بازدید 9029

تعریق بیشتردرورزش برای کاهش وزن بهتراست؟

کد خبر: ۶۷۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 22 March 2017
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معمولا به افراد توصیه می شود تا حداقل فعالیت ورزشی با "شدت متوسط" به میزان 150 دقیقه در هفته را انجام دهند و این حداقل میزان برای دستیابی به سلامتی است و باید افراد به آن توجه داشته باشند.

به گزارش میزان، متخصصان در زمینۀ علم ورزش این قضیه را بارها گفته اند که عرق کردن همیشه نشانه خوب برای  اطمینان از یک جلسه تمرینی خوب، نیست. در این میان پاسخ بدن هر فرد در هنگام ورزش متفاوت است. برخی افراد بدون اینکه فعالیت بدنی زیاد داشته باشند عرق زیادی میکنند، در حالیکه برخی دیگر بعد از 60 دقیقه ورزش، هنوز مانند کسانی به نظر برسند که اصلاً فعالیت بدنی نداشته اند.
 
دکتر ابوالحسنی متخصص پزشکی ورزشی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا این باور درست است که هر چه طولانی تر ورزش کنید و تعریق بیشتری داشته باشید، به نتایج بهتری می رسید، اظهار کرد: معمولا به افراد توصیه می شود تا حداقل فعالیت ورزشی با "شدت متوسط" به میزان 150 دقیقه در هفته را  انجام دهند و این حداقل میزان برای دستیابی به سلامتی است و باید افراد به آن توجه داشته باشند.

ابوالحسنی افزود: ورزشی با شدت متوسط محسوب می شود که فرد تعریقی بیش از حد متوسط داشته باشد و یا اینکه احساس گرم شدن بدن در افراد مشهود شود و این نشانه معمولا حالتی است که ورزش با حد متوسط نام می گیرد و با بالا رفتن  ضربان قلب همراه است که باعث  بالا رفتن جریان گردش خون و تولید گرمای بیشتر بدن میشود. به جهت خروج گرما از بدن، جریان خون سطحی بیشتر شده و تعریق ایجاد می شود و در این حالت فعالیت خوبی در بدن در جریان است.

عضو هیئت عملی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این موضوع که میزان تعریق در افراد مختلف، متفاوت است، تشریح کرد: ممکن است بدن فردی بر اثر ورزش تعریق نداشته باشد. وی نباید نگران شود که ورزش خوبی را نداشته است، چرا که از معیارهای ورزش با شدت متوسط تعداد تنفس فرد در دقیقه است. از نشانه های بالارفتن تعداد تنفس در دقیقه این است که فرد ممکن است بتواند صحبت کند ولی قادر به آواز خواندن در آن حالت نیست. برخی فکر می کنند هر چه تعریق بیشتر باشد، ورزش بهتری انجام داده اند. از وسایل، لباسها و پوشش هایی استفاده می کنند که باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق می شود و اینگونه احساس می کنند که وزن بیشتری از دست می دهند که تصور اشتباهی است چرا که با تعریق بیشتر، آب بدن از دست رفته و آبهای بین بافتی کاهش می یابند و فرد دچار کم آبی می شود و با نوشیدن مجدد آب، وضعیت آن شخص به وضع سابق بر می گردد.

وی در پایان توصیه کرد: افراد به جای تعریق زیاد در ورزش، به تعداد تنفس و بالا رفتن تعداد ضربان قلب خود توجه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان