بازدید 6767

کاندیداهای اصلاح‌طلب شوراها باید پایبندی خود را ثابت کنند

در انتخابات شوراها، نباید خیلی کاری به وابستگی سیاسی افراد داشته باشیم، بلکه باید از بین کسانی که سیاستشان خدمت به مردم و رفع آلام طبقات فقیر است و در پی عدالت اجتماعی و توسعه گرایی هستند، کاندیداهای خود را انتخاب کنیم تا در نهایت ملت از میان آنها اتخاب کنند.
کد خبر: ۶۷۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 17 March 2017
تا اردیبهشت 96، روزهای فراوانی پیش روست؛ با این حال گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف کشور، خود را برای رقابت نفس گیر آماده می‌کنند تا بتوانند بر کرسی‌ پاستور و شوراهای شهر و روستا تکیه بزنند.

به گزارش «تابناک»؛ اصلاح طلبان، در سال 92 پس از دوری هشت ساله از صحنه سیاسی کشور، بار دیگر با قدرت وارد این عرصه شده‌اند. همچنین آنان با توجه به تغییر قدرت در ایران و روی کار آمدن دولت حسن روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه رو و نزدیک به این جریان، توانستند انتخابات مجلس را تا حدی در کنترل خود درآورند و اکنون نیز با نزدیک شدن به زمان انتخابات، در فکر این هستند تا جایی که می شود، این جایگاه را حفظ کنند و در کنار آن بتوانند شوراهای شهر را نیز به تصرف کامل خود درآورند.

هرچند جریان اصلاحات در سال 92 نیز توانسته بود در برخی شهر های بزرگ از جمله تهران، شمار قابل توجهی از کرسی های شورای شهر را اذعان خود کنند، به دلیل برخی رفتارهایی که از سوی برخی افراد حاضر در شورای شهر که منتسب به این جریان بودند انجام شد، این جریان نتوانست تغییرات اساسی در مدیریت شهرداری ها ایجاد کند.

از این روی، به نظر می رسد در این دوره از انتخابات، این جریان بر روی گزینش افراد دقت خاصی خواهد داشت و افرادی که به عنوان کاندیدای نهایی از سوی اصلاح طلبان در لیست قرار می گیرند، باید علاوه بر داشتن تخصص های لازم در زمینه مدیریت شهری، اصالت خود را نسبت به این جریان اثبات کنند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با تابناک درباره نحوه انتخاب کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها، اظهار کرد: در انتخابات شوراها، نباید خیلی کاری به وابستگی سیاسی افراد داشته باشیم، بلکه باید از بین کسانی که سیاستشان خدمت به مردم و رفع آلام طبقات فقیر است و در پی عدالت اجتماعی و توسعه گرایی هستند، کاندیداهای خود را انتخاب کنیم تا در نهایت ملت از میان آنها انتخاب کند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات شورای شهر، بر لزوم تعهد و مسئولیت پذیری کاندیداها نسبت به مردم و همچنین داشتن تخصص و توانایی انجام تأکید خواهد شد و کسانی که وارد شورای شهر می‌شوند، باید با فساد مبارزه کنند.

این نماینده مجلس افزود: پول بسیاری در سیستم شهرداری ها وجود دارد و متأسفانه هر جا پول زیاد باشد، فساد و معامله بر سر مصالح شخصی نیز زمینه بروز و ظهور پیدا می‌کند؛ بنابراین، باید کسانی که به عنوان گزینه ای اصلاح طلبی مطرح می شوند، از هر گونه فسادی مبرا باشند تا در دامن فساد گرفتار نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: کسانی که وارد شورای شهر می‌شوند، باید به دنبال خدمت به محرومین باشند تا عدالت اجتماعی را برقرار کنند، نه اینکه یک منطقه از شهر رویایی باشد و در خیابان‌ها رقص نور، سبزه و زیبایی باشد و در منطقه‌ای دیگر خاک و لجن و آلودگی هوا و محیط زیست.

جلودارزاده با تأکید بر لزوم تعهد کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراها به چهارچوب‌های اصلاح طلبی یادآور شد: اصلاح طلبی متشکل از سه رکن قانون مداری، شایسته سالاری و پرهیز از تشنج است و کسانی که در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرند، باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: در گذشته اصلاح طلبان به دلیل برخی مشکلات موجود مجبور شدند از نیروهایی استفاده کنند که تعهد چندانی به جریان اصلاحات نداشتند، این افراد نیز از اعتمادی که مردم به آنها کرد، سوءاستفاده کردند و نه تنها به تعهد خود در قبال جریان اصلاح طلبی پشت کردند، بلکه حتی به مسئولیت خود نسبت به مردم نیز بی اعتنا گشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار