بازدید 7090

با افزایش قیمت نفت، کسری بودجه عربستان کاهش یافت

براساس تحقیق انجام شده توسط مریل لانچ، کسری بودجه عربستان در سال جاری کاهش یافت که این در نتیجه ی افزایش قیمت نفت و برنامه ریزی مناسب در حوزه هزینه ها بوده است.
کد خبر: ۶۷۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 12 March 2017
براساس تحقیق انجام شده توسط مریل لانچ، کسری بودجه عربستان در سال جاری کاهش یافت که این در نتیجه ی افزایش قیمت نفت و برنامه ریزی مناسب در حوزه هزینه ها بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اویل پرایس، براساس پیش بینی شعبه سرمایه گزاری بانک آمریکا، کسری بودجه عربستان در پایان سال  2017 باید به 12 درصد کاهش یابد این در حالی است که در سال گذشته این رقم 16.9 درصد بوده است.

با افزایش قیمت نفت، کسری بودجه عربستان کاهش یافت

بر همین اساس رشد بخش غیر نفتی همرا ه با بهبود وضعیت نقدینگی وضعیت بودجه را  بهبود می بخشد.

در بودجه جاری قیمت هر بشکه نفت 55 دلار پیش بینی شده است، در حالی که برای تحقق تراز مالی این عدد باید به  98 دلار افزایش یابد.

عربستان، به عنوان یک کشور نفت خیز، در سال 2014 همزمان با افت قیمت نفت، در برنامه ریزی بودجه سالانه خود با مشکلات متعددی روبرو شد.

بازار ها در ماه نوامبر وضیت بهتری داشتند که این در نتیجه تصمیم سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)مبنی بر اتخاذ تصمیم کاهش تولید نفت و تغییر وضعیت عرضه جهانی بود.

براساس نظر کارشناسان نفتی، قیمت هر بشکه نفت خام در حدود 60 دلار به ثبات خواهد رسید. این در حالی است که اوج قیمت هر بشکه نفت در سال 2014 و پیش از سقوط بازار تقریبا دوبرابر این رقم و حدود 120 دلار بوده است.

شرکت شیل از تولیدکنندگان نفت امریکا،همگام با کاهش تقاضا ،عرضه نفتی خود را افزایش داده که این امر موجب کاهش شدید قیمت نفت شده است.

برنامه ریزی عربستان صعودی  برای چشم انداز سال 2030 کشورش ،توسعه بخشیدن به بخش اقتصاد غیر نفتی است.

بخشی از طرح واگذاری 5 درصد از سهام اولیه شرکت ارامکو در سال 2018 و تخصیص منابع حاصل از آن در فضای اقتصادی است.

همچنین مراکز مالی مختلفی  از جمله نیویورک، لندن و توکیو، در حال رقابت برای میزبانی IPO هستند.

با شروع طرح ریاضت اقتصادی در عربستان، دربار سلطنتی این کشور منافع خود را در خطر دیده و ابراز نگرانی کرده است.

ریاض اجرای اقدامات ریاضت اقتصادی را در ابتدای سال 2017  با محصولات غذایی و سوخت شروع کرده تا مردم را با شرایط جدید به آرامی اشنا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر