بازدید 5018

نوروز دلیل افزایش ارزش درام ارمنستان

بانک مرکزی ارمنستان در آستانه نوروز و همزمان با ورود گردشگران ایرانی، ارزش جدید برابری درام پول ملی این کشور را در برابر ارزهای خارجی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۷۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 18 March 2017
بانک مرکزی ارمنستان در آستانه نوروز و همزمان با ورود گردشگران ایرانی، ارزش جدید برابری درام پول ملی این کشور را در برابر ارزهای خارجی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، هر ساله در فصل نوروز همزمان با حضور شمار زیاد ایرانیان در ارمنستان ارزش درام افزایش می یابد.

روزنامه «هایکاکان ژاماناک» ارمنستان روز شنبه در این باره نوشت: همانگونه که انتظار می رفت، ارزش درام نسبت به دلار در چند روز اخیر افزایش یافته است. 

بانک مرکزی ارمنستان دیروز ارزش برابری یک دلار را 483 درام تعیین کرده است که البته با عید نوروز ایرانی ارتباط دارد. 

بنا به این گزارش و برپایه بررسی های انجام گرفته با ورود تعداد زیاد ایرانیان به ارمنستان، ارزش درام نسبت به دلار به میزان 2 تا 2.5 درصد افزایش می یابد. 

آمارها نشان می دهد، سال گذشته حدود 32 هزار ایرانی در عید نوروز وارد ارمنستان شدند و پیش بینی ورودی های امسال نیز دشوار است.

ساتِنیک هوانیسیان دبیر مطبوعاتی اداره کل شرکت هواپیمایی ارمنستان نیز در فیسبوک خود نوشت: در آستانه نوروز 292 ایرانی سه روز پیش وارد ایروان شدند و دیروز نیز 270 نفر دیگر آمدند.

براساس برنامه اعلام شده شرکت های هواپیمایی ایران از 25 اسفند ماه در تعطیلات مرتبط با نوروز 67 پرواز زمانبندی شده و غیرزمانبندی شده به ایروان خواهند داشت.

ایرانیان به عنوان پای ثابت گردشگری در ارمنستان، سال 2016 نیز در جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند.

آمارهای کمیته گردشگری ارمنستان مربوط به سال گذشته میلادی نشان می دهد، ایرانیان پس از روس ها در ردیف دوم بیشترین ورود گردشگر به این کشور قرار گرفته اند. 

در گزارش کلی این کمیته که روز دوشنبه انتشار یافت، آمده است: سال 2016 یک میلیون و 259 هزار و 657 گردشگر به ارمنستان سفر کردند که نسبت به سال پیش از آن 5،7 درصد رشد نشان می دهد.

بنا به این گزارش، چهار کشور اصلی از نظر ورود گردشگر به ارمنستان روسیه، ایران، امارات متحده عربی و چین هستند.

شهروندان کروواسی، چک، دانمارک، آلمان، اندونزی، کلمبیا، هلند، عمان، فیلیپین، اسپانیا و ترکیه نیز 11 کشور دیگر این فهرست هستند.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، هم مرز ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران است.

اشتراک فرهنگی، سده ها ارتباط مردمی، تمدنی و پیوستگی با ایرانیان و همچنین مظاهر دینی و اسلامی از جمله مسجد کبود در شهر ایروان پایتخت ارمنستان در کنار جاذبه های گردشگری تاریخی، اجتماعی و طبیعی از مهم ترین دلایل جذابیت این کشور برای گردشگران ایرانی به شمار می رود.

همچنین ایران و ارمنستان از مرداد ماه سال جاری نظام لغو روادید را به اجرا گذاشتند که امکان سفر آسان شهروندان دو کشور در بخش های مختلف گردشگری، تجاری و کاری را فراهم کرده است.

ارمنستان و گرجستان از گردشگر پذیرترین کشورها بین 15 جمهوری سابق شوروی شناخته می شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر