بازدید 22615

جعفری: برخورد شدید با منتشر کننده خبر بازداشت

دادستان تهران افزود: دستگاه قضايي در مقام مدعي‌العموم با اين گونه شايعات برخورد قانوني مي‌كند.
کد خبر: ۶۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹ 10 October 2009
دادستان تهران درباره انتشار برخي خبرها درباره بازداشت پسر و داماد يكي از مقامات ارشد سابق دستگاه قضايي،‌به اتهام فعاليت در زمينه‌ قاچاق تلفن همراه گفت: اين مطالب شايعاتي بي‌اساس است.

عباس جعفري در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان كرد:‌ تمام رسانه‌هاي جمعي، از جمله سامانه‌هاي رايانه‌اي موكدا موظف‌اند صحت و سقم مطالب مربوط به افراد به ويژه مسوولين نظام را بررسي و در صورت صحت در چارچوب مقررات قانون مطبوعات يا قانون جرايم رايانه‌اي اقدام به انتشار خبر كنند.

دادستان تهران افزود: دستگاه قضايي در مقام مدعي‌العموم با اين گونه شايعات برخورد قانوني مي‌كند.

جعفري همچنين از رسانه‌اي گروهي خواست تا نسبت به حفظ حرمت، حيثيت و آبروي همه مردم، به ويژه مسوولان نظام توجه ويژه كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه دادستاني تهران چه اقدامي در اين باره انجام داده است؟ گفت: در ارتباط با شايعه‌سازي مربوط به وابستگان يكي از مسوولان ارشد دستگاه قضايي، پرونده‌اي در دادستاني تهران تشكيل شده است و يكي از عوامل مربوط به انتشار شايعه مذكور احضار كه نتايج بررسي‌هاي آن به اطلاع مردم خواهد رسيد.

دادستان تهران همچنين با بيان اينكه استناد رسانه‌ها به منابعي با عنوان مقام مسوول يا مقام آگاه قضايي مسووليت‌آور است؟ گفت: نقل اخبار قضايي به نقل از مقام آگاه قضايي منع قانوني دارد، مگر آنكه رسانه‌اي كه اين اخبار را منتشر مي‌كند بتواند صحت اين خبرها را به اثبات برساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار