 40 زخمی در حمله تروریستی به لندن / هجوم نیروهای امنیتی به شماری از اماکن

از شب گذشته هجوم به شماری از اماکن آغاز شده و نیروهای امنیتی، اقدام به یک سلسله دستگیری و پلمب برخی اماکن کرده اند. برخی خبرها حکایت از آن دارد که خودروی عامل این حمله تروریستی، از یک مؤسسه کرایه خودرو، اجاره شده و یکی از اماکنی که پلیس به آنجا رفته، همین مؤسسه بوده است. بر اثر این سلسله عملیات، دست کم هفت تن در لندن، بیرمنگام و سایر نقاط انگلیس دستگیر شده اند.
کد خبر: ۶۷۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 23 March 2017
بر اثر حمله تروریستی در لندن ـ که اکنون داعش مسئولیتش را بر عهده گرفت ـ دست کم تاکنون پنج کشته و 40 زخمی بر جای مانده است؛ اتفاقی که باعث شد، پلیس و نیروهای امنیتی از شب گذشته، عملیات پیگیرد را در خاک انگلیس آغاز کنند و با هجوم شبانه به شماری از اماکن، گروهی رو به ظن مشارکت یا اطلاع از حمله بازداشت کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از وقوع حملات تروریستی در ورودی و اطراف پارلمان انگلیس، لحظه به لحظه بر شمار تلفات این حادثه افزوده می شود و بر اساس آمار قطعی که تاکنون اعلام شده، تاکنون 5 تن کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند. با توجه به گزارش های منتشره از وضعیت مصدومان این حادثه، احتمال می رود، شماری از زخمی ها به کشته شدگان این حادثه افزوده شوند.
 
 
با وجود آنکه پس از جلسه اضطراری کمیسیون کبری (بالاترین شورای امنیتی انگلیس) نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد هیچ لزومی نیست که سطح تهدید تروریستی پس از این حمله تغییر پیدا کند، حضور پلیس در سطح معابر، ایستگاه های قطار، مترو و فرودگاه لندن به صورت محسوسی پررنگ شده و بر اساس اخبار منتشره، سطح هشدار امنیتی و حضور پلیس غیرمحسوس در سایر شهرهای انگلیس نیز افزایش یافته است.
 
اقدامات مشابهی نیز برای پیشگیری از وقوع حملات مشابه به اماکن دیپلماتیک بریتانیا در آمریکا و کشورهای اروپایی انجام شده و مقامات امنیتی بریتانیا بیم آن را دارند که حملات مشابهی در سایر کشورهای اروپایی علیه اهدافی متعلق به این کشور به وقوع بپیوندند؛ هرچند، معمولاً این حملات تروریستی پیاپی و همزمان با هشیاری نیروهای امنیتی کشورِ هدف انجام نمی شود.

 
 
اما در خاک انگلیس، از شب گذشته، هجوم به شماری از اماکن آغاز شده و نیروهای امنیتی، اقدام به یک سلسله دستگیری و پلمب برخی اماکن کرده اند. برخی خبرها حکایت از آن دارد که خودروی عامل این حمله تروریستی، از یک مؤسسه کرایه خودرو، اجاره شده بوده و یکی از اماکنی که پلیس به آنجا رفته، همین مؤسسه بوده است. آن گونه که فاینشنال تایمز گزارش داده، بر اثر این سلسله عملیات ها، دست کم هفت تن در لندن، بیرمنگام و سایر نقاط انگلیس دستگیر شده اند.
 
همچنین برخی عوامل این حمله تروریستی و اشخاصی که گمان می رود، ارتباطی با عوامل این حمله داشته اند،  بازداشت و شماری نیز بازجویی شده اند. برخی خبرها حکایت از زیر نظر بودن عاملان این حمله تروریستی توسط سرویس امنیت داخلی انگلیس (MI5) داشته، ولی احتمالاً به دلیل همکاری با این سرویس دستگیر نشده بودند.
 
داعش مسئولیت این حمله تروریستی را رسماً بر عهده گرفت و رسانه های مرتبط با داعش تأیید کردند که این حمله توسط عوامل مرتبط با این گروه تروریستی انجام شده است. عوامل داعش پیش از این، حملات مشابهی را در برخی دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه انجام داده بودند که تلفات بیشتری نسبت به حمله لندن بر جای گذاشته بود.
 
بیشتر کشورهای اروپایی با بریتانیا همدردی کردند و چراغ‌های برج ایفل در پاریس به نشانه اعلام همبستگی با مردم لندن، بامداد امروز پنجشنبه لحظاتی کامل خاموش شد. واکنش مطبوعات انگلیس به این حادثه را در صفحه نخست این روزنامه ها در ادامه می بینید. برای دیدن تصاویر صفحه نخست مطبوعات انگلیس با کیفیت بالا و ابعاد اصلی، روی تصاویر کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی