بازدید 13316
استمرار بارش برف و باران و اعمال محدودیت رفت و آمد در برخی محورهای مواصلاتی؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دوشنبه 30 اسفند

تا ساعاتی دیگر، لحظه تحویل سال فرا می رسد و از این روی، بسیاری از هموطنان مسافر تلاش می کنند با سرعت خود را به مقصدهای از پیش تعیین شده برسانند. هرچند تحقق این موضوع برای آنها خوشایند است، نتیجه اش افزایش بی احتیاطی و کاهش امنیت جاده ها خواهد بود. در این حالت شاید اگر آخرین وضعیت آب و هوایی و ترافیکی جاده ها دانسته شود، بتوان با یک برنامه ریزی دقیق از مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۶۷۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 20 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»؛ پیش بینی های روز گذشته نشان می داد که امروز دوشنبه و با ورود سامانه های بارشی جدید از غرب کشور به داخل، احتمال افزایش بارندگی ها به شکل برف و باران و نیز وزش شدید باد وجود دارد. این اتفاق امروز رخ داد و سامانه های بارشی جدید در بسیاری از مناطق کشور مرکزی و غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد را به همراه داشتند.

بنابراین، هم اینک در برخی از محورهای استان های اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس، کرمان، تهران، قزوین، مرکزی، گیلان و گلستان بارش باران و دربرخی از محورهای استان های اصفهان، زنجان، لرستان، کرمان و مازندران بارش برف و باران راشاهد هستیم.

جدا از موضوع وضعیت آب و هوایی، برخی جاده های کشور نیز به دلیل نزدیک شدن به لحظه تحویل سال با ترافیک پرحجمی رو به رو هستند که نیاز است تا مسافران با آگاهی از شرایط آب و هوایی و ترافیک ضمن تنظیم زمان و مکان حرکت خود، تلاش کنند تا سفری بی خطر و همراه با لذت را برای خود و خانواده فراهم کنند.

 در ادمه در قالب بسته ای ویژه آنچه برای این مهم مورد نیاز است، ارائه می شود.

آخرین وضعیت ترافیکی


هم اینک در استان قم و محور موراصلاتی آزادراه قم به تهران و نیز محور هراز از محدوده های تونل تکاور و امامزاده علی و سه راهی لاسم با ترافیک پرحجمی رو به است که البته سنگین نیست.
به جز دو محور بالا که با ترافیک پرحجم رو به رو هستند، تعدادی از محورهای مواصلاتی کشور نیز مسدود و یا با محدودیت تردد رو به رو هستند که عبارتند از: محور شمشک به دیزین در استان های تهران و البرز، محور پونل به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، محور سروآباد به پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ به شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور فرعی سی سخت به پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد، محور شیراز به جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان، محور استهبان به نی ریز در استان فارس، محور فرعی رودبار به کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان، که لازم است مسافران پیش از عزیمت به این محورها از جزئیات شرایط آنها و مسیرهای جایگزین کسب اطلاع کنند.

آخرین وضعیت آب و هوایی

بنا بر گزارش های دریافتی، در برخی مناطق کشور از جمله محورهای مواصلاتی هراز و کندوان از محدوده سه راهی دیزین تا تونل کندوان، استان چهار محال و بختیاری در محور کوهرنگ به مسجد سلیمان محدوده گردنه ی چری و شاه منصوری، شرق تهران در محورهای امین آباد و هراز و استان های اصفهان و مرکزی در محورهای اصفهان به الیگودرز، میمه به دلیجان و خمین به اراک هم این بارش بارف به همراه لغزندگی جادها وجود دارد.

جدا از این محورها که با بارش برف همراه هستند،در بیشتر محورهای استان های اردبیل، البرز، شرق تهران، فارس، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمان، یزد، گیلان و بوشهر بارش باران در جریان است و جاده ها به شدت لغزنده هستند.

همچنین در استان خراسان جنوبی محورهای قائن به بیرجند و قائن به گناباد با وزش باد و گرد و خاک شدید همراه هستند که نیاز به رعایت بیشتر نکات ایمنی از سوی رانندگان دارد.
 
 آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دو شنبه 30 اسفند
 
در ادامه به جزئیات وضعیت آب و هوایی استان های کشور اشاره می شود. 
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ دو شنبه 30 اسفند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار