بازدید 7297
قیمت نفت:

قیمت نفت دوباره سقوط کرد

با گسترش ذخایر نفت ایالات متحده، نفت این کشور به پایین ترین قیمت خود از ماه نوامبر رسید. با توجه به آمار های منتشره، ذخایر نفتی امریکا رشد بیشتری نسبت به انتظارات بازار داشته است و این امر باعث شد تا در روز چهارشنبه نفت این کشور به پایین ترین قیمت خود در چهار ماه گذشته برسد.
کد خبر: ۶۷۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 22 March 2017
با گسترش ذخایر نفت ایالات متحده، نفت این کشور به پایین ترین قیمت خود از ماه نوامبر رسید. با توجه به آمار های منتشره، ذخایر نفتی امریکا رشد بیشتری نسبت به انتظارات بازار داشته است و این امر باعث شد تا در روز چهارشنبه نفت این کشور به پایین ترین قیمت خود در چهار ماه گذشته برسد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین‌الملل، نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز حدود 59 سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 50.37 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز، با کاهش 53 سنت نسبت به‌روز قبل بشکه‌ای 47.71 دلار صورت گرفت. این در حالی ست که نفت برنت امروز به 49.71 دلار هم رسید.

قیمت نفت دوباره سقوط کرد

موسسه نفت آمریکا سه شنبه گذشته اذعان کرده بود که ذخایر نفت آمریکا با افزایش 4.5 میلیون بشکه ای به 533.6 میلیون بشکه خواهد رسید در حالی که این امار از پیش بینی تحلیگران 2.8 میلیون بیشتر بود.

در حال حاضر سرمایه گذاران چشم به افزایش آمار و ارقام منتشره در روز چهارشنبه توسط اطلاعات انرژی ایالات متحده دارند.

مقام ارشد شرکت مشاوره انرژی ریتربوش و همکاران در شیکاگو نوشت، با ادامه افزایش ذخایر نفت خام امریکا در بازه زمانی دو ماهه ای که اعضای اوپک دست به جلوگیری عرضه نفتی زده اند، ما احساس می کنیم یک گسستگی تدریجی در قرارداد اوپک به صورت قابل توجهی در حال وقوع می باشد.


کارستن فریچ تحلیلگر کامرز بانک خاطر نشان کرد، اگر آمار ها الگوی مشابهی را نشان دهند، کاهش قیمت نفت برنت به زیر 50 دلار نیز امکان پذیر می باشد اما تخمین زدن مقدار کاهش امکان پذیر نخواهد بود.

در ماه نوامبر سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و پایان بخشیدن به عرضۀ بیش از تقاضایی که در دو سال گذشته گریبان گیر صنعت نفت شده بود، تولید خود را کاهش دهند. تا کنون چند تولید کنندۀ عضو اوپک به تعهدات خود عمل کرده اند و تولید نفتشان را کاهش داده اند.

در ۳۰ نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال ۲۰۱۷ به ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته‌اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه ۵۵۸ هزار بشکه کاهش دهند. 

منابع گزارش می دهند که اپک همچنان به سمت کاهش عرضه طبق گفته خود در قرارداد می شتابد اما کشور های غیر اپک هنوز به طور کامل خود را ملزم به تعهدات نمی دانند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو افزود، اوپک برای حمایت بازار از تمامی سلاح های کلامی خود استفاده کرده و تنها ابزار وی جلب رضایت تمامی کشور ها برای توافق و اتحاد می باشد.

بانک آمریکایی جفریز خاطرنشان کرد، در سال 2017 تولید نفت خام امریکا به 360 هزار بشکه در روز و در سال 2018 به 1 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و این در حالی است که افزایش احتمالی قیمت نفت، فعالیت نفت شیل را افزایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار