بازدید 13981
آغاز بارش برف و باران در برخی محورهای مواصلاتی کشور؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه 29 اسفند

هرچند هنوز نخستین روز سال جدید فرا نرسیده است، به دلیل شروع زودهنگام تعطیلات نوروزی، بسیاری از خانواده ها بار سفر را بستند و موج اول سفرهای نوروزی آغاز شد. حجم بالای مسافرت ها و وضعیت ناپایدار جوی در بسیاری از محورهای موصلاتی کشور، محدودیت هایی از جمله ترافیک ایجاد کرده است؛ وضعیتی که بر اساس اطلاعات دریافتی در مناطق غرب و شمال غربی کشور بیشتر نمود دارد.
کد خبر: ۶۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 19 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش «تابناک»؛ همان گونه که پیش بینی های روز گذشته نشان می داد، با ورود به روز یکشنبه بارش باران در بسیاری از مناطق کشور آغاز شد و در حال حاضر جدا از مناطق بارانی، بسیاری از بخش های کشور نیز ابری و مستعد بارندگی است. به این مهم باید این مسأله را اضافه کنیم که موج اول سفرهای نوروزی باعث ایجاد ترافیک در بسیاری از محورهای مواصلاتی کشور شده است.
 
روز شنبه همان طور که انتظار می رفت، رسما نقطه آغاز سفر بسیاری از خانواده ها بود و شمار بسیاری از خانواده ها، خانه و کاشانه خود را با هدف تفریح، گشت و گذار و احتمالاً بازدید از دوستان و آشنایان ترک کردند؛ سفرهایی که اگر با آگاهی از شرایط جوی و ترافیکی و برنامه ریزی دقیق همراه باشد، اوقات شیرین و لذت بخشی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.
 
بنابراین مسافران نوروزی ناگزیرند با توجه به آخرین اخبار و تحولات ترافیکی و آب و هوایی ضمن تنظیم زمان و مکان حرکت خود، تلاش کنند تا سفری بی خطر و همراه با لذت را برای خود و خانواده فراهم کنند. در ادمه در قالب بسته ای ویژه آنچه برای این مهم مورد نیاز است، ارائه می شود.
 
آخرین وضعیت ترافیک

بنا بر گزارش های رسیده، در شرق استان تهران، محورهای هراز از محدوده مشاء تا گالری امازاده هاشم و سه راهی لاسم ترافیک سنگین و طول محور پرحجم است. محور کرج به چالوس نیز از محدوده های بیلقان و آدران ترافیک مشابه شرایط محورهای هراز ترافیک سنگین و پر حجم است.
 
باند شمالی آزادراه کرج – قزوین از محدوده پل فردیس تا ترمینال شهید کلانتری و  در غرب استان تهران، محدوده عوارضی آزادراه تهران-قم نیز باترافیک پرحجم و سنگین مواجه هستند. به این اطلاعات باید این مهم را اضافه کرد که برخی محورهای کشور نیز هم اینک مسدود و یا دارای محدودیت تردد هستند که عبارتند از: محور شمشک - دیزین در استان تهران و البرز،   محور پونل - خلخال در استان های گیلان و اردبیل، محور سروآباد - پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ - شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور فرعی سی سخت - پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد، محور شیراز - جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه - تویسرکان در استان همدان، محور استهبان - نی ریز در استان فارس و محور فرعی رودبار - کهنوج - قلعه گنج در جنوب استان کرمان.

لازم است مسافران قبل از عزیمت به این محورها از مراجع رسمی در مورد آخرین وضعیت محور و مسیرهای جایگزین کسب اطلاع کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

بنا بر اطلاعات دریافتی امروز، در استان آذربایجان غربی محور تکاب به شاهین دژ بارش برف در جریان است و در بسیاری از محورهای مواصلاتی دیگر مثل محورهای مواصلاتی استان بوشهر، خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و کردستان بارش باران گزارش شده است.

در استان همدان نیز محورهای همدان به ملایر و ملایر به اراک در حال حاضر بارانی است.
 
 آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه 29 اسفند
 
در ادامه اطلاعات جزئی تر در مورد وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشور را می بینید.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ شنبه 28 اسفند 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار