بازدید 13704
۱
پیمانه اقتصادی؛

از «هشدار به ترامپ در خصوص تغییر قوانین مالیاتی» تا «صندوق‌هایی با نام بورس اما به کام بانک‌ها»

این پیمانه موضوعاتی همچون آخرین خبر از جلسه شورای‌عالی کار، معافیت مالیاتی برای پول نفت ایران در هند، ثبات نسبی دلار، سطح حمایتی فلز زرد کجاست، عرضه طلای بدون کد شناسایی جرم است، نامه سرگشاده 40 اقتصاددان به رئیس‌جمهور، واردات خودرو از آمریکا، استقبال ضعیف مشمولین سهام عدالت از پرداخت نقدی مطالبات، کشف یک میدان نفتی بزرگ، فلز سرخ در انتظار روزهای روشن، دستور نعمت زاده به صنایع فولادی و آخرین خبر از قیمت‌گذاری خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۶۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 13 March 2017
از «هشدار به ترامپ در خصوص تغییر قوانین مالیاتی» تا «صندوق‌هایی با نام بورس اما به کام بانک‌ها»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون آخرین خبر از جلسه شورای‌عالی کار، معافیت مالیاتی برای پول نفت ایران در هند، ثبات نسبی دلار و رشد یورو، سطح حمایتی فلز زرد کجاست، نصب آخرین عرشه فاز 19 پارس جنوبی، عرضه طلای بدون کد شناسایی جرم است، نامه سرگشاده 40 اقتصاددان به رئیس‌جمهور، واردات خودرو از آمریکا، استقبال ضعیف مشمولین سهام عدالت از پرداخت نقدی مطالبات، کشف یک میدان نفتی بزرگ، فلز سرخ در انتظار روزهای روشن، دستور نعمت زاده به صنایع فولادی و آخرین خبر از قیمت‌گذاری خودرو  را در بر دارد.



جلسه شورای‌عالی کار باز هم بدون نتیجه به پایان رسید

جلسه عصر روز یکشنبه، شورای عالی کار درباره تعیین چگونگی افزایش و ترمیم مزد 96 بدون حصول نتیجه در ساعت 18 خاتمه یافت و قرار شد جلسه بعدی روز سه شنبه، 24 اسفند برگزار شود. در همین رابطه «علی خدایی» از اعضای کارگری شورای عالی کار در مذاکرات مزدی به ایلنا گفت: فاصله زیادی میان توقعات مزدی کارگران و دیدگاه گروه کارفرمایی و دولت درباره افزایش و ترمیم مزد وجود دارد و انتظار داریم گروه کارفرمایی و دولت به توافقات سه‌جانبه  صورت گرفته درباره قیمت سبد معیشت در کارگروه تخصص مزد پایبند باشند. وی ادامه داد: گروه کارگری درباره ترمیم و افزایش مزد 96 خواهان یک برنامه مشخص، منطقی با ضمانت اجرایی بالاست تا دستمزد کارگران بر اساس قیمت 2 میلیون 489 هزار تومانی سبد معیشت افزایش یابد. 

معافیت مالیاتی برای پول نفت ایران در هند

سازمان مالیاتی CBDT هند با هدف افزایش تجارت دهلی نو با تهران، پولی که بابت واردات نفت به ایران پرداخت می‌شود را از مالیات معاف کرد. به گزارش ایسنا، این تصمیم با گذشت اندکی بیش از یک سال از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران صورت می‌گیرد. در این بین بانک خصوصی IndusInd برای تسهیل همه مبادلات مربوط به ایران اعلام آمادگی کرده است. سازمان مالیاتی CBDT در اطلاعیه‌ای به تاریخ ۲۳ فوریه اعلام کرد درآمدی که شرکت ملی نفت ایران به روپیه در هند برای فروش نفت خام به یک شرکت هندی دریافت می‌کند باید از ۱۶ اوت سال ۲۰۱۶ به بعد از مالیات معاف شود.

هشدار به ترامپ در خصوص تغییر قوانین مالیاتی

بر طبق نشریه اشپیگل، صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل، به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هشدار می دهد که لایحه جدید مالیاتی اقدامات تلافی جویانه ای را در بر خواهد داشت. دولت آلمان در پی وضع قوانین مرزی خاصی است که تنها در رابطه با شرکتهای آمریکایی وضع خواهد شد! آن هم با تاکید روی واردات آنها نه صادرات! به گزارش بلومبرگ، اشپیگل در خصوص دیدار آینده مرکل و ترامپ نوشته است که این عمل یک عمل بازدارنده است و امکان دارد قوانین تجارت جهانی را نقض کند

ثبات نسبی دلار و رشد یورو در بازار آزاد

در پایان معاملات بازار آزاد ارز دومین روز هفته جاری، هر دلار آمریکا با افزایش یک ریال نسبت به روز شنبه به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 462 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو با رشد 374 ریال نسبت روز قبل به رقم 40 هزار و 416 ریال رسید و هر درهم امارات نیز در پایان روز، 10 هزار و 260 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به اولین روز هفته، 8 ریال گران تر فروخته شد.

انواع سکه گران شد

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه با افزایش مواجه بود، به گونه ای که نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با حدود ۹ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت سکه طرح جدید با ۴۱۰۰ تومان افزایش نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۲۰۰ تومانی را تجربه می کند. قیمت نیم سکه با افزایش هفت هزار تومانی ۶۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه با افزایش ۳ هزار تومانی ۳۸۲ هزار تومان و سکه یک گرمی با افزایش دو هزار تومانی ۲۴۸ هزار تومان است.

سطح حمایتی فلز زرد کجاست؟

تازه ترین تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا ۱۱۷۵ تا ۱۱۸۵ دلار در هر اونس خواهد بود. به گزارش بورس کالای ایران، انتشار آمارهای جدید وزارت کار آمریکا درباره اوضاع بازار اشتغال در ماه فوریه، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو آمریکا را بیشتر کرده و این مسأله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. بر اساس این گزارش، به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و نتایج نشست مهم فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. البته از سوی دیگر نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی در اتحادیه اروپا به خصوص انتخابات مهم آلمان فرانسه و هلند می تواند تأثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد.

نصب آخرین عرشه فاز 19 پارس جنوبی

آخرین عرشه فاز 19 بزرگترین میدان گازی کشور روز یکشنبه 22 اسفندماه روی پایه های خود در خلیج همیشگی فارس قرار گرفت. با نصب این سازه 1640 تنی که با روند مناسب و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام گرفت، تولید کامل از این فاز تا 45 روز آینده محقق خواهد شد.

عرضه طلای بدون کد شناسایی جرم است

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره بر اینکه طبق مقررات و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران، کلیه تولیدکنندگان طلا موظف به دریافت کد شناسایی بوده و ملزم هستند بر کلیه مصنوعات طلا کد مورد نظر را حک کنند، افزود: خرید و فروش هر گونه مصنوعات طلای بدون کد شناسایی یا مصنوعات طلای دارای کدهای شناسایی ابطال‌ شده و نیز مصنوعات طلای قاچاق ممنوع بوده و در صورت مشاهده، برابر مقررات، مصنوعات توقیف و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهندشد.

واگذاری خودرو نیسان نو به مشتری با تیوپ وصله زده!

مسئول نقلیه اداره کل فنی وحرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروی وانت نیسانی که توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان خریداری شده و تولید اواخر بهمن ماه است؛ اما در آن تیوپ لاستیک کار کرده و وصله زده شده به کار رفته است. محمد براتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بلافاصله پس از تحویل خودروی نو که هنوز پلاک هم ندارد متوجه پنچری آن شدم و در مراجعه به پنچرگیری متوجه شدم که تیوپی که روی این خودرو سوار شده کارکرده و از قبل پنچر و وصله خورده است.

نامه سرگشاده 40 اقتصاددان به رئیس‌جمهور

40 پژوهشگر حوزه اقتصاد در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از عملکرد اقتصادی دولت و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور انتقاد کردند و 5 راهکار مشخص برای سر و سامان گرفتن شرایط اقتصادی را به روحانی پیشنهاد کردند. 

واردات خودرو از آمریکا ادامه دارد

در حالی که واردات انواع خودرو سواری از کشور آمریکا ممنوع اعلام شده، در میان آمار گمرک واردات برخی از خودروها از مبدا آمریکا درحال انجام است. به گزارش میزان، بر اساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، تعداد 104 خودرو از مبدأ آمریکا وارد ایران شده که در توضیحات آن ساخت کشور آمریکا دیده می‌شود. لازم به ذکر است که واردات خودرو در دی ماه سال جاری به اوج خود رسید و در این ماه تعداد 72 خودرو BMW X4 ساخت کشور آمریکا وارد ایران شده است. لازم به ذکر است که واردات خودرو از مبدا آمریکا در ماه‌های آذر، دی و بهمن بیشتر شد و در 11 ماهه نخست سال رقم 5 میلیون و 883 هزار و 677 دلار ارز برای واردات خودرو از آمریکا نصیب این کشور شد.


استقبال ضعیف مشمولین سهام عدالت از پرداخت نقدی مطالبات

تازگی‌ها سامانه‌ای برای آگاهی و اطلاع مشمولین سهام عدالت از جزئیات صورتحساب خود راه‌اندازی شده است که مشمولین با مراجعه با آن می‌توانند از میزان اقساط پرداخت شده سهام خود و نیز میزان بدهی‌شان به دولت اطلاع پیدا کنند. از این روی، مشمولینی که طی چند روز گذشته به این سامانه مراجعه کرده‌اند متوجه شده‌اند که ارزش تقریبی سهام آنها حدود 530 هزار تومان است و بجز دو دهک اول درآمدی که از تخفیقف 50 درصدی برای تسویه سهام خود برخوردارند، بقیه مشمولین که 36 میلیون و 119 هزار و 515 نفر را شامل می‌شود باید هر یک مبلغ 470 هزار تومان (در مجموع حدود 17 هزار میلیارد تومان) را بایت تسویه نهایی اقساط سهام عدالت خود تا پایان شهریور سال 96 به حساب دولت واریز کنند. به گزارش تسنیم، بسیاری از مشمولین بر این باورند که پس از ده سال انتظار و نیز یک سال تأخیر، نه تنها سهام عدالت برای آنها منفعتی نداشته، بلکه در آستانه عید نوروز و با وجود مشکلات اقتصادی، هر فرد باید 470 هزار تومان بابت تسویه سهام عدالت خود به حساب دولت واریز کند که این رقم برای یک خانواده 5 نفری حدود 2 میلیون و 350 هزار تومان برآورد می‌شود؛ بنابراین با توجه به این که مشمولین سهام عدالت از قشرهای کم درآمد جامعه هستند، پرداخت این رقم در آستانه عید نوروز عملی نیست و استقبالی از طرف مشمولین از این سهام صورت نخواهد گرفت.

پیش بینی قیمت مرغ در ایام نوروز

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به کاهش قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته گفت: آنفولانزای مرغی تا حد زیادی مهار شده و قیمت هر کیلو تخم مرغ بدون تغییر نسبت به هفته گذشته باقی مانده است. مهدی یوسف خانی در گفت و‌گو با میزان، در خصوص تغییر قیمت مرغ در واحدهای صنفی اظهار کرد: قیمت هر کیلو مرغ با 250 تومان کاهش نسبت به هفته گذشته به رقم 7 هزار و 400 تومان رسیده است. وی در توضیح پیش‌بینی قیمت مرغ در ایام نوروز تصریح کرد: قیمت مرغ در ایام نوروز بین 7 هزار و 200 تا 7 هزار و 600 تومان متغیر خواهد بود و پیش‌بینی برای افزایش قیمت بیش از این در قیمت مرغ نداریم.

کشف یک میدان نفتی بزرگ در شمال آلاسکای آمریکا

چند شرکت نفتی فعال در آمریکا مدعی هستند که یکی از بزرگ ترین میادین نفتی 30 سال گذشته آمریکا را کشف کرده اند. بر اساس اعلام این منابع، میزان ذخایر این میدان نفتی 1.2 میلیارد بشکه برآورد شده است. شرکت اسپانیایی رپسول، و آرمسترانگ انرژی اعلام کرده‌اند که این میدان نفتی را در یکی از مناطق شمالی آلاسکا کشف کرده اند و این پتانسیل وجود دارد که از سال 2021 از این میدان روزانه 120 هزار بشکه نفت برداشت شود. رپسول در بیانیه خود اعلام کرد این شرکت با همکاری آرمسترانگ انرژی به عنوان شریک خود توانسته است بزرگ ترین میدان نفتی که در سه دهه گذشته در آمریکا کشف شده است، اکتشاف کند. از سال 2011، رپسول اکتشافاتی را در منطقه آلاسکا داشته که میدان اخیر برای این شرکت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. 

فلز سرخ در انتظار روزهای روشن

هفته گذشته بازارهای جهانی مس شاهد رشد ۶۶درصدی یا ذخایر۱۳۰ هزار تنی موجودی LME بود که جمع موجودی را به ۳۲۵ هزار تن در پایان هفته رساند. همزمان در انبارهای بورس شانگهای نیز شاهد رشد ۴.۱درصد موجودی انبارها و رسیدن آن به ۳۲۶ هزار تن بودیم که عامل فشار بر قیمت مس طی هفته اخیر بود. خبر خوب اینکه یکی از تجار در پایان هفته مجوز فروش ۴۰ هزار تن مس موجودی مس در انبار LME را لغو کرد (اصطلاحا Cancelled warrants) که بخشی از فشار را کاهش داد و همزمان کاهش ۰.۶درصدی ایندکس دلار نیز عامل تقویت ۴۰ دلاری قیمت در روز جمعه بود. به گزارش بورس کالای ایران، با توجه به روند نزولی ایندکس دلار در روز جمعه و احتمال تداوم آن در روز دوشنبه آینده (ناشی از عدم رشد قابل توجه حقوق و دستمزد ماه فوریه و به تبع آن تورم مصرف) و تداوم بحران سیاسی در معادن بزرگ مس دنیا، انتظار تقویت قیمت و جبران بخشی از افت قیمت هفته قبل را در روز دوشنبه داریم. البته جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه می تواند عامل نوسانات ایندکس دلار و قیمت کامودیتی ها در پایان هفته شود. 

دستور نعمت زاده به صنایع فولادی

به دنبال نامه انتقادی تشکل ها به رئیس جمهور در مورد صادرات ارزان مواد اولیه و مشکلات تأمین این کالاها برای صنایع داخل، نعمت زاده دستور داد تا فروش مواد اولیه به صنایع داخلی در اولویت باشد.

هشدار به شرکت‌های غیر شفاف

مدیر عامل فرابورس ایران در جمع خبرنگاران با هشدار نسبت به عملکرد شرکت های غیر شفاف، گفت: ناشران غیر شفاف در تابلوی بازار ج نوسان نخواهند داشت.

صادرات صنعتی در پاییز افت کرد

ارزش دلاری صادرات محصولات صنعتی در پاییز ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال قبل، از رشد ۱۳.۶۶ درصدی برخوردار شده؛ اما درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته ۶.۳۳ درصد، منفی بوده است.

آخرین خبر از قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۶

رئیس شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده گفت: در رابطه با قیمت‌گذاری خودروها در سال ۹۶، دو بحث مطرح است که یکی از آنها خودروهای ساخت داخل و تولیداتی است که در چارچوب دستورالعمل تنظیم قیمت، در شورای رقابت قیمت‌گذاری خواهند شد و نظارت عالیه بر آنها صورت می گیرد. بر این اساس، شروطی برای وزارت صنعت گذاشته‌ایم که بر مبنای آن، قرار بر این است که تولید این خودروها در سال ۹۶، به حد کافی صورت گیرد و هیچ یک از خودروها، حاشیه بازار نداشته باشند. رضا شیوا افزود: در مورد برخی از خودروها که شامل قیمت‌گذاری نمی شوند، کار با شورای رقابت نیست و این گروه را بیشتر، خودروهای وارداتی تشکیل می دهند که تا حدودی فضای رقابتی بر آنها حاکم است، البته وزارت صنعت متولی تنظیم بازار آنها هم هست و شورای رقابت در این خصوص نظارت عالیه دارد تا این خودروها نیز در سال ۹۶، حاشیه بازار نداشته باشند. وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که بالاخره شورای اقتصاد، پاسخی به نامه وزیر صنعت مبنی بر خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری ارایه کرد، گفت: وزیر صنعت دیگر آن موضوع را پیگیری نکرد و اکنون هم هیچ بحثی در رابطه با خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری مطرح نیست و به تازگی هم بحثی در این خصوص صورت نگرفته است.

تقویت ۱۳ واحدی شاخص کل بورس تهران/صندوق‌هایی با نام بورس اما به کام بانک‌ها

شاخص کل قیمت و بازه نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 22 اسفندماه 95 با افزایش 13 واحدی به رقم 76 هزار و 329 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 20 واحدی عدد 15 هزار و 354 واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 846 واحدی را به نمایش گذاشت. بر اساس گزارش فارس، حجم معاملات اسناد خزانه اسلامی در بازار سهام در حالی با نرخ مؤثر بیش از 25 درصدی انتقادهای بسیاری را در پی داشته، اما نگاهی به وضعیت صندوق‌های با درآمد ثابت که مطابق با اساسنامه خود کاری جز جمع‌آوری نقدینگی بازار و سپرده‌گذاری در حساب‌های بانکی بر اساس نرخ ترجیحی ندارند، برای نهادهای ناظر قابل تأمل است. صندوق‌هایی با درآمد ثابت که حجم عمده‌ای از نقدینگی بازار را با وعده سودهای تضمین‌شده بیش از 24 درصدی بلعیده‌اند، بی‌آنکه تحت نظارت بانک مرکزی باشند با نام بورس اما به کام بانک‌ها این روزها به بازار سرمایه‌ لطمه می‌زنند. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
حالا باید خوشحال بشیم که هند به جا اینکه ارز به ما نمی دهد روپیه می دهد و سودی هم بابت عدم پرداخت به موقعه انجام نمی دهد مالیات نمی گیرد. باید کشو.رهای غرب بهتان نشان بدهند که گفتن دلار کاغذ پاره است یعنی چی. چون کسی که ارزش چیزی را نمی دانه بهتره همین طور باش رفتار کنند. حالا دلمان خوشه که نفت می فروشیم ولی به جای انکه به المان بفروشیم تا بتوانیم زیر ساختها را درست کنیم به جاش قلقل زرد چوبه و برنج وارد می کنیم . .تازه خوشخال باشیم که ازمان مالیات نمی گیره. یا نهایت به کره بفروسیم که خیابان و خانه هایمان را پز از خود رو و لوازم خانگی کره ایی بکند . یا به چین بفروشیم که کشور ما را از بنجلات ان پر کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار