بازدید 3778

توصیه انتخاباتی مجری به مجریان!/ احمدی‌نژاد و یاران در بازار + عکس/ چگونگی اعطای وام 50 میلیونی به زوج‌های ایرانی!

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 09 March 2017

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

جلیلی: برخی در پیگیری منافع مردم بی‌عرضه‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی همانقدر که در پیگیری منافع مردم بی عرضه اند؛ برای منافع نامشروع خودشان پرانگیزه و لاابالی‌اند.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب 18 اسفند در جمع مردم اسلامشهر گفت: نمی‌شود بدون رفع "تبعیض" به جنگ فقر و فساد رفت.

وی افزود: اگر مبارزه با فقر و فساد به نتیجه نمیرسد به دلیل تبعیض در برخوردها و برخورداری هاست. تبعیض یعنی یک نفر با یک تلفن هزار در به رویش باز شود و هزار نفر دیگر پشت همان در بمانند. تبعیض یعنی ادارات و بانکهای ما یک در برای همه مردم داشته باشند و یک در برای باندهای ثروت و قدرت!

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: کلید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض قفل کردن درهای پشتی ادارات و بانکهاست و هرچقدر درهای پشتی بیشتری باز شود درهای بیشتری به روی مردم بسته خواهد شد. گشایش در مدیریت و اقتصاد کشور در بسته شدن درهای پشتی است. وقتی در یک بانک، یک مفسد از در پشت وارد شود و چند صد یا چند هزار میلیارد از منابع را به خود اختصاص دهد معلوم است صدها و هزاران در به روی تولیدکنندگان واقعی و مردم گرفتار بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: تبعیض یعنی برای گرفتن وام 5 میلیونی 8 مدرک و 2 ضامن نیاز باشد ولی برای اخذ وام هزار میلیارد تومانی یک زنگ تلفن کافی باشد.زنگ تلفن‌های رانتی است که آینه نظام را زنگار و مکدر می‌کند و نمی‌گذارد مردم خودشان را در آینه نظام ببینند.

وی با بیان اینکه زنگ تلفن‌های توصیه ای است که پولاد نظام را زنگ زده و پوسیده میکند، تصریح کرد: زنگ تلفن های توصیه‌ای است که موسیقی متن فساد در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه مردم در مراجعه به مسولین از آنها میخواهند برای حل مشکل شان به این و آن زنگ بزنند چون به تجربه دریافته‌اند راه آن این زنگ‌هاست. نباید سیستم اداری کشور به مردم چنین علامت دهد که راه احقاق حق شما تبعیض است. مردم باید از مسوولین بخواهند مانع فرهنگ زنگ گرفته تبعیض آلود شوند.

وی با بیان اینکه،اگر میخواهیم مردم همچنان پشتوانه نظام باشند باید درهای پشتی را ببندیم، ارکست زنگ تلفن‌های رانت جویانه از هر کنسرت گناه آلودی در ترویج فساد موثرتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: زنگ تلفن توصیه های تبعیض آمیز، آوای حرامی است که به گوش برخی خوش نشسته زیرا آغازی است برای لابی ها و معاملات قدرت و ثروت؛ دادن یک امتیاز از جیب ملت و گرفتن امتیازی دیگر باز هم از جیب ملت!

وی ادامه داد: یک بخشی از جنگ اقتصادی که رهبری اشاره فرمودند ایستادن در برابر فشار کدخداهای خارجی است ولی بخش مکمل آن مقابله با جریان قدرت و ثروتی است که داخل کشور است.

جلیلی گفت: البته این مقابله چالش ساده ای نیست؛ کسانی که سال ها از این تبعیض‌ها بهره برده‌اند علی‌رغم اختلافات ظاهری با هم، ساکت نمی‌شینند. اینها همانقدر که در پیگیری منافع مردم بی عرضه و بی‌انگیزه‌اند در تعقیب منافع نامشروع خود پرانگیزه و لا ابالی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید اجازه داد پیوند توده های مردم که پشتوانه قدرت انقلاب هستند با نظام کم شود و هر رفتاری که این پیوند را تضعیف کند انقلابی نیست.مردم باید از رقابت‌‌ها احساس تلاش برای خدمت بیشتر و بهتر کنند نه تامین منافع باندی و جناحی.

احمدی‌نژاد و یارانش در بازار تهران + عکس

رئیس جمهور سابق امروز برای اطلاع از وضعيت بازار تهران به طور سرزده در خيابان ١٥ خرداد و سبزه ميدان حضور يافت.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور سابق، امروز برای اطلاع از وضعيت بازار تهران در ايام منتهی به عيد نوروز، به طور سرزده در خيابان ١٥ خرداد و سبزه ميدان حضور يافت.

گفتنی است، در اين بازديد حمید بقايی، عبدالرضا شيخ‌الاسلامی، علی اکبر جوانفكر و مرتضی تمدن، احمدی‌نژاد را همراهی كردند.

استقبال گرم و صميمانه مردم از احمدی‌نژاد در بازار تهران

بررسی 3 پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک

نائب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از تعیین تکلیف برگزاری این انتخابات در سال آینده به صورت الکترونیک در هفته آینده خبر داد.

محمدجواد کولیوند نائب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری الکترونیک این انتخابات در سال 96 گفت: از سوی وزارت کشور سه پیشنهاد به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای برگزاری الکترونیک این انتخابات در سال آینده ارائه شده است.

وی ادامه داد: در نامه وزارت کشور به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیشنهاداتی ارائه شده که این پیشنهادات شامل این است که یا در کلان‌شهرهای تهران و مشهد، مراکز استان‌ها، شهرهای با 7 یا 9 نفر عضو شوراها یا شهرهای 5 عضوی برگزار شود که هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در نشست مشترک روز شنبه (21اسفند) اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با وزارت کشور و شورای نگهبان، برگزاری الکترونیک این انتخابات بررسی می‌شود، اظهار داشت: به طور قطع 10 هزار شعبه در انتخابات شوراها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

نائب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی برای انتخابات شوراها نیز از 25 اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

افتتاح دفاتر جبهه مردمی در ۴۵۰ شهرستان

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از افتتاح ۴۵۰ دفتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب در شهرستان‌ها خبر داد.

مهدی محمدی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تجربه‌های وحدت و اجماع در جبهه نیروهای انقلاب در گذشته تجربه تلخی بوده است اما به آینده امیدواریم.

وی ادامه داد: تقریباً 3 باری که در انتخابات‌های گذشته برای موضوع وحدت تلاش شده هر بار بدنه نیروهای انقلابی از رأی خود ناامید و سرخورده شدند و مکانیزم‌های اجماع و وحدت عموماً به نتیجه نرسیده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: این جبهه نقطه آغاز حرکت خود را آسیب شناسی ناکامی‌های گذشته در امر وحدت و اجماع جریان انقلاب قرار داد.

محمدی با بیان اینکه "در آسیب شناسی‌های خود به چند نکته رسیدیم"، تصریح کرد: نکته اول این بود که مهمترین دلیل شکست خوردن مکانیزم‌های اجماع در گذشته این بود که بدنه نیروهای انقلابی در سراسر کشور در این گونه مکانیزم‌ها به بازی گرفته نمی‌شد و کسانی که از افراد دلسوز و شریف بودند در اتاق‌های دربسته می‌نشستند و بر اساس ملاحظات سیاسی خود تصمیماتی می‌گرفتند و آن را به بدنه ابلاغ می‌کردند.

وی با ابراز اینکه در مدل قبلی بدنه در بسیاری از موارد انگیزه‌ای برای پذیرش این تصمیمات را نداشت، گفت: ما در جبهه مردمی نیروهای انقلاب تلاش کردیم این روند معکوس شود، ما امروز با یک روند پایین به بالا مواجه هستیم که این یک روند انتخاباتی است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر نیروهای انقلابی با روند پایین به بالا در انتخابات حرکت کنند احتمال موفقیت بالاتر می‌رود، گفت: اگر کسانی خارج از فرآیند باشند هزینه‌های اجتماعی زیادی در بدنه نیروهای انقلاب باید پرداخته شود و ضمانت بیشتری را برای موفقیت در مسیر ایجاد می‌کند.

محمدی تصریح کرد: بنده تصورم این است که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شروع خیلی خوبی داشته و با وجود اینکه بیش از 2 ماه از اعلام موجودیت این جبهه نمی‌گذرد ولی در طول این مدت توانسته‌ایم در بیش از 450 شهرستان دفاتر جبهه را افتتاح کنیم. امیدواریم ظرف ماه‌های آینده به‌ویژه در ایام انتخابات، شورای مرکزی جبهه مردمی بتواند کارنامه خوبی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 31 استان مجامع استانی تشکیل شده و 27 قشر نیز به جبهه پیوستن و انتخابات برگزار کردند، هیئت مؤسس نیز بیش از 20 جلسه برگزار کرد و اسناد بالادستی جبهه همه تنظیم شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از حمایت علما و فقهای معظم از این جبهه خبر داد و گفت: تمام تصمیمات جبهه مردمی با اطلاع و ارشاد آنها اتخاذ شده است.

قدردانی آیت‌الله جنتی از سیدحسن خمینی

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مبارزه با مستکبرین یکی از اصول امام راحل بود و امام (ره) نیز حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالمان بود و ما و نسل‌های بعد ما باید این راه را ادامه دهیم.

آیت‌الله احمد جنتی، طی سخنانی در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام راحل، اظهار کرد: امام خمینی اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می‌تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند که خودشان هم همین کار را کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت‌ها، حمایت‌ها و سیاست‌های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همان‌طور که دشمن تصور می‌کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می‌کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود، سیاست‌های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می‌توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می‌توانیم حقش را ادا کنیم. آنچه می‌توانیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم. باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام از کسی غیر خدا نمی‌ترسید؛ امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما و نسل‌های‌ ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل‌های آینده را در این راه هدایت کنیم. ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل‌های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.

جنتی در پایان از سیدحسن خمینی به دلیل ساخت حرم امام خمینی (ره) قدرانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می‌کنم و به سهم خودم از حاج حسن‌ آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می‌کنم.

بذرپاش: می‌توان به هر زوج ایرانی 50 میلیون وام داد

مهرداد بذرپاش گفت: دلیل تورم و اقتصاد ضعیف مملکت این است که هنوز انقلاب در اقتصاد رسوخ نکرده است.

نماینده سابق مجلس در همایش آینده انقلاب اسلامی در محل سالن حافظ بجنورد، با اشاره به اینکه انقلاب کرده‌ایم که فقر، بیکاری، بی عدالتی و اشرافی‌گری نباشد، ادامه داد: باید بررسی کرد که آیا واقعا صفات رذیله حکومت شاهنشاهی از بین رفته و دولتی‌ها و مجلسی‌ها که بر سیاق انقلاب حرکت می‌کنند، با نگاه آرمان گرایی واقعی و بر مبنای آن کشور را اداره می کنند؟

بذر پاش اضافه کرد: امام سطح ملت را بسیار بالا برد و روزی کشورهای کوچک منطقه برای کشورمان رجز خوانی می‌کردند و امروز کشور قدری مانند آمریکا برای کشور رجز خوانی می‌کند که این نشان دهنده پیشرفت و عزت ملت است.

وی ادامه داد: البته اگر انقلاب در اقتصاد رسوخ نکرده این اشکال از انقلاب نیست و متاسفانه آن‌هایی که پیام انقلاب را نفهمیدند، اجازه ندادند که انقلاب در اقتصاد رسوخ کند.

وی گفت: این افراد در دولت سابق نیز بودند و امروز پر رنگ‌ترند و بخش عمده‌ای از اقتصاد در دست این افراد است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز بسیاری کمبودها در کشور احساس می‌شود، اضافه کرد: رقابت جریان اصولگرا و اصلاح طلب به معنای سابق نیست، امروز یک جریان آرمان‌گرا و یک جریان منفعت گرایانه به وجود آمده و این افراد ممکن است در هر دو جریان حضور داشته باشند.

بذر پاش تدوین برنامه توسعه در سازمان مدیریت و عدم اجرای سه چهارم این برنامه را نشان دهنده غیر واقعی بودن بسیاری از تصمیمات کلان ذکر کرد و افزود: برنامه ای که در بهارستان تدوین شده و اثر آن در اسفراین دیده نشده، نشان می دهد که برنامه ریزی با واقعیت بسیار اختلاف دارد .

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور است که خراسان شمالی با حدود یک میلیون جمعیت اگر سالانه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل این بودجه دریافت کند در پنج سال اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده که اگر برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شد این تعداد بیکار در استان وجود نداشت.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: امروز دو جناح تجلی ما می توانیم و ما نمی توانیم در مقابل یکدیگر است که جناح ما نمی توانیم جرات بیان ندارد و آن را در عمل نشان می‌دهد.

بذر پاش با اشاره به تصویب حقوق های نجومی تصریح کرد: کسی‌که ماهی ۱۰ میلیون پول جیبی فرزندش باشد، متوجه نمی شود که شش ماه حقوق نگرفتن یک کارگر به چه معناست.

وی با بیان اینکه اگر می گویند یارانه مصیبت عظمی است چرا برای دادن پول خود مردم منت بگذاریم، افزود: قرار است خدمتگذار باشیم نه منت‌گذار، حق و پول مردم را پرداختن منت نمی‌خواهد.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد انقلابی نشده است، گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان امروز معوقات بانکی داریم که اگر ۳۰ درصد این پول برگشت داده شود، به هر زوج ایرانی می توان ۵۰ میلیون تومان وام داد.

بذرپاش تصریح کرد: هر شخص با هر لباس خاص و صحبت قشنگ، اما در مدار ما نمی توانیم حرکت کند انقلابی نیست.

امیدواری عارف برای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات اردیبهشت

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ابراز امیدواری کرد که کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده با قاطعیت در دور دوم در پاستور حضور یابد.

محمدرضا عارف در پنجمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران، اظهار کرد: ما باید مسیر سال ۹۲ را ادامه دهیم و راهی جز این نداریم. باید ببینیم که دولت برآمده از حماسه سال ۹۲ با چه مشکلاتی روبروست و بعد با نگاه به دستاوردهای دولت کمک کنیم مسیر تداوم یابد و تلاشمان این باشد که نتیجه انتخابات اردیبهشت ماه آینده استمرار مسیر سال ۹۲ باشد.

عارف با ابراز امیدواری نسبت به همدلی و صمیمیت جریان اصلاحات در دو انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری هفته آینده تصمیمات خود را درباره انتخابات شوراها اعلام خواهد کرد. ما جلسه‌ای با نمایندگان استان‌ها در این رابطه خواهیم داشت و برنامه‌مان این است که سیاست‌گذاری به شکل متمرکز و اجرا به شکل غیرمتمرکز انجام شود و شورای عالی در هیچ حوزه‌ای دخالت نداشته باشد بلکه خود حوزه‌ها انتخاب کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین گفت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری ما برنامه مشارکت و حضورمان را تا پایان سال ارائه خواهیم کرد تا ان‌شاءالله کاندیدای ما با قاطعیت در دور دوم در پاستور حضور یابد.

عارف خاطرنشان کرد: ما در اردیبهشت ماه آینده دو انتخابات مهم در پیش داریم و معتقدیم باید روندی که از سال ۹۲ بر مبنای عقلانیت، خرد جمعی و عبور از منافع گروهی، جبهه‌ای و فردی و ترجیح منافع ملی طی کردیم ادامه دهیم، همانطور که در گام دوم محکم‌تر جلو رفتیم. تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واقع نشان دهنده درایتی بود که در جریان اصلاحات وجود داشت و ما باید در گام سوم نیز مسیر عقلانیت، آرامش و امید را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: راهبرد اصلی ما حضور پای صندوق‌های رأی با رعایت اخلاق و ارزش‌هاست و انتظار داریم فردای رقابت، رفاقت کنیم. ما دست برادری‌مان را به سمت همه جریانات داخل نظام دراز کردیم و در خیلی از موارد از حقوق احزابمان گذشتیم. در انتخابات آینده شوراها نیز باید از تجربه گام دوم استفاده کنیم. محور حرکت در این انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری است. انتخابات شوراها برای ما از نظر جایگاه مردم و شوراها در قانون اساسی اهمیت دارد و اینکه تشکیل شوراها دستاورد دولت اصلاحات است. لذا باید در این انتخابات حضور جدی داشته باشیم و چهره‌های متخصص دردآشنا را انتخاب کنیم تا پارلمان‌های محلی تقویت شود.

رئیس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود در پنجمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران، معلمان را موثرترین قشر خودنخبه در خدمت انقلاب و پیگیر تحقق آرمان‌های انقلاب توصیف کرد و گفت: این قشر در رویدادهای مختلف بعد از انقلاب نیز تأثیرگذاری زیادی داشتند و نقش کلیدی و مهمی را در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام ایفا کردند.

وی افزود: ما امروز با آسیب‌های جدی در حد بحران روبرو هستیم که اگر ریشه‌یابی شود به دوران نوجوانی و جوانی برمی‌گردد که ریشه در تعلیم و تربیت دارد. ما باید موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را در برنامه‌های درازمدت ببینیم. در حالی که متأسفانه بخش‌هایی که خروجی کوتاه مدت دارند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند چرا که به هر حال دوره مدیریت‌ها کوتاه و ثبات مدیریت کم است و افراد می‌خواهند گزارشی برای ارائه داشته باشند لذا خیلی به مسائل بلندمدت نمی‌پردازند.

عارف ادامه داد: من معلمی را یک شغل نمی‌دانم بلکه معلمی شغل است. این افراد کمتر به خاطر منافع مادی معلمی را انتخاب کردند بلکه بیشتر به خاطر نگاه بلندمدت به انسان آن را انتخاب کردند که البته این امر تکلیف نهادهای حاکمیتی را برای تأمین معاش معلمان از بین نمی‌برد. آنچه مسأله نظام ما است منزلت و معیشت معلم است که باید آن را حل کنیم و تا زمانی که این مسأله حل نشود نمی‌توانیم در اهداف دراز مدت‌مان موفقتی صددرصد داشته باشیم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی همه نظامات اداری برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری ما به سمتی رفت که خانواده‌ها در انتخاب شغل فرزندان اولویت اول را معلمی قرار دادند آن وقت می‌توان گفت که راه درستی رفته‌ایم. اما الان با این وضعیت خیلی فاصله داریم. نگاه ما به قشر تأثیرگذار معلم هم بسیار مهم است. من به منزلت بیش از معیشت معلم اهمیت می‌دهم. اما اگر معیشت تأمین نباشد شاید نتواند اثر زیادی داشته باشد لذا باید با اولویت به این مسأله بپردازیم.

توصیه انتخاباتی مجری به مجریان انتخابات!

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: این حزب نیازی ندارد چند نفر در شورای شهر داشته باشد بلکه نیاز دارد پرچم وحدت را در انتخابات بالا بگیرد و حتی اگر لازم باشد بخشی از خودش را فدا کند.

«مرتضی بانک» در مراسم افتتاح دفتر حزب اعتدال و توسعه استان خراسان رضوی، اظهار کرد: شیرینی خیلی از کارهایی که دولت کرده‌ به خاطر عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات بسیار منفی به کام مردم ننشسته است.

وی ادامه داد: نهادهایی که وظیفه اطلاع‌رسانی فعالیت و خدمت‌های نظام و دولت را دارند گاهی نه تنها به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند بلکه در جهت عکس حرکت می‌کنند و به منافع ملی کشور لطمه می‌زنند، هر عقل سلیمی تشخیص خواهد داد که عدم اطلاع‌رسانی یا نقد بسیاری از دستاوردها که با برنامه توسط دستگاه‌های مسئول اطلاع‌رسانی انجام می‌شود ضربه زدن به کشور و نظام است، هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این نقدها، هجمه‌ها و تخریب‌ها بیشتر می‌شود و با هر هزینه و قیمتی هدفشان فقط این است که هرکسی رای بیاورد حتی یک نفر دیگر از این حزب ولی آقای روحانی رای نیاورد که این اوج تخریب را می‌رساند اما ضمیر آگاه مردم به خوبی تشخیص می‌دهد که چه کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت یازدهم در طول خدمتش فراتر از یک دولت معقول بوده، به دستاوردهای دولت اشاره کرد و گفت: ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال حتی در کشورهای مشابه سابقه ندارد اما به دلیل حجم زیاد بیکاری که از قبل انباشته شده و به این دولت رسیده، ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل لازم داریم تا بتوانیم وضع موجود را حفظ کنیم تا بیکاری افزایش پیدا نکند اما دولت ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده که این مساله اگرچه در دنیا کم‌نظیر است اما خب باید تلاش بیشتری انجام شود.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه ضمن تاکید بر دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، سلامت و تولیدات نفتی افزود: در زمینه دارو حدود ۹۵% تولید داخلی داریم؛ یادمان باشد وقتی دولت تغییر کرد وضعیت دارو چگونه بود و مردم چه مشکلاتی داشتند. از جمله فعالیت‌های مثبت دولت در حوزه‌های اجتماعی حضور خانم‌ها و حضور قوی‌تر و منسجم‌تر تمام اقلیت‌ها و اقشار مذهبی به صورت بسیار پررنگ در کشور بود.

بانک در خصوص فضای انتخاباتی کشور اظهارنظر کرد: امروز در اردوگاه طرف مقابل به دلایل مختلف انسجام وجود ندارد، به همین دلیل تخریب را هدف خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند به نقاط شخصی افراد و دولت بپردازند اما ما هم مانند رئیس دولت هیچ‌گاه عصبانی نمی‌شویم و با آرامش و انسجام خود را حفظ می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات شورای شهر پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان است، اعلام کرد: آقای روحانی بیان کردند که به ضرس قاطع در انتخابات شورای شهر، هیچ فرد و حزب خاصی نمایندگی از طرف ایشان ندارد. اگر در انتخابات شوراها بین دو جریان همسو اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان اختلاف ایجاد شود تاثیر مستقیمش بر روی رای آقای روحانی است. ما باید مسیری را طی کنیم که از آن فقط یک لیست برای شورای شهر دربیاید. حزب اعتدال توسعه نیازی ندارد چند نفر در شورای شهر داشته باشد بلکه نیاز دارد پرچم وحدت را در انتخابات بالا بگیرد و حتی اگر لازم باشد بخشی از خودش را فدا کند.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه رقبا می‌خواهند آقای روحانی رای نیاورد و یا آرای او نسبت به دور قبل کمتر باشد، خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که این دولت در انتخابات رای بالاتری از مرحله قبل به دست بیاورد. آنها می‌خواهند رای‌ها بشکند تا بگویند این دولت عقب رفته و مردم از آن استقبال نکردند.

توصیه انتخاباتی مجری به مجریان انتخابات!

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مجریان برگزاری انتخابات قانون را رعایت کنند.

علی اصغر احمدی در جلسه شورای اداری استان در بجنورد با طرح این سوال که چرا باید مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو داشته باشیم، افزود: یکی از دلایل آن شرایط جهانی و اتفاقاتی است که در دنیا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: دموکرات‌ها و جمهوری خواه‌های آمریکا هر دو از یک گروه هستند و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با ایران دشمنی داشته اند.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل بزرگی که در آمریکا وجود دارد این است که دولت ترامپ هنوز در این کشور قوام پیدا نکرده و در درون آمریکا تحرکاتی علیه دولت و حاکمیت مشاهده می شود به همین دلیل آن ها هیچ راهی جزء فرافکنی ندارند و برای اینکه افکار عمومی را منحرف کنند دوباره ایران را مطرح کرده اند.

وی بیان کرد: یکی از عوامل اسرایئل در جلسه مونیخ مشکل بزرگ خود را ایران مطرح کرده و به خوبی می دانند دلیل اصلی اینکه داعش و عربستان به گل نشسته حضور ایران است.

وی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ایران به این همه قدرت رسیده است، توضیح داد: دلیل اصلی این امر لطف الهی، وحدت ملی، حضور رهبری، افزایش قدرت نیروهای مسلح و قدرت زبان دیپلماسی بوده است.

احمدی تاکید کرد: در روز ۲۹ اردیبهشت کشور به مشارکت حداکثری مردم نیاز دارد که آراء مردم در این روز با دنیا صحبت می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران، افغانستان و ... نیست. ایران ایران است و هیچ کشوری نمی تواند در برابر این کشور با عظمت عرض اندام کند.

وی یکی دیگر از دلایل حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای را دخالت در سرنوشت کشور دانست و افزود: در قانون اساسی در خصوص مشارکت مردم و انتخاب آنان تاکید بسیار شده است که هم اکنون باید به مردم یاد آوری کنیم تا از این حقوق خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قانون حقی برای ما مشخص شده است اظهار کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم و با حضور حداکثری در پای صندوق های رای، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

احمدی همچنین به سخنرانی‌هایی که در این روزها در راستای انتخابات در سطح کشور انجام می شود اشاره کرد و گفت: از تمامی کسانی که مجوز در این راستا می‌گیرند حمایت خواهیم کرد، هر مجوزی که صادر شود برای برگزاری آن کمک می کنیم و اگر تخلفی انجام شود برخورد می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: در زمان تبلیغات همه طرفداران باید اخلاق و قانون را رعایت و کاندیداها هم توانمندی خود را اعلام کنند و دنبال تخریب رقبای خود نباشند.

وی با بیان اینکه برخی پای سایت‌های خبری می نشینند و نقدهای غیر منصفانه می کنند افزود: نباید همدیگر را تخریب کنیم بلکه باید توانمندی خود را به مردم معرفی کنیم.

وی بر سلامت انتخابات تاکید کرد و گفت: از مجریان برگزاری انتخابات می‌خواهیم تا به بهترین شکل این سلامت را برقرار کنند زیرا در آموزه‌های دینی بسیار به حق مردم سفارش شده است و در این حق بسیار باید رعایت شود و هیچ کوتاهی در این خصوص نباید انجام شود.

وی همچنین به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرای توصیه کرد: از امکانات بیت المال نباید علیه کسی استفاده کنیم، برای دنیای دیگران نباید عاقبت خود را خراب کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای مهم است افزود: تخریب، ایجاد فاصله بین مردم، دو قطبی کردن، ناامیدی و یاس را ظلم به نظام دانست.

احمدی گفت: افراد نباید به دنبال تخریب و تولید شب نامه در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار