بازدید 8687

صدور کیفرخواست «محارب» برای دزدان مسلح طلافروشی

کد خبر: ۶۷۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 18 March 2017
کیفرخواست پرونده سرقت از طلافروشی مشهد، در حالی تنها 5 روز پس از دستگیری سارقان مسلح صادر شد که بازپرس پرونده «اتهام محارب» را با 3 عنوان اتهامی دیگر به آنان تفهیم کرده است.
 
به گزارش خراسان، دادستان عمومی و انقلاب مشهد روز گذشته با بیان این خبر در گفت و گو با خراسان افزود: با انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و ارائه آموزش های لازم به طلافروشان برای حفاظت و ایمنی از اموالشان، خوشبختانه در سال جاری هیچ گونه سرقت مسلحانه ای از طلافروشی ها در مشهد رخ نداد.
 
قاضی غلامعلی صادقی اضافه کرد: با این وجود، بی توجهی یکی از طلافروشان در یکی از شهرک های حاشیه ای شهر به توصیه ها و بسته هشداری پلیس، موجب شد تا سارقان مسلح به این طلافروشی دستبرد بزنند و حدود 42 گرم طلا را به سرقت ببرند.
 
مقام ارشد قضایی مشهد تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه، بلافاصله موضوع سرقت مسلحانه توسط قاضی حیدری (معاون دادستان) مورد رسیدگی قرار گرفت و گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به طور شبانه روزی در کنار قاضی پرونده وارد عمل شدند و با ردیابی های اطلاعاتی، تنها طی 4 روز متهمان را در حاشیه مشهد و تهران دستگیر کردند.
 
«قاضی صادقی» خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز شد و سارقان مسلح به بازسازی صحنه سرقت پرداختند تا این که طی 2 روز همه مدارک و اسناد پرونده جمع آوری و با زحمات و تلاش های کارآگاهان، سلاح و خودروی مورد استفاده سارقان و بخشی از طلاهای مسروقه کشف شد.
 
دادستان مرکز خراسان رضوی با اشاره به این که پس از تکمیل تحقیقات و صدور قرار جلب به دادرسی، کیفرخواست این پرونده نیز تنها طی 5 روز پس از دستگیری آخرین متهم در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد، افزود: بازپرس پرونده 4 عنوان اتهامی را به متهمان تفهیم کرده بود که عناوین مذکور در کیفرخواست صادره نیز مورد توجه قرار گرفت و این پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگاه کیفری ارسال شد.
 
قاضی «غلامعلی صادقی» عنوان اصلی اتهامی 2 سارق مسلح را «محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه طلافروشی» ذکر کرد و گفت: دو فرد دستگیر شده در این پرونده همچنین با اتهامات دیگری از قبیل سرقت پلاک خودرو، مخدوش کردن پلاک و حمل و نگهداری سلاح جنگی کلت کمری در دادگاه محاکمه خواهند شد.
 
شایان ذکر است هفدهم اسفند جاری، 2 سارق مسلح سوار بر خودروی پژوی مشکی رنگ به یک طلافرشی در خیابان محمدآباد مشهد دستبرد زدند و چند قطعه النگو را به سرقت بردند.
 
سارقان مسلح تنها چند روز پس از ارتکاب جرم و با صدور دستورات ویژه ای از سوی دادستان مشهد و قاضی حیدری (قاضی ویژه رسیدگی کننده به پرونده مذکور) و با تلاش گروهی از کارآگاهان آگاهی خراسان رضوی که با نظارت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) همراه بود، در چنگ قانون گرفتار شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار