بازدید 6553
۲

اوپک از شیل رودست خورد، عرضه بیش از حد تا 2019

پروژه های جدید تولید و توسعه تازه نفت شیل می تواند تولید نفت را تا یک میلیون بشکه در سال افزایش دهد که این مسئله از نظر «گولدمن ساکس» باعث عرضه بیش از حد در چند سال آینده خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 22 March 2017
پروژه های جدید تولید و توسعه تازه نفت شیل می تواند تولید نفت را تا یک میلیون بشکه در سال افزایش دهد که این مسئله از نظر «گولدمن ساکس» باعث عرضه بیش از حد در چند سال آینده خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، روز سه شنبه بانک سرمایه ایالات متحده آمریکا در یاداشت تحقیقی خود گفت "با وجود ثمربخشی بی سابقه تعهد هزینه های سرمایه در 2011 تا 2013 احتمالا در سال های 2017 تا 2019 بیشترین افزایش در پروژه های بزرگ در تاریخ تولید نفت را شاهد خواهیم بود."

اوپک از شیل رودست خورد، عرضه بیش از حد تا 2019

تصمیم تاریخی اوپک برای کاهش تولید، که برای اولین بار در 8 سال گذشته در جهت تلاش برای متوقف کردن اشباع عرضه موجود در بازار اتفاق افتاد، باعث کاهش نوسان قیمت نفت و افزایش ثبات شده است که از نظر بانک گولدمن ساکس، این مسئله به طور ناخواسته به تولید کنندگان نفت شیل کمک کرده است.

گولدمن گفت "تصمیم اوپک در نوامبر 2016 برای کاهش تولید از نظر ما منطقی و مناسب جایگاه این سازمان به عنوان مدیر ذخیره آخرین راه چاره بود. با اینحال پیامد ناخواسته این اقدام تضمین فعالیت شیل از طریق بازار اعتبار صعودی بود آن هم در زمانی که تأخیر تحویل نفت در زمان رونق هزینه سرمایه بین سال های 2011 تا 2013 می توانست منجر به رشد بی سابقه تولید کشورهای خارج از اوپک در سال 2018 شود."

اوایل ژانویه امسال سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با کاهش تولید خود تا حدود 1.2 میلیون بشکه در روز موافقت کرد. روسیه و 10 کشور خارج از اوپک نیز به طور مشترک توافق کردند تا تولید خود را تا 600 هزار بشکه دیگر کاهش دهند.

بنابر اعلام گولدمن انتظار می رود که صنعت نفت، خط لوله های چند ساله توسعه های بزرگ که تا 2020 فرسوده می شوند را فعال نماید که با توجه به این مسئله احتمال این وجود دارد که اوپک قبل از رأی درباره تمدید کاهش تولید، بجای اهمیت دادن به منافع ثبات بازار، به خطر از دست دادن سهام بازار در بلند مدت اهمیت دهد. از نظر این بانک "در حال حاضر نفت شیل ایالات متحده آمریکا پیشنهاداتی درباره فرصت های توسعه در مقیاس بزرگ و به صورت 6 تا 9 ماهه برای اوج تولید مطرح می کند. تصمیم منطقی اوپک در فضای موجود این است که با اهرمی که در مدیریت هزینه خود دارد بر افزایش سهم خود در بازار فشار بیاورد و در عین حال عدم تعادل کوتاه مدت ذخائر را مدیریت نماید."

نظرسنجی رویترز در هفته گذشته نشان داد اوپک باید برای حفظ و تداوم بهبودی قیمت ها، کاهش تولید خود را برای نیمه دوم سال ادامه دهد چرا که ممکن است احیای تولید نفت خام سایر تولید کننده های خارج از اوپک تلاش این سازمان را برای کاهش انباشت ذخائر دست نخورده تضعیف نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
"تعهد هزینه های سرمایه"
میشه این عبارت را ترجمه کنید به فارسی؟
وقتی فرمایشات حقیر رو جدی نمی گیرید و منتشر نمی کنید معلوم است که اوپک رو دست می خوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر