بازدید 2888
عقب‌گرد 514 واحدی شاخص کل بورس

بی‌رحمی فروشندگان در برابر خریداران سهام

بورس تهران امروز نظاره‌گر رکود معاملات و قیمتهای رو به نزول بود که به محض شناسایی ردپای خریداران سهام به سرعت با فروشندگان مواجه می‌شد، شاخص کل بورس هم با ۵۱۴ واحد افت رو به رو شد.
کد خبر: ۶۷۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 08 March 2017
بورس تهران امروز نظاره‌گر رکود معاملات و قیمتهای رو به نزول بود که به محض شناسایی ردپای خریداران سهام به سرعت با فروشندگان مواجه می‌شد، شاخص کل بورس هم با ۵۱۴ واحد افت رو به رو شد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 18 اسفند 95، با کاهش 514 واحدی به رقم 76 هزار و 285 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 96 واحدی عدد 15 هزار و 429 واحد را تجربه کرد؛ شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 626 واحدی به عدد 83 هزار و 531 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما با کاهش 496 واحدی در حالی به عدد 53 هزار و 746 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 361 واحدی به عدد 164 هزار و 600 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی عدد 865 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش امروز، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 73 واحد، پالایش نفت تبریز با 69 واحد و بانک ملت با 60 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 20 واحد، آسان پرداخت پرشین با 17 واحد و گروه مپنا با 15 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 328 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 655 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 706 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پارس دارو، توسعه صنایع بهشهر، بیمه پارسیان، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، فرآورده‌های نسوز ایران، کابل البرز، کارخانجات تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، پالایش نفت شیراز، پلی اکریل ایران، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد، اوراق صکوک اجاره «صایتل»، و سایپا شیشه متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه بلوک 9.5 درصدی بیمه آسیا و همچنین بلوک 9.5 درصدی بیمه البرز به ترتیب به قیمت هر سهم 200 و 180 تومان از سوی سرمایه‌گذاری معین ملت منتشر و روانه میز فروش بورس تهران شد.

در عین حال امروز صندوق سرمایه‌گذاری آرمانشهر وابسته به بانک شهر، بلوک 2.714 درصدی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران را به قیمت پایه هر سهم 3329 ریال در حالی روی میز فروش فرابورس گذاشت که 1.357 درصد از حق تقدم خرید سهام «سمگا» را به قیمت پایه هر سهم 2082 ریال واگذار کرد.

در عین حال سبد بانک شهر نیز امروز 5.42 درصد از مجموع سهام و حق تقدم خرید سهام «سمگا» را به قیمت پایه هر سهم 3327 ریال در فرابورس ایران عرضه و معامله کرد.

امروز در میان معاملات بلوکی بازار سهام بلوک 56.72 درصدی سایپا دیزل به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار به قیمت پایه هر سهم 20 تومان در حالی روانه میز فروش شد که با ادامه رقابت بر سر خرید این سهم تا مبلغ بیش از 102 تومان به ازاری هر سهم، ادامه رقابت به جلسه معاملاتی بعدی کشانده شد.

امروز در بانک ملت اما 15 میلیون سهم به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در سرمایه‌گذاری سایپا نیز اندکی بیش از 112 میلیون سهم به ارزش 9 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال داده شد، همچنین اندکی بیش از 45 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

از سویی دیگر 2.5 میلیون سهم البرز دارو به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. اندکی بیش از 2 میلیون سهم حفاری شمال به ارزش 700 میلیون تومان امروز به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در حالی معاملاتی رخوت‌آور و توأم با فشار عرضه در مقابل تقاضا را به نظاره نشست که اغلب سهامداران عمده انجام معاملات بلوکی و کد به کد را در دستور کار خود قرار دادند.

مجموعه گروه مالی بانک شهر و تامین سرمایه آرمان (وابسته به بانک توسعه صادرات) در حالی عرضه بلوکی و همچنین درون گروهی «سمگا» را در دستور کار قرار دادند که در گروه خودرویی‌ها نیز با هدف شناسایی سود در شرکت‌های تابعه سایپا شاهد معاملات کد به کد و درون گروهی بود.

معاملاتی که با جابجایی از طریق پرتفوی شرکت‌های تلفیقی اما درنهایت با عنوان سود عملیاتی برای سایپا در صورت‌های مالی شناسایی می‌شود.

امروز در گروه بیمه‌ای‌ها اما بانک ملت در حالی از طریق سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت واگذاری 2 بلوک سهام بیمه آسیا و بیمه البرز را در دستور کار قرار داد که با توجه به لزوم بستن حساب‌ها در پایان سال تکاپو برای شناسایی سود از محل واگذاری اموال مازاد نقد شونده در میان دارایی‌های مالی بالا گرفته است.

از سوی دیگر مجموعه وابسته به بانک ملی شامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی و سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز این روزها به دنبال آگهی عرضه سهام شفادارو به دنبال واگذاری دارایی‌های نقد شونده بورسی دیگری همچون لامیران و پتروشیمی خارک هستند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری کسالت‌آور و بی‌هدف بود که همزمان با نوسان مثبت بازار بدهی و اسناد خزانه شاهد درجا زدن قیمت سهام با غلبه فروشندگان بر خریداران بود؛ بازاری که حتی به کوچکترین نوسان مثبتی در هیچیک از نمادهای معاملاتی رحم نمی‌کند و به سرعت به دنبال نقد کردن دارایی‌های خود می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل