بازدید 8515
برای دومین سال پیاپی؛

«تابناک» برترین پایگاه خبری ایران شد

بر اساس رده بندی که توسط نمایندگان رسانه ها و اساتید ارتباطات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت، «تابناک» برای دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت و به عنوان برترین پایگاه خبری ایران معرفی شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 14 March 2017
بر اساس رده بندی که توسط نمایندگان رسانه ها و اساتید ارتباطات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت، «تابناک» برای دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت و به عنوان برترین پایگاه خبری ایران معرفی شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین دوره ارزیابی پایگاه‌های خبری، بر اساس فرم‌های خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره رتبه‌بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه‌های خبری اعلام شد که بر این اساس «تابناک» برای دومین سال پیاپی برترین پایگاه خبری ایران شد.«تابناک» برترین پایگاه خبری ایران شد
 
فرم خوداظهاری رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، در نیمه اول سال ٩٤، پس از شش جلسه بررسی به تصویب مدیران مسؤول پایگاه‌های خبری رسید. بر اساس شیوه‌نامه و شاخص‌های رتبه‌بندی، پایگاه‌های خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه‌بندی کردند.

شاخص‌های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه‌های خبری در پاییز سال ۹۵ مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود ۲۰۰ پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه‌بندی را بر اساس شیوه‌نامه اعلامی ارسال کرده بودند در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد ۲۷ پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۸ قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام بر اساس شیوه‌نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه بندی پس از ارزیابی و راستی آزمایی خوداظهاری‌ها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد. پس از ارسال نتایج اولیه رتبه بندی پایگاه‌های خبری برای مدیران مسئول، ٤٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه‌بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز ٤شنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند. از ٤٨ اعتراض ارسالی ٣٦ پرونده بر اساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسول ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه بندی رساندند.

برای مشاهده‌ی نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه‌های خبری عمومی اینجا را کلیک کنید.

برای نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه‌های خبری تخصصی اینجا را کلیک کنید.

شایان ذکر است دوره بعدی رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری پس از اصلاحات لازم شاخص‌ها و در صورت تأیید مدیران مسئول در پاییز ۹۶ اجرا خواهد شد.

کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری از ترکیب زیر تشکیل شده است: دو استاد ارتباطات به انتخاب مجمع رؤسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، دو مدیرمسؤول پایگاه‌های خبری عمومی و یک مدیر مسئول پایگاه خبری تخصصی و یک سردبیر پایگاه خبری، همگی به انتخاب مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر