بازدید 27009
همه چیز از چهارشنبه سوری و یک پست اینستاگرامی شروع شد؛

استقبال گسترده مردم، خانم مجری رئوف را غافلگیر و نیازمندان را ذوق زده کرد

مدام فکر می‌کردم، چقدر خوب است اگر کمی از هزینه‌هایی که صرف روز چهارشنبه سوری می‌شود و امسال قرار است نشود را به دست نیازمندان برسانیم. با این فکر بود که یک پست روی صفحه شخصی خودم در اینستاگرام گذاشتم و با دادن شماره حساب، از دوستان و همراهانم خواستم کمک های مادی را به آن واریز کنند تا صرف خرید بسته‌ های ارزاق کنیم.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 15 March 2017
اگر مشهور شوید چه کار خواهید کرد؟ برای جامعه‌تان چه کار خواهید کرد؟ آیا اصلا به چنین موضوعاتی اندیشیده‌ یا درباره‌شان تخیل کرده‌اید؟ شاید این مسائل برایتان جدی به نظر نرسد، ولی احتمالا با خواندن این مطلب دیدگاهتان تغییر خواهد کرد و پی خواهید برد، کمتر هستند افرادی که به شهرت رسیده‌اند و پاسخ پرسش های فوق را می‌دانند.
 
به گزارش «تابناک»، در روزهای پایانی اسفند و ساعات کوتاهی که تا نوروز ‌مانده، در حالی که بسیاری‌مان مشغول رتق و فتق امور مرتبط با این جشن باستانی یا حتی تدارک سفر هستیم، یکی از مجریان تلویزیونی شرایطی را سپری می‌کند که تا یک هفته پیش اصلا تصورش را هم نمی‌کرد. وضعیتی فوق العاده ویژه که برایش بسیار شیرین و دلپسند است اما هم بر شدت و عمق رنجهایش افزوده و هم آنچنان بار مسئولیتی بر شانه‌هایش قرار داده که نگرانش می‌کند.

صحبت درباره خانم «المیرا شریفی‌مقدم»، گوینده خبر است. گوینده‌ای که بسیاری‌مان بغض در گلویش هنگام خواندن خبر فاجعه منا و جان باختن شمار زیادی از هموطنانمان را از یاد نبرده‌ایم. این را می‌شود از استقبال پر شور کاربران فضای مجازی از پست هفته گذشته وی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام دریافت که زندگی وی را وارد فضای متفاوتی کرده است.

پستی که به محرومیت گروهی از هموطنانمان اشاره داشت که در حومه بومهن به سختی روزگار می‌گذرانند و خانم گوینده تلاش کرد با اعلام شماره حساب و درخواست از فالوئرهایش برای واریز کمک های نقدی خود، برای چهل خانواده محروم بومهنی بسته‌های نوروزی تهیه کند اما آنقدر با استقبال کاربران مواجه شد که حالا چند روزی‌ است خانم مجری بیمارستان‌های شهر را بالا و پایین می‌کند!

شاید بهتر باشد روایت ماجرا را از زبان خود شریفی‌مقدم بخوانید؛ فردی که حضور در بخش‌های خبری رسانه ملی و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، برایش شهرتی فراهم آورده که صرف آن در مسیر خیر، اتفاقات شیرین و دلچسب زیادی رقم زده و در حال رقم زدن است. آنقدر که می‌شود اقدام این مجری رئوف را برای دیگر چهره های سرشناس مثال زد و از ایشان خواست پشتوانه اعتباری که در جامعه و میان مردم یافته‌اند، برای کمک به حال نیازمندان و محرومان به کار گیرند.

کاری که شاید بسیاری از ایشان علاقه مند به انجامش هم باشند اما چون گمان نمی‌کنند با استقبال گسترده مردم مواجه شود، امتحانش نیز نکرده‌اند. وضعیتی مشابه آنچه شریفی‌مقدم تا یک هفته پیش داشت و این گونه توضیحش می‌دهد: درست یک هفته پیش بود که با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه سوری، درباره‌اش فکر می‌کردم که چیزی به ذهنم رسید. بارها و بارها از خیلی‌ها شنیده بودم که بعضی‌ها برای چهارشنبه سوری اعداد زیادی هزینه می‌کنند تا انواع ترقه‌ها و وسایل آتش بازی تهیه کنند، در حالی که خیلی از هموطنانمان با دریافت چنین مبالغی می‌توانند در نوروز اوضاع و احول بهتری داشته باشند.

من البته عضو کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» هم هستم که بعد از حادثه پلاسکو شکل گرفت تا ادای دینی به آتش نشانان شهید و احترام و مراقبت از همکاران ایشان باشد. به همین دلیل مدام فکر می‌کردم که چقدر خوب است اگر کمی از هزینه‌هایی که صرف روز چهارشنبه سوری می‌شود و امسال قرار است نشود را به دست نیازمندان برسانیم. با این فکر بود که یک پست روی صفحه شخصی خودم در اینستاگرام گذاشتم و با دادن شماره حساب، از دوستان و همراهانم خواستم کمک های مادی را به آن واریز نمایند تا صرف خرید بسته‌ های ارزاق کنیم.

قبل از آن هم از همکاران و دوستانم خواستم نیازمندانی را که می‌شناسند، معرفی کنند و به واسطه راهنمایی ایشان، به شماری از هموطنان محروممان در حومه بومهن رسیدم. پیش فرضمان هم این بود که بتوانیم مبالغی جمع آوری کرده و برای چهل خانواده بسته ارزاق تهیه کنیم اما آنقدر از این پیشنهاد استقبال شد که همه چیز تغییر کرد.

وقتی حسابم را بررسی کردم تا ببینم چقدر پول به آن واریز شده، با عددی مواجه شدم که شگفت‌زده‌ام کرد. تصور نمی‌کردم مردم اینقدر با این پیشنهاد همراهی کنند که چند ده میلیون تومان جمع شود. مبلغی که خیلی بیشتر از آن چیزی بود که برای تهیه بسته های ارزاق نیازمندش بودیم و اینجا بود که فکر کردیم باقی آن را در راه دیگری صرف نماییم.

اول تعداد بسته‌ها ارزاق را به 50 عدد افزایش دادیم و به همراه چند تن از دوستان کار تهیه و بسته بندی آنها را شروع کردیم و بعد با همفکری به این نتیجه رسیدیم که مابقی مبالغ گردآوری شده را صرف پرداخت هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان یا کودکان نیازمند پیوند نماییم.

البته در تمامی این فرایند تلاش کردم با انتشار پست ها و تصاویری در صفحه شخصی‌ام، هم از مردمی که بانی این اتفاق نیکو شدند تشکر کنم و هم درباره کارهایی که در حال انجام است، به ایشان گزارش داده‌ام. هرچند پیام‌های فراوانی از مردم دریافت می‌کنم که آنقدر با محبت هستند که می‌گویند نیازی به گزارش دادن نیست که با سپاس فراوان از ایشان، احساس می‌کنم لازم است همه امور را مثل روز اول با شفافیت پیش ببرم.
 
همه اینها در حالی انجام می‌شود که همچنان سیل کمک های مردمی ادامه دارد؛ آنقدر که شاید باور نکنید، هرچقدر در این روزها هزینه‌کرده‌ام، باز به شماره حسابی که به این کار اختصاص داده‌‎ام بازگشته است. این موضوع در کنار خوبی هایش، به شدت نگرانم کرده، زیرا بار مسئولیت سنگینی روی شانه‌هایم قرار گرفته که انتظارش را نداشتم.

اولش فکر می‌کردم نهایتا این کار یک هفته زمان خواهد برد و تمام خواهد شد اما آنقدر استقبال مردم وسیع بود که حالا احساس می‌کنم لازم است از عده‌ای کمک بگیرم و آن را به قدرت در آینده هم ادامه بدهم. یعنی فعلا روی هزینه کردن این مبالغ برای اهداف تعیین شده و گزارش دادن به مردم متمرکز هستم و بعد از عید انشاءالله با همفکری و همراهی چند نفر دیگر، کار بزرگتری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

باور کنید در این هفته آنقدر پیام های امید بخش و حمایتی از جانب مردم و حتی برخی همکاران و هنرمندان دریافت کرده‌ام که خواهان ادامه این اقدام هستند، شرمنده اعتماد همه شده‌ام و انرژی فراوانی گرفته‌ و برای ادامه کار احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم. مخصوصا که لابلای پیام‌های رسیده، هستند هموطنانانی که با مشکلات مختلف دست به گریبان هستند و نیاز به کمک و همراهی دارند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۱
آفرین
اقدام ایشان بسیار پسندیده ولی ما کشور فقیری نیستیم. بقیه ی مطلبی که میخوام بگم رو همه میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
آمریکا کشور فقیریه که اینقدر بی خانمان داره ؟
این نشون دهنده ضعف سازمانهای مربوطه هستش که مردم به مجری بیشتر از اونها اعتماد دارند.. ببینید که با اعتماد مردم چه کرده اید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
خیلی ها دیگه به کمیته امداد صدقه نمیدن علتش ........
دمش گرم
ایول قبول باشه
سلام علیکم کار ایشان و کار شما در انتشر این خبر زیبا بود.خدا خیرتان بدهد.
اگرچه کار نیک وپسندیده ای هست ،اما ای کاش یک هزارم مبالغ اختلاسها ،ودرآمدهای رانتی را به اقشار نیازمند تخصیص میدادند ،وبرنامه ای طراحی میشد برای توانمند سازی همهٔ نیازمندان را بی نیاز میکردند ،؟
در درس جغرافی در باره افریقا به ما میگفتند قاره ای ثروتمند با مردمانی فقیر اگر ثروت انها را کشور های استعمارگر با فریب ملتها به یغما میبرند در کشور من که دست بیگانه کوتاه است چرا باید با این همه ثروت فقیر داشته باشیم که افراد مشهور و دلسوز وظیفه دولت را بدوش بکشند
خدا خیرت بدهد خانم مجری. چشمم به تجلی انسانیت روشن شد. اگر ازین دست انسانهای خدمت گذار در جامعه داشتیم چه بهشتی میشد. حالا باز هم یک عده با خروارها ادعای پوچ برای رسیدن به میز و صندلی بزنن تو سر هم. این هم از تجلای اقتصاد مقاومتی . همت به احیاء آن کنیم . چه ها که نمیشود. خانم مجری شیر مادر حلالت باد.
کارتون عالی بود...همیشه 20 هستین
مسئولین ادارات .... خجالت بکشید. اعتماد نیاز به نام و تبلیغ و وابستگی به جناح و ... ندارد. هر آنچه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. خدا قوت خانم
خیلی مردی
درود به مهرورزی شما بانوی ایرانی و ممنون از به اشتراک گذاری ایده زیبا. توفیق رفیق راهتان
گردن کلفت های دولتی که فقط دزدی بلدن بکنن خدا به این بنده خدا قوت بده
با سلام
آيا اگر همين خانم همين عمل را از طريق صدا و سيما هم انجام داده بود همين طور استقبال ميشد؟
به مردم کشورم امیدوار تر شدم
همیشه سالم و سرزنده باشی، شما توی کارتون هم موفق هستید. ایران عزیز به چنین اشخاصی نیاز داره
شاید بد نباشه با خیریه همت ارتباط بگیرن برای کمک به شاماندهی کمک ها
اینکه ما کشور فقیری نیستیم توش شکی نیست اینکه مردم اعتماد کامل به دستگاه های متولی این امر هم ندارن توش شکی نیست اما انجام همچین کاری و استفاده بسیار مناسب از شهرت توسط خانم شریفی مقدم نشان دهنده قلب بزرگ و رئوف این بانوی ایرانی هستش،خدا به خودش و خانوادش سلامتی بده انشالله
جای همه عوض شده مجری سیاستمدار ورزشکار هنرپیشه ...
شفاف عمل کردن ایشون باعث ادامه دار شدن کمک می شود که در .... نیست
باید قدر همچون انسانها و نیز مردم مهربان ایران را دانست و خدا وند ایشان را در انجام مسئولیتش موفق و موید فرماید
با ادامه این روند مطمئن باشید دوستان دلواپس عرصه کمک به نیازمندان ترتیب ممنوع التصویری ایشان را خواهند داد.
اولا این نشان دهنده ضعف و همچنین عدم اعتماد مردم به سازمانهای متولی این امور هستش
دوما این نشان دهنده بخشندگی مردم عزیز ایران علیرغم این هستش که خیلی ها خودشون مشکل دارند
سوما نشان دهنده وجود فقر حتی بیخ گوش خودمان هستش
همه به این که یکی بالاخره باید یه کاری بکنه، فکر می کنن، اما از فکر و شعار و رویا تا عمل فاصله هست
همه می دونن که کاری مثل کار خانم شریفی مقدم باید انجام بدن، اما فکر اینکه چقدر باید به خاطرش دردسر تحمل کنن و باید از همون اندک زمان استراحتشون و با خونواده بودنشون و تفریحشون بزنن اونها رو منصرف می کنه،
فک کنم این تو خون تبریزیاس،
همونطور که شعله های انقلاب رو روشن کردن، بدون اینکه خودشون رو با فکر همه ی فشارها و سرکوب هایی که در راه هست بترسونن، همونطور که در شهر تبریز، همه جنس ایرانی می خرن بدون اینکه خاطرشون رو به خاطر هزینه ی بعضا بالاتر و کیفیت بعضا پایین تر ناراحت کنن،
فقط به این فکر هستن که کاری که درسته، باید انجام بشه به عمل نه به حرف . . .

تبریزی نیستم، اما تبریزی ها را دوست دارم :)
عزت و افتخاری بزرگ برای این خواهر بزرگوار . درود بر مردم نوعدوست و قهرمان ایران . و ننگی برای رانت خواران ریاست طلبی که دغدغه ای جز میز و ریاست ندارند
دمت گرم
بعضی ها به موسسات اعتماد ندارند
در صورتی کار موسسات بهتره
کمیته
جمعیت امام علی
محک
بهزیستی
خب حالا دو شب من گشنه سیر شدم بعدش؟ کی قراره این مسخره بازی و لوس بازی این افراد ریاکار جمع بشه ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر