بازدید 3360

وزارت امورخارجه در سال ۹۵ نمره قبولی نگرفت

نماینده مردم خمینی شهر با بیان این که انتظارها از فضای پسابرجامی محقق نشده است ، گفت: انتظاری که از دیپلماسی دولت یازدهم و شخص محمدجواد ظریف در سال گذشته برآورده نشد و وزارت امورخارجه در سال ۹۵ نمره قبولی کسب نکرد.
کد خبر: ۶۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 21 March 2017
سید محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: انتظار این بود که پروژه های ایران هراسی در فضای پسابرجامی تعدیل شود اما این اتفاق در عمل رخ نداد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گمانه زنی های پیشین تعاملات ایران با کشورهای خاورمیانه باید گسترش پیدا می کرد ولی ما شاهد بروز برخی تنش ها با اعضای شورای همکاری های خلیج فارس به ویژه رژیم سعودی بودیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: ترکیه علی رقم منافع مشترکی که با ایران دارد همچنان مواضع پارادوکسیکالی را اتخاذ می کند اما مساله حائز اهمیت اینجاست که تهران از اهرم اقتصادی خود به خوبی استفاده نکرده است.

وی در ادامه با بیان این که یکی از شعارهای دولت ، گسترش روابط ایران با کشورهای جهان بود ؛ گفت: سفرهای دیپلماتیک که با همراهی هیات های اقتصادی غربی برای ایران ، دستآورد قابل تاملی نداشته است.

ابطحی گفت: فرانسوی ها که همیشه نقش پلیس بد را برای ایران بازی کرده است بیشترین بهره را از تفاهم برجام برای نجات صنایع خودروسازی و صنایع هوایی کسب کرد.

وی تصریح کرد: فرانسوی ها علی رقم سودسرشاری که از تعاملات اقتصادی پسابرجامی کسب کرده اند همچنان مواضع خصمانه علیه جمهوری اسلامی را در موارد گوناگون ادامه داده اند.

این نماینده مجلس دهم گفت: بریتانیایی ها به موازات فرانسوی ها نقش مخربی را در خاورمیانه ظرف یک سال گذشته ایفا کردند و هنوز هم مشخص نیست بازگشایی سفارت آنها چه نفعی برای تهران داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه راهزنی دادگاه های غربی از سرمایه های ملی ایران اسلامی در حقیقت نقض صریح تفاهم برجام است اما دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدامی در جهت احقاق حقوق ملت در پرونده هایی نظیر توقیف 1.5 میلیارد دلار در لوگزامبورگ انجام نداده است.

ابطحی گفت: رویکرد کشورهایی که به عقیده دولت کشورهای تاثیرگذار هستند در فضای پسابرجام به وخامت گراییده است.

وی با پیش کشیدن مواضع مقام معظم رهبری درباره لزوم اقتدار دستگاه دیپلماسی گفت: هرگونه ضعف از جانب جمهوری اسلامی دشمنان ایران را جسورتر می کند و رفتارهای خصمانه آنها را تشدید می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: روابط ایران با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین که به طور سنتی از شرکای راهبردی ایران محسوب می شدند، ظرف سال گذشته شاهد افت روابط بودیم.

وی در نهایت گفت: انتظاری که از دیپلماسی دولت یازدهم و شخص محمدجواد ظریف در سال گذشته برآورده نشد و وزارت امورخارجه در سال 95 نمره قبولی کسب نکرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها