بازدید 6673
۲

توضیحی مهم درباره روغن‌های وارداتی

کد خبر: ۶۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 20 March 2017
مجری طرح دانه های روغنی گفت: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود که بیش از 90 درصد آن تراریخته نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا مهاجر در پاسخ به این سؤال که تمامی روغن‌های وارداتی تراریخته هستند، اظهار داشت: با وجود آنکه اکثر محصولات تولیدی کشورهای آرژانتین و برزیل تراریخته هستند از این رو می توان گفت که بیش از 90 درصد واردات دانه سویا، کنجاله و روغن از این دو کشور تراریخته است.
 
وی افزود: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن روغن خام مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شود که بیش از 90 درصد آن تراریخته نیست.
 
مهاجر در پاسخ به این سؤال که چرا با توجه به اطمینان از تراریخته بودن دانه سویا از آرژانتین و برزیل واردات آن صورت می گیرد، گفت: بنده تولیدکننده هستم و اطلاع دقیق در خصوص دلایل واردات سویا از این دو کشور را باید از وارد کنندگان جویا شد.
 
مجری طرح دانه‌های روغنی تصریح کرد: در خصوص تولید دانه‌های روغنی داخل با اطمینان خاطر باید گفت که تراریخته نیستند، چرا که به سبب صادرات محصولات به اتحادیه اروپا و عدم تمایل آنها به استفاده از محصولات تراریخته هیچ مزیتی در تولید آن وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شاید این روغن ها فرو ریخته باشند
ما دانه های روغنی تولید داخل که تراریخته نیست به اروپا صادر می کنیم ولی برای مصرف مردم خودمون دانه های تراریخته وارد می کنیم که دچار عوارض محصولات تراریخته شوند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر