بازدید 26530
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش غیر مستقیم ظریف به نامه احمدی‌نژاد/ عکس العمل شدید نوبخت به انتقادات از دولت/ هدف مشایی از نامه‌نگاری به رئیس دولت اصلاحات چه بود؟/ شکایت ۸۷۰۰ مسافر کربلا از ۲ مدیر!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تشکیل نشست شورای دختران عربستان بدون حضور زنان!»،«واکنش توییتری نتانیاهو به ظریف»،«دفتر رئیس دولت اصلاحات پاسخ به مشایی را تکذیب کرد»،«تکذیب سخنان علم‌الهدی» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 14 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تشکیل نشست شورای دختران عربستان بدون حضور زنان!

اولین نشست «شورای دختران عربستان» بدون حضور زنان تشکیل شد، در این نشست اعضای حاضر در این شورا همگی مرد بودند و هیچ زنی در میان آنان دیده نمی شود، در حالی که مسائل مهم زنان را مورد بررسی قرار می داد. این امر باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی این نشست را به سخره بگیرند. به گزارش "سپاس"، پایگاه "الخبر پرس" مغرب نوشت: تصویری که از اولین نشست شورای دختران عربستان در فضای مجازی این کشور منتشر شد، موجی از طنز را در میان شهروندان عربستانی به راه انداخت. در این نشست اعضای حاضر در این شورا همگی مرد بودند و هیچ زنی در میان آنان دیده نمی شود، در حالی که مسائل مهم زنان را مورد بررسی قرار می داد. این امر باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی این نشست را به سخره بگیرند. این نشست در منطقه "القصیم" برگزار شده است. منطقه القصیم یکی از مناطقی سنتی می باشد. در این نشست زنان در سالنی کاملا جدا از مجل برگزاری نشست حاضر شدند و راه ارتباطی با سالن اصلی از طریق یک مانیتور امکان پذیر بود. سپاس این خبر را منتشر کرد.


هر کسی نمی‌تواند گزینه نهایی اصلاح‌طلبان را تعیین کند

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اشخاص شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به رسمیت نمی‌شناسم، هر کسی نمی‌تواند بگوید گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶ را تعیین کرده‌ایم. کنگره حزب مردم‌سالاری مصوب کرد که من وارد عرصه انتخابات بشوم و شورای مرکزی حزب بر این امر اصرار دارد. فعلا اینکه حضورم در انتخابات قطعی است یا نه را تکذیب می‌کنم چرا که فعلا در حال مشورت و رایزنی هستم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


نمایندگان دیدار کننده با رئیس دولت اصلاحات تخلفی نکرده اند

پیرو شکایت درخواست ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از یوسفیان ملا رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه برای تشکیل هیات رسیدگی به تخلفات هیات رئیسه جهت بررسی حضور مطهری، وکیلی و نعمتی در دیدار اعضای فراکسیون امید با سیدمحمد خاتمی این هیات متشکل از اعضای کمیسیون تدوین آئین نامه و روسای کمیسیون‌ها صبح امروز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد. در این جلسه علی مطهری، محمدعلی وکیلی و بهروز نعمتی از خود دفاع کردند و از ۳۰ نفر نماینده معترض نیز دو سه نفر حضور پیدا کردند که نهایتا پس از بحث و بررسی موضوع از اعضای هیات رای گیری به عمل آمد که ۱۶ نفر اعلام کردند که این سه عضو هیات رئیسه تخلفی مرتکب نشده‌اند و تنها سه نفر در رای خود اعلام کردند که مطهری وکیلی و نعمتی بخاطر دیدار با محمد خاتمی مرتکب تخلف شده‌اند که نهایتا این پرونده مختومه شد.


جلیلی و احمدی‌نژاد نردبانی که از آن بالا رفتند را بر زمین پرتاب نکنند

موسوی‌لارگانی در واکنش نسبت به اعلام ورود مستقل برخی چهره‌های اصولگرا به عرصه انتخابات اظهار کرد: در دوره قبل انتخابات عدم‌اتحاد مانع از حصول نتیجه موردنظر اصولگرایان شد اما در این دوره از انتخابات از چندین‌ماه گذشته جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکیل شد که متشکل از گروه‌های خاص بوده به این معنا که تنها از یک طیف خاص انتخاب نشده‌اند و هدفشان هم فقط به این ختم نشده که برای مباحث انتخاباتی برنامه‌ریزی کنند بلکه قرار بوده که بعد از برگزاری انتخابات نیز فعالیت این جبهه تداوم داشته باشد تا برای رفع مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود داشته و برای دغدغه‌‌های مقام معظم رهبری تدابیری بیندیشند. وی یادآورشد: افرادی همچون آقای سعید جلیلی و آقای احمدی‌نژاد نباید فراموش کنند که اگر امروز جایگاهی دارند به‌واسطه حمایت اصولگرایان از آنها ایجاد شده است بنابراین نباید نردبانی که روزی از طریق آن بالا رفتند را روی زمین پرتاب کنند چراکه این اقدام نه به صلاح خودشان و نه به صلاح اصولگرایان کشور است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


واکنش توییتری نتانیاهو به ظریف

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به پیام توییتری محمدجواد ظریف که در آن به ادعاهای نتانیاهو در دیدار با رئیس جمهور روسیه پاسخ داده بود، در حساب توییترش به تکرار ادعاهای حقوق بشری خود علیه ایران پرداخت و نوشت: وزیر امور خارجه ایران در حالی از مدارا صحبت می کند که این کشور خواهان نابودی اسرائیل است. آن‌ها چه کسانی را دست انداخته‌اند؟ نتانیاهو هفته گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مدعی شد، ایرانی‌ها در طول تاریخ یهودی‌ها را کشته‌اند. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این ادعا در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: نتانیاهو در حالی این ادعاها را مطرح می کند که ایران در طول تاریخ سه بار یهودی‌ها را نجات داده اند. نتانیاهو برای اثبات این ادعای خود حتی دست به تحریف تورات زده است. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


نامگذاری معبری به نام هاشمی رفسنجانی مسکوت ماند

رئیس شورای شهر تهران گفت: نامگذاری معبری به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در جلسه گذشته شورا به تصویب رسیده بود مسکوت می‌ماند تا در کمیسیون نامگذاری مجددا بررسی شود. چند تن از اعضای شورای شهر معتقد بودند برای این نامگذاری هیچگونه هماهنگی با خانواده آیت‌الله هاشمی صورت نگرفته است.


تکذیب سخنان علم‌الهدی

سایت آیت‌الله علم‌الهدی مطالب منتشر شده به نقل از وی درباره اینکه" زنان ایرانی که صیغه مردان عراقی می‌شوند ثواب می‌کنند" را تکذیب کرد.در فضای مجازی پوستری در حال انتشار است که متاسفانه بعضی کانال های اصلاح طلب مسما به نام های ارزشی نیز آن را انتشار داده اند که کاملا کذب می باشد. لازم به ذکر است آیت الله علم الهدی تا کنون در مورد این موضوع هیچ اظهار نظری نکرده است. و این مطلب به حدی منزجر کننده و ساده لوحانه است که مخاطب هوشمند رسانه به راحتی نادرستی آن را تشخیص می دهند.از رسانه ها، احزاب و گروههای سیاسی، علی الخصوص کسانی که مدعی اخلاق هستند خواهشمندیم اخلاق و انصاف را رعایت کنند. آیت الله علم الهدی به هیچ عنوان برای شما رقیب سیاسی نیست و بطور کلی خود را یک شخصیت سیاسی نمی بینند.


چکی که آیت‌الله هاشمی(ره) برای تسویه حساب امور شخصی کشید

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اسنادی را از تسویه حساب‌های امور شخصی آیت‌الله هاشمی منتشر کرد.غلامعلی رجایی در کانال تلگرامی خود نوشت:امروز برای کاری سری به امور مالی مجمع زدم.علتش گفته چند روز قبل یکی از کارشناسان مالی مجمع بود که می گفت اسناد متعددی با امضای آیت الله هاشمی داریم که ایشان هر از چندگاهی برای تسویه مسایل شخصی خودشان یک چک می کشیدند. نمونه هایی از این چکها و صورت حسابها را می بینید.در ادامه این نشست، جناب آقای موسوی مدیرکل مالی مجمع هم حرفهای جالبی در این باره داشت که حیفم آمد برای درج در تاریخ ثبت و ضبط نشوند.


دفتر رئیس دولت اصلاحات پاسخ به مشایی را تکذیب کرد

جوابیه رئیس دولت اصلاحات به نامه اسفندیار رحیم مشایی که در فضای مجازیپخش شده بود، از سوی مدیرعامل بنیاد باران تکذیب شد.جواد امام در گفت‌وگو با آنا گفت: لحن و ادبیات این نامه نشان می‌دهد که متعلق به سید محمد خاتمی نیست و این جوابیه سراسر کذب محض و از سوی دفتر ایشان تکذیب شده است.لازم به ذکر است چندی پیش اسفندیار رحیم مشایی در نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات، اصلاح‌طلبی را جریانی بزرگ و تأثیرگذار در آینده ایران دانسته و از اینکه منتسبان آن، ردصلاحیت بقایی راقطعی می‌دانند گله کرده است. امروز نیز جوابیه‌ای منتسب به رئیس دولت اصلاحات منتشر شد که توسط دفتر ایشان تکذیب شد.


برگزاری 4 جلسه بین سران قوا و رهبر انقلاب

معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال جاری ۴ جلسه در حضور رهبر انقلاب و مسئولان عالی رتبه در ارتباط با آسیب های اجتماعی داشتیم و تاکید شد که همه باید بسیج شوند تا جلوی این مشکلات گرفته شود.


غفلت از ازدیاد برداشت به دلیل دلواپسی برخیها جایز نیست

بیژن زنگنه ، وزیر نفت تاکید کرد: تولید میدان مشترک آذر باید حداقل تا ١٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد.گازهای همراه نفت پس از بهره برداری از واحد انجیال ٣١٠٠ به این کارخانه ارسال می شود و با تکمیل راه اندازی این واحد، پتروشیمی بزرگ دهلران با تکیه بر خوراک ان‌جیال فعالیت خواهد کرد.با احتساب چهار میلیارد بشکه ذخایر نفت درجای میدان آذر افزایش یک درصدی ضریب بازیافت به ٢ میلیارد دلار درآمدزایی و افزایش چهار درصدی ضریب بازیافت به هشت میلیارد دلار درآمدزایی منتهی میشود.این درآمدزایی و کسب منفعت برای کشور چیزی نیست که بخواهیم به دلیل دلواپسی عده ای از آن غفلت کنیم.مردم روی برداشت از میدانهای مشترک بسیار حساسیت دارند و اگر برای افزایش ضریب بازیافت در میدانها به ویژه میدانهای مشترک تلاش نکنیم، پاسخی در مقابل مردم نخواهیم داشت. غفلت از ازدیاد برداشت به دلیل دلواپسی برخیها جایز نیست


بودجه 96 بسته شد

علی لاریجانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه گفت: الان به ما خبر دادند بودجه 96 را شورای نگهبان تائید کرده و اشکالی به آن وارد ندانسته است، مسئله بودجه ۹۶ به خیر گذشت.


هدف مشایی از نامه‌نگاری به خاتمی چه بود؟

سید محمدعلی ابطحی در اینستاگرام خود به نامه مشایی به آقای خاتمی واکنش نشان داد.‏وی نوشت: پیرو نامه اقای مشایی به اقای خاتمی، چند نکته مهم باید گفت:‏

‏۱- اصلاح طلبان براساس قواعد جامعه مدنی با کاندیدا شدن همه جناح‌ها موافقند. رد کردن فله‌ای را هم نمی‌پذیرند. مردم در نهایت بایدبا ‏انتخابشان سرنوشت کشور را بسازند. اما کاندیداتوری اقای بقایی را از آن جهت شوخی میدانیم که گمان کرده‌اند کسی که طعم احمدی نژاد ‏داشته باشد می‌تواند رأی بیاورد.‏

‏۲- نامه آقای مشایی برائت نامه از اصولگرایان است، یادمان نرفته که طیف اصولگرا دین وامام زمان و همه نوع حمایت را به پای احمدی نژاد ‏قربانی کردند، اما اینکه به این واقعیت رسیده‌اند که اصولگرایان در جامعه پایگاهی ندارند و آن را اعلام می‌کنند گرچه نمکدان شکستن است اما ‏نشان می‌دهد واقعیت را فهمیده‌اند.‏

‏۳- اصلاحات و شخص اقای خاتمی با جریان احمدی نژاد بیشترین فاصله را دارند. اما این نامه نگاری نشان می‌دهد آنها هم فهمیده‌اند که یک ‏تَکرار می‌کنم خاتمی به اندازه همه دستگاههای تبلیغی رسمی اثر دارد. دلیل نامه نگاری آسیب زدن به محبوبیت بی نظیر خاتمی است. در این امر ‏اشتباه می‌کنند. جامعه فاصله بین تفکر احمدی نژاد و خاتمی و اصلاح طلبان را درک می‌کند.‏

‏۴- آقای خاتمی واصلاح طلبان با همه انتقادهایی که دارند و ظلم‌هایی که به آنها شده است، نظرشان به نظام ورهبری نظام نزدیکتر است تا به ‏تفکر احمدی نژاد که آسیب‌های اخلاقی و اقتصادی و سیاسی هشت سال حکومتش بدترین دوران ایران معاصر را رقم بزند.

‏۵- نامه آقای مشایی به نحو اغراق آمیزی مؤدبانه بود. این رویکرد از مجموعه‌ای که بد اخلاقی و بی ادبی را در کشور نهادینه کرد، قابل تقدیر ‏است. کاش آقای مشایی به عنوان پدر معنوی تفکرشان در رووزهای مناظره سال ۸۸ کمی به اقای احمدی نژاد اخلاق و ادب توصیه می‌کردند ‏که نتیجه‌اش زخم اتفاقات پس از انتخابات نبود.‏


ولایت پذیری روحانی پیشینه طولانی دارد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور اعلام کرد :هشت نماینده طی نامه به ریس جمهور توصیه‌هایی را مطرح کردند.این هشت نماینده توصیه هایی به رییس جمهور داشتند، در حالیکه سابقه آشنایی رییس جمهور با رهبری به قبل از انقلاب میرسد و ولایت پذیری روحانی پیشینه طولانی دارد.ما اسامی این هشت نماینده را داریم، در رسانه ها آمده بو هشتاد نماینده به رییس جمهور همه نوشته اند که عدد درست هشت نفر است.


واکنش غیر مستقیم ظریف به نامه احمدی‌نژاد

محمدجواد ظریف در گفت و گویی با ارائه گزارشی از نشست مشترک وزارت امورخارجه و کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد:طبیعت کار دیپلماتیک ایجاب می کند برخی از شئونات در این حوزه رعایت شود و زمانی که خارج از شئونات کاری انجام شود بیانگر این است روابط خارجی بیشتر موضوع سیاست داخلی است تا موضوع امنیت ملی.


احمدی نژاد و مشایی هم برای انتخابات ثبت نام می کنند!

یک منبع آگاه به خبرنگار عصرخبر گفت: احمدی نژاد و مشایی نیز همراه با بقایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهند کرد.مشخص نیست برنامه این سه نفر برای انتخابات ریاست جمهوری چیست اما با ثبت نام هر سه نفر در انتخابات، شاهد اتفاقات خاصی در انتخابات آینده خواهیم بود.مشایی در دولت سابق بعنوان رئیس دفتر و بقایی نیز معاون اجرایی دولت احمدی نژاد بوده است.


واکنش شدید نوبخت به انتقادات از دولت

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری گفت: کلی و کیلویی حرف زدن نسبت به آمارهای رسمی دولت جواب علمی کارشناسی نیست. امروز مد شده که هر چه از سوی دولت گفته می شود، از سوی برخی منتقدین یک «نه» روی آن گذاشته شود.، بعد هم گزارش تهیه می کنند و از چهار نفر می پرسند که آیا این آمار را در زندگی خود حس می کنید یا نه و آنها هم جواب منفی می دهند و نتیجه گرفته می شود که آمارها درست نیست.


شکایت ۸۷۰۰ مسافر کربلا از ۲ مدیر!

مدیرعامل و صاحب یک آژانس مسافرتی با شکایت ٨ ‌هزار و ٧٠٠ متقاضی سفر به کربلا، صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در این پرونده شاکیان ادعا می‌کنند که با وجود پرداخت نیمی از هزینه سفر به کربلا باز هم بعد از گذشت چندین‌ ماه به این سفر زیارتی فرستاده نشده‌اند. این در حالی است که هر دو متهم منکر اتهامات خود شده‌اند و ادعا می‌کنند که به ‌خاطر مشکلات سفر به کربلا، مجبور به معطل‌کردن مسافران شده‌اند.به گزارش «شهروند»، این پرونده از دی‌ماه ‌سال ٩٤ تحت بررسی پلیس پایتخت قرار گرفت. آن زمان به پلیس خبر درگیری چند نفر با مدیر یک آژانس مسافرتی به نام «آل کوثر» رسید. مأموران پلیس نیز بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل درگیری به تجسس در این رابطه پرداختند. با حضور مأموران مشخص شد که چند نفر از متقاضیان سفر به کربلا با مدیر آژانس مسافرتی درگیر و خواستار بازگرداندن پولشان شده‌اند. شاکیان مدیر این آژانس به پلیس اعلام کردند که ماه‌ها پیش، پس از آشنایی با این آژانس از طریق تبلیغات، با پرداخت پول به این آژانس مسافرتی قصد سفر به کربلا را داشته‌اند اما با گذشت مدت طولانی نه به سفر رفته‌اند و نه پولشان را پس گرفته‌اند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر