بازدید 3931

تاکید فیون بر همکاری با روسیه و ایران در سوریه

کد خبر: ۶۷۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 21 March 2017
نامزد جمهوری‌خواهان فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور اعلام کرد، مردم این حق اساسی را دارند تا درباره آینده خود تصمیم گیری کنند. وی همچنین تاکید کرد که تمایل دارد در راستای مقابله با داعش با روسیه و ایران همکاری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا فیون، نامزد جمهوری‌خواهان فرانسه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور ضمن اشاره به اتحاد مجدد کریمه با روسیه و همچنین مساله کوزوو بر حق مردم مبنی بر تصمیم گیری برای آینده خود تاکید کرد.

فیون در جریان اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در این باره توضیح داد: ما خود مرزها را تغییر داده‌ایم. برای مثال می‌توان از کوزوو یاد کرد. این حق اساسی وجود دارد که مردم خود باید برای خودشان تصمیم بگیرند. در حالی که مرزهایی وجود دارد و ایجاد شده که برای مردم قابل قبول نیست.

کوزوو در سال ۲۰۰۸ به صورت یک‌جانبه‌ از صربستان اعلام استقلال کرد و استقلال آن از سوی ۱۰۰ کشور عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شد. این در حالی است که صربستان هنوز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسد.

کریمه نیز در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری رفراندوم به روسیه پیوست.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند و به همین دلیل تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: من متاسفم که فرانسه نقشی واقعی در مبارزه با تروریسم در سوریه ندارد. در حالی که من تمایل دارم با ایران و روسیه در مبارزه با داعش همکاری کنم.

فیون تصریح کرد: سیاست فرانسه در مبارزه با داعش شکست خورده است. ما به طور کامل عرصه را برای روسیه و ایران باز کردیم  در حالی می‌توانیم در این جنگ در کنار این دو کشور باشیم.

وی تاکید کرد، فرانسه به تنهایی نمی‌تواند به حل مشکلات حاد بین‌المللی بپردازد.

فیون خاطرنشان کرد: ما قادر به مداخله در کل امور نیستیم و به طور گسترده در مسائل جهان حضور نداشتیم و این در زمان فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فعلی فرانسه رخ داد، در حالی که باید اولویت فرانسه همکاری با همسایگان اروپایی‌اش باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر