بازدید 17695
بارش شدید برف و باران در بسیاری از محورهای مواصلاتی غرب و شمال غرب کشور؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنجشنبه سوم فروردین

با اینکه هنوز تعطیلات نوروزی در روزهای آغازین خود است، تا کنون بیش از سه هزار مسافر در تصادفات جاده ای کشته یا زخمی شدند؛ آماری نگران کننده که اگر بنا باشد با همین روال ادامه پیدا کند، عید به کام بسیاری از خانواده های ایرانی تلخ خواهد شد. این مسأله به خوبی لزوم رعایت نکات ایمنی، توجه به وضعیت جوی و نیز آخرین شرایط ترافیکی جاده ها و برنامه ریزی دقیق سفر بر اساس این موارد را نشان می دهد.
کد خبر: ۶۷۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 23 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»، بر پایه اطلاعات منتشره از سوی مسئولان، تا روز گذشته، یعنی دومین روز از سال جدید 145 تن در تصادفات جاده ای کشته و 2950 تن دیگر نیز مصدوم و راهی بیمارستان ها شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که در دو روز گذشته، تقریباً بار ترافیکی برخی محورهای مواصلاتی سنگین و شرایط جوی اکثر مناطق کشور نیز متغیر بود؛ شرایطی که اگر نگوییم تأثیر مستقیم بر تصادفات جاده ای داشت، حداقل می توان گفت، در بالا رفتن این آمار مؤثر بود.

جدا از مسأله مهم رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی که در بالا بردن امنیت سفرها به شدت مؤثر است توجه به وضعیت آب و هوا و وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور و برنامه ریزی دقیق مکان و زمان سفر بر اساس این اطلاعات، برای افزایش ایمنی سفر ضروری است.

در روز گذشته، دیدیم که تا حدودی از گستردگی حجم بارش ها به نسبت اولین روز سال جدید کم شد، ولی همچنان در برخی مناطق بارندگی به شکل برف و باران ادامه یافت. تعدادی از محورهای مواصلاتی کشور نیز روز گذشته با ترافیک سنگین، محدودیت تردد و یا بسته بودن، رو به رو بودند.

شرایط جوی و ترافیکی سومین روز سال نیز بسان دو روز گذشته متغیر است و اطلاعات گویای بارش برف و باران و محدودیت ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی است که در ادامه به آنها اشاره می شود. گفتنی است، توجه به این موارد و برنامه ریزی سفر بر اساس آن می تواند نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر و تأمین سلامت مسافران نوروزی داشته باشد.

در ادمه و در قالب بسته ای ویژه، آنچه برای اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوایی مورد نیاز است، ارائه می شود.


آخرین وضعیت ترافیکی


بنا بر آخرین اطلاعات دریافتی، هم اینک در محورهای هراز و کرج به چالوس ترافیک پرحجم اما روان است. جدا از این محور که با ترافیکی روان رو به روست، سایر محورهای فعال کشور ترافیک قابل ذکری ندارند. البته برخی محورهای مواصلاتی بسان روزهای گذشته با محدودیت تردد و بسته بودن رو به رو هستند که توجه به این مسأله برای کسانی که قصد سفر در این محورها را دارند، ضروری است.

محورهای مسدود و یا دارای محدودیت تردد عبارتند از: محور شمشک به دیزین در استان تهران و البرز، محور پونل به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، محور سروآباد به پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ به شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور فرعی سی سخت به پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد، محور شیراز به جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان، محور استهبان به نی ریز در استان فارس، محور فرعی رودبار به کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان، محور فردوس به گناباد در استان خراسان جنوبی، محور فهنوج به رمشک در استان سیستان و بلوچستان و محور کنارک به جاسک در استان سیستان و بلوچستان.


آخرین وضعیت آب و هوایی


بر پایه گزارش های هواشناسی، امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی كشور که در نیمه غربی كشور فعال است، بارش برف و باران در این مناطق محتمل است، کما اینکه هم اینک نیز در برخی مناطق، این موضوع در جریان است. گذشته از این، با حركت سامانه بارشی مذکور به سمت شرق بارش ها از بعدازظهر پنجشنبه در شمال شرق و جنوب كشور نیز شروع و به تدریج بر شدت آن افزوده خواهد شد.

اطلاعات دقیق تر از وضعیت جوی کشور گویای آن است که هم اینک در استان های آذربایجان شرقی (محور بستان آباد)، اصفهان (محورر داران به فریدونشهر و الیگودرز از پلیس راه دامنه)، زنجان (محور خدابنده به همدان)، قزوین (محور قزوین به همدان)، لرستان (محور نورآباد به فیروزآباد و بروجرد به توره در بخش گردنه ی زالیان)، کرمانشاه (محور کرمانشاه به سنقر و کرمانشاه بهاسلام آباد)، همدان (همدان به سنندج) و ارتفاعات محورهای هراز وکندوان با بارش برف همراه هستند.

جدا از محورهای مذکور که در آنها بارش برف وجود دارد، هم اینک بیشتر محورهای استان های آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، همدان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، تهران، مرکزی، مازندران، اردبیل، البرز، قم و قزوین بارانی است.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنجشنبه سوم فروردین

در ادامه به صورت جزئی تر وضعیت آب و هوایی استان های کشور نشان داده می شود.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ پنجشنبه سوم فروردین
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان