بازدید 15029
مرگ 145 تن در سفرهای نوروزی امسال تا کنون؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه، دوم فروردین

در دومین روز از سال جدید شمسی، گزارش های هواشناسی و ترافیکی دریافتی، خبر از بهبود شرایط جوی و ترافیکی در بیشتر محورهای مواصلاتی کشور را می دهد؛ شرایطی که برای مسافران مطلوب است و می تواند اوقات خوشی برای آنها رقم بزند. با این حال هنوز برخی محورهای مواصلاتی و مناطق جغرافیایی با محدودیت های تردد و شرایط جوی ناپایدار رو به رو هستند، که توجه به آن برای افزایش ایمنی سفرها ضروری است.
کد خبر: ۶۷۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 22 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند در آغاز نخستین روز سال جدید از میزان و گستردگی حجم بارش ها کاسته شد، در ادامه در بسیاری از مناطق غرب و شمال غربی کشور بارش برف و باران دوباره آغاز شد. شرایطی که روز گذشته پیش آمد با کمی تغییر در مورد دومین روز سال نیز صدق می کند؛ با این تفاوت که هم اینک در برخی محورها بارش برف و باران وجود دارد و احتمال بارش برای دیگر محورها نیز پیش بینی شده است.

جدا از وضعیت آب و هوا، وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور نیز تقریباً شرایطی مشابه روز گذشته دارد و با اینکه در برخی محورها ترافیک نیمه سنگین گزارش می شود و در برخی محورها نیز محدودیت تردد وجود دارد، در بیشتر محورهای مواصلاتی ترافیک روان است.

در دومین روز سال جدید، از گستردگی حجم بارش ها کم شد اما هنوز در برخی مناطق بارندگی آن هم به شکل برف در جریان است و نیز در برخی مناطق دیگر به احتمال زیاد در ساعات آینده شاهد فعالیت دوباره سامانه های بارشی خواهیم بود. این موارد گویای آن است که مسافران نوروزی ناگزیر باید به آخرین اخبار و اطلاعات هواشناسی توجه داشته باشند و مکان و زمان حرکت خود را با این اطلاعات تنظیم کنند؛ اتفاقی که اگر از سوی رانندگان و همراهان آنها رعایت شود، بی شک سلامت و رضایتمندی بیشتری برایشان فراهم خواهد کرد.
 
این مهم زمانی به صورت جدی تر مورد توجه قرار خواهد گرفت که بدانیم همین شرایط بد جوی روزهای گذشته، اوج گیری یکباره ترددهای جاده ای و بی توجهی به این موارد، آنچنان که جانشین رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد، تا کنون باعث مرگ 145 تن از هموطنان و مجروح شدن نزدیک به سه هزار تن دیگر شده است.

در ادمه و در قالب بسته ای ویژه، آنچه برای اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوایی مورد نیاز است، ارائه می شود.

آخرین وضعیت ترافیکی

بر پایه آخرین اطلاعات دریافتی هم اینک در استان البرز، باند جنوب به شمال محور کرج به چالوس از ابتدای محور تا محدوده آدران با ترافیک سنگین رو به رو و طول محور پر حجم است. ترافیک محور هراز نیز در باند جنوب به شمال در محدوده پیست آبعلی نیز سنگین و در محدوده های تونل تکاور و امامزاده هاشم پر حجم و روان گزارش شده است.

جدا از محورهای مذکور که با ترافیک پرحجم روبه رو هستند، محور شمشک به دیزین در استان تهران و البرز، محور پونل به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، محور سروآباد به پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ به شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور فرعی سی سخت به پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد، محور شیراز به جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان، محور استهبان به نی ریز در استان فارس، محور فرعی رودبار به کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان، محور فردوس به گناباد در استان خراسان جنوبی، محور جاسک به چابهار در استان هرمزگان، محور فهنوج به رمشک در استان سیستان و بلوچستان و محور کنارک به جاسک در استان هرمزگان مسدود یا با محدودیت تردد همراه هستند که نیاز است، مسافران برای عزیمت در این مسیرها ضمن توجه به این مسأله مسیرهای جایگزین را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

آخرین وضعیت آب و هوایی

بر پایه گزارش های هواشناسی، در روز چهارشنبه همراه با نفوذ سامانه های جدید بارشی، ابتدا برای نوار شمالی و به تدریج بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می‌شود. بر اساس این گزارش هم اینک نیز در برخی مناطق کشور بارش به صورت برف و باران وجود دارد که به آن اشاره می شود.

هم اکنون در محور کرج ـ چالوس در محدوده ارتفاعات کندوان و در استان آذربایجان غربی محور مراغه به هشترود بارش به صورت برف در جریان است. در بیشتر محورهای استان های کرمانشاه، گلستان، مازندران و گیلان نیز بارش باران وجود دارد.

همچنین بر اساس گزارش های دریافتی احتمال بارش پراکنده باران دربرای دیگر مناطق شمال، غرب و شمال غربی کشور در ساعات آینده پیش بینی شده است.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهار شنبه دوم فروردین 
 
در ادامه در قالب جدول اطلاعات جزئی تری در مورد آب و هوای استان های مختلف کشور ارائه شده است.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهار شنبه دوم فروردین 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار