بازدید 3580

اخبار کوتاه جهان انرژی

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی چون سرمایه گذاری ١١ میلیارد دلاری تایلند، هشدار سازمان بین المللی انرژی ، اخبار نفتی از لیبی ، الجزایر و نروژ و عواقب ناخواسته توافق هوشمندانه اوپک بوده است.
کد خبر: ۶۷۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹ 23 March 2017
جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات مهمی چون سرمایه گذاری ١١ میلیارد دلاری تایلند، هشدار سازمان بین المللی انرژی ، اخبار نفتی از لیبی ، الجزایر و نروژ و عواقب ناخواسته توافق هوشمندانه اوپک بوده است.

به گزارش ایرنا، ابرشرکت های نفتی تایلند (پی تی تی) و زیرمجموعه اکتشاف و تولید آن، آماده ١١ میلیارد دلار سرمایه گذاری به شکل نقدی و اوراق بهادار در پروژه های اکتشاف و تولید نفت هستند تا این کشور را از افت سطح ذخایر نفت و گاز نجات دهند. این دو شرکت همچنین به دنبال سرمایه گذاری و توسعه تاسیسات گاز طبیعی مایع هستند.

**هشدار سازمان بین المللی انرژی درباره هدر رفت سرمایه گذاری های نفت و گاز

آژانس بین المللی انرژی با درنظر گرفتن توافق تغییر اقلیم پاریس و جهت گیری جهانی به سمت انرژی های پاک به شرکت های نفت و گاز بین المللی هشدار داد که تطبیق نیافتن این شرکت ها با برنامه استفاده از سوخت های با کربن پایین و عدم سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیر ممکن است منجر به هدر رفت یک تریلیون دلار سرمایه گذاری کنونی آنها در حوزه نفت و ٣٠٠ میلیارد دلار دارایی های گاز طبیعی تا سال ٢٠٥٠ میلادی شود.
بر اساس اعلام این آژانس،لازمه اجرای توافق پاریس این است که میزان انتشار کربن ناشی از سوخت های فسیلی پیش از سال ٢٠٢٠ میلادی نزولی شود و تا سال ٢٠٥٠ میلادی بیش از ٧٠ درصد کاهش یابد.

**صادرات از بنادر نفتی لیبی از سرگرفته می شود

بنادر نفتی لیبی از جمله السدار و راس لانوف که در پی درگیری های مسلحانه در نزدیکی میدان های نفتی این کشور در دو هفته اخیر تعطیل شده بود، آماده از سرگیری صادرات محموله های نفتی این کشور است.

تولید نفت لیبی روز دوشنبه (٣٠ اسفند ٩٥) با از سرگیری برداشت از این میدان ها از ٦٢١ هزار بشکه در روز به ٦٤٦ هزار بشکه رسید.

**کاهش ماهانه و سالانه تولید گاز نروژ در ماه فوریه

مجموع تولید گاز نروژ در ماه فوریه ٢٠١٧ میلادی به ١٠ میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب رسید، این پنجمین ماه متوالی است که تولید گاز این کشور از ١٠ میلیارد مترمکعب فراتر می رود، البته این میزان، برمبنای ماهانه و سالانه کاهش یافته است، به طوریکه تولید روزانه گاز این کشور در ماه ژانویه میلادی ٣٧٠ میلیون مترمکعب و در فوریه سال گذشته میلادی نسبت به رقم کنونی ٣.٢ درصد بالاتر بود.

براساس پیش بینی ها، سطح تولید گاز نروژ در ماه مارچ ١٠ میلیارد و ٨٠٠ میلیون متر مکعب خواهد بود.

**مدیر عامل جدید سوناتراک منصوب شد

وزارت انرژی الجزایر از انتصاب «عبدالمومن اولد کادور» در سمت مدیر عاملی شرکت ملی نفت این کشور (سوناتراک) خبر داد.

وی جایگزین «امینه معزوزی» شد. معزوزی کمتر از دو سال در این سمت بود.

این تصمیم در حالی گرفته شد که الجزایر پس از سقوط سرمایه گذاری ها و رکود صنعت نفت، از سال ٢٠١٦ میلادی تصمیم گرفت تولید نفت و گاز را افزایش دهد.

** پروژه های جدید نفتی و صنعت شیل آمریکا مازاد عرضه را در دو سال آینده تشدید می کند

بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» پیش بینی کرد که پروژه های جدید نفتی و رشد صنعت شیل آمریکا می تواند تولید این کالا را تا یک میلیون بشکه در سال افزایش دهد و منجر به مازاد عرضه در سال های ٢٠١٨ و ٢٠١٩ میلادی شود.

طبق برآوردهای این بانک، سال های ٢٠١٧ تا ٢٠١٩ میلادی شاهد بیشترین افزایش در میزان پروژه های عظیم تولید نفت خواهد بود.

**توافق هوشمندانه اوپک عواقب ناخواسته دارد

بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» اعلام کرد: توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید اقدام هوشمندانه ای بود اما عواقب پیش بینی نشده ای به همراه دارد.

نتیجه هوشمندانه این توافقف کاهش سطح ذخیره سازی ها و رشد قیمت نفت است و از جمله عواقب ناخواسته این اقدام، انگیزه بیشتر تولیدکنندگان بزرگ از جمله بهره برداران نفت شیل برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل