بازدید 6983

شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۱۷

گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد حدود 663 میلیون نفر در جهان دسترسی به منابع آب شرب سالم ندارند و سالانه 486 هزار نفر از آن‌ها به دلیل بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 22 March 2017
گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد حدود 663 میلیون نفر در جهان دسترسی به منابع آب شرب سالم ندارند و سالانه 486 هزار نفر از آن‌ها به دلیل بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب ناسالم جان خود را از دست می‌دهند.

به‌گزارش فارس، هر سال 22 مارس (2 فروردین ماه) به عنوان «روز جهانی آب» برای توجه بیشتر به اهمیت آب و مدیریت پایدار منابع آبی در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، سابقه نامگذاری این روز به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1992 بر می‌گردد که با تصویب مجمع در این سال، 22 مارس به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شد.

هر سال برای این روز شعار خاصی از سوی سازمان ملل انتخاب می‌شود؛ به طور مثال شعار سال 2015 عبارت بود از «آب و توسعه پایدار»، سال 2016 «آب و اشتغال» و در نهایت شعار سال 2017 به عنوان «فاضلاب» انتخاب شده است.

بر اساس گزارش‌های بین المللی حدود 663 میلیون نفر در جهان دسترسی به منابع آب شرب سالم ندارند، و سالانه 486 هزار نفر از آن‌ها به دلیل بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب ناسالم فوت می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 حدود 70 درصد از جمعیت جهان شهرنشین می‌شود، این در حالی است که این میزان در حال حاضر برابر با 50 درصد است.

بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد بیشتر شهرهای کشورها در حال توسعه هنوز به امکانات و منابع مالی کافی جهت مدیریت فاضلاب و استفاده از آن در جهت توسعه پایدار دسترسی ندارند.

این در حالی است که استفاده از فاضلاب و تصفیه آن می‌تواند نقش مهمی در تأمین آب برای توسعه کشاورزی، تولید انرژی و توسعه پایدار در سراسر جهان داشته باشد.

متاسفانه آمارهای جهانی نشان می‌دهد حدود 80 درصد از فاضلاب تولید شده بوسیله جوامع دوباره در چرخه تولید و استفاده مجدد قرار نمی‌گیرد.

همچنین حدود 1.8 میلیارد نفر از مردمان سراسر دنیا از منابع آبی آلوده استفاده می‌کنند که آن‌ها را در معرض بیماری‌هایی چون وبا، اسهال خونی، حصبه و فلج اطفال قرار می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار