بازدید 14269

سه شهر شمالی که صرفاً متعلق به ایرانی‌ها نیست

کد خبر: ۶۷۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 19 March 2017
یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه شمال جزو نقاطی است که مردم در اولویت برنامه ایران‌گردی خود قرار می‌دهند، گفت: مازندران با محوریت گردشگرپذیرترین شهرهای ایران، نوشهر و چالوس، آماده میزبانی از مردم است.

به‌ گزارش تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی با تأکید بر آماده‌باش دستگاه‌های مختلف در استان مازندران اظهار کرد: «هتل‌ها و رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها به‌صورت کامل آماده‌‌اند. مراقب‌های جاده و راهبرها و راهداری‌ها، هلال‌احمر، نیروهای انتظامی همه درحالِ آماده‌سازی امکانات هستند.»

احمدی‌لاشکی همچنین با اشاره به پایان نیافتن فصل سرما و بارش تأکید کرد: «به‌ هرحال، در پایان زمستان به‌سر می‌بریم و ممکن است بارندگی‌هایی هم در راه باشد. انتظار ما از هموطنان این است که با رعایت اصول ایمنی سفر کنند و لوازم لازم را برای حفظ ایمنی خودروی خود همراه داشته باشند. علاوه‌ بر این، خواهشمندیم که از حرکات پُرخطر خودداری شود و مواظب طغیان رودخانه‌ها و سیلاب‌ها هم باشند.»

عضو فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شمال کشور به‌ویژه نوشهر و چالوس و کلاردشت فقط متعلق به ایرانیان نیست، بیان کرد: «ما در سال حدود 150 هزار گردشگر خارجی فقط در شهر کلاردشت داریم؛ بخشی از آنها مسافرانی هستند که اکثرشان از حاشیه خلیج‌فارس و به‌قصد زیارت امام رضا(ع) به ایران وارد می‌شوند و از آنجا معمولاً برای گردش و سیاحت به شمال کشور هم سفر می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که شمال کشور فضای مهمی در حوزه گردشگری است و ظرفیت‌های لازم را دارد.»

نماینده شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس، همچنین با اشاره به زیبایی‌های شهرستان‌هایی که نمایندگی آنها را به‌عهده دارد، گفت: «همه نقاط مازندارن زیباست. در بحث از گردشگری موضوع اول اکوتوریسم و طبیعت‌گردی است. همه شمال و به‌ویژه غرب مازندران از طبیعت زیبایی برخوردار است.»

وی با نام بردن از برخی مناطق دیدنی این شهرستان‌ها افزود: «کلاردشت طبیعت بسیار زیبا و مناطق بسیار دیدنی‌ای دارد: تله‌کابین نمک‌آب‌رود منطقه بسیار بکری است؛ سد خاکی آویدر در شرق نوشهر و نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان؛ صلاح‌الدین کلا؛ شهر اکسیژن، مرزن‌آباد، که اولین شهر ورودی به شهرستان است و تنفس در آن انسان را از بسیاری از بیماری‌ها نجات می‌دهد؛ منطقه بکر کجور که موزه مردم‌شناسی کندلوس و آثار فراوان تاریخی در آن وجود دارد، و... درکل، همه مناطق شمال دیدنی است و ان‌شاءالله هم‌وطنان عزیز در این خطه حضور پیدا کنند و از این طبیعت زیبا لذت ببرند.»
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان