بازدید 2571
آن سوی تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد ۳۰۷ واحدی شاخص کل بورس/ میدان‌داری معدنی‌ها و پالایشی‌ها در بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حمایت از گروه‌های شاخص‌ساز بازار به پیش‌رانی معدنی‌ها و گروه پالایشی بود. هرچند که فضای بی‌روحی بر کلیت معاملات بازار حاکم است.
کد خبر: ۶۷۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 14 March 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حمایت از گروه‌های شاخص‌ساز بازار به پیش‌رانی معدنی‌ها و گروه پالایشی بود. هرچند که فضای بی‌روحی بر کلیت معاملات بازار حاکم است.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 24 اسفند ماه 95) با افزایش 307 واحدی به رقم 76 هزار و 639 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز به افزایش 98 واحدی به عدد 15 هزار و 526 رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 396 واحدی عدد 83 هزار و 967 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 228 واحدی به رقم 54 هزار و 21 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 595 واحدی به رقم 165 هزار و 220 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 12 واحدی به عدد 866 واحد دست یافت.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت تهران با 40 واحد، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 26 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 22 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایرانخودرو با 15 واحد، سرمایه‌گذاری ملی ایران با 14 واحد و پتروشیمی جم با 13 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات کل بورس تهران به بیش از 388 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 3 میلیارد و 12 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 229 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، تجهیز نیروی زنگان، سرمایه گذاری آتیه دماوند، سیمان شاهرود، ایران ترانسفو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری توکا فولاد و حق تقدم خرید سهام آن، بانک شهر، بیمه کارآفرین، اوراق اجاره دولت (11)، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و لعابیران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشتی‌رانی دریای خزر، تولی‌پرس، کشاورزی و دامپروری مگسال، فرابورس ایران، نساجی بروجرد، بانک کارآفرین، سرمایه‌گذاری توسعه ملی بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگهی واگذاری 9.47 درصد از سهام غیرمدیریتی فروشگاه رفاه به قیمت پایه کل بیش از 70 میلیارد تومان برای عرضه در روز شنبه 28 اسفند از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد. همچنین امروز 26 درصد از سهام شرکت تولید محور خودرو از طرف شرکت ایران خودرو دیزل به قیمت پایه هر سهم 40، 45 ریال روانه میز فروش میز تهران شد.

همچنین 70 درصد از سهام فنرسازی خاور از سوی شرکت ایران خودرو به وکالت از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به قیمت پایه هر سهم 4772 ریال روی میز فروش بورس تهران قرار گرفت.

امروز همچنین 64 درصد از سهام شرکت لیزینگ خودرو غدیر از طرف شرکت ایران خودرو دیزل 1940 ریال عرضه و معامله شد.

امروز سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری معادل 3.75 درصد از سهام شرکت پتروشیمی جم را به قیمت پایه هر سهم 10806 ریال در بورس تهران واگذار کرد. در این حال امروز بلوک‌های 2.71 درصد سهام غیرمدیریتی سمگا و 1.355 درصدی حق تقدم خرید سهام آن از سبد بانک شهر به ترتیب به قیمت‌های پایه 3341 ریال و 2090 ریال روی میز فروش فرابورس قرار گرفت.

امروز در بازار معاملاتی درون‌گروهی سهامداران عمده نیز بیش از 219 میلیون سهم سایپا به ارزش 25 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 137 میلیون سهم پالایش نفت بندرعبارس به ارزش بیش از 63 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

کمتر از 97 میلیون سهم گروه دارویی برکت اما به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو کد به کد شد. در صنایع آذرآب اما کمتر از 41 میلیون سهم به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در عین حال اندکی بیش از 23 میلیون سهم ایران خودرو دیزل به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

30 میلیون سهم سرمایه‌گذاری البرز به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم انتقال یافت و در سرمایه‌گذاری سایپا بیش از 38 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده همراه بود.

امروز همچنین اندکی بیش از 18 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده میان سایر کدها منتقل شد. اندکی بیش از 14 میلیون سهم کابل البرز نیز به ارزش 2.5 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. در این حال 13.5 میلیون سهم پتروشیمی جم از سوی صندوق بازنشستگی به ارزش 12.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت.

امروز 7 میلیون سهم گروه مبنا به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان و کمتر از 7 میلیون سهم سرمایه‌گذاری اعتلا البرز به ارزش یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده دست به دست شد. در ایران خودرو نیز کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش 1.5 میلیارد تومان و 5.5 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از 400 میلیون تومان میان سهامداران عمده دست به دست شد.

همچنین صنایع غذایی مینو شرق نیز با جابجایی کمتر از 5 میلیون سهم خود به ارزش 2.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده بود. بیش از 3 میلیون سهم مواد اولیه دارویی البرز بالک به ارزش 900 میلیون تومان نیز به کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده انتقال یافت.

در سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان نیز امروز 3 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال یافت و در نهایت امروز 3 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

امروز بازار سهام با میان‌داری گروه معدنی‌ها و پالایشی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بود. هرچند که در مواجه با آخرین روزهای باقی مانده تا پایان سال وضعیت معاملات چنگی به دل نمی‌زند، اما رونق نوسان‌گیری در تک‌سهم‌ها و گروه‌های کوچک بازار همچنان بالاست.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری کم‌حجم و رخوت‌آور بود که با وجود معاملات کد به کد و درون‌گروهی اغلب سهامداران عمده شاهد میانداری گروه معدنی‌ها با پیشرو شدن سنگ آهنی‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری آنها و همچنین پالایشی‌ها و تک‌سهم‌های پتروشیمی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان