بازدید 54829
به بهانه انتشار فیلم توهین دو مجری صداوسیما به هموطنان «لر»؛

تا کی قرار است با تمسخر اقوام و زبان‌های ایرانی بخندیم و بخندانیم؟! +ویدیو

در روزهای اخیر، فیلمی در فضای مجازی میان کاربران دست به دست می‌شود که در آن، دو مجری مشهور رسانه ملی علیه یکی از اقوام کشورمان سخنانی ناشایست می‌گویند تا حاضران در سالن را بخندانند. سخن که نه، مطرح کردن جوکی دست پایین برای خنداندن حاضران که برخی بر این باورند، با لودگی و تخریب تفاوتی ندارد.
کد خبر: ۶۷۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 07 March 2017
هر چه تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان را مرور کنیم، نه تنها نشانه‌ای از درگیری میان اقوام نخواهیم یافت، که به صلحی پایدار خواهیم رسید که وجه تمایز ایران با دیگر کشورهای باستانی جهان است؛ شاخصه‌ای بسیار مهم که گاه آنقدر از درک اهمیت آن غافلیم که شاهد تخریب آن در رسانه ملی نیز هستیم!

به گزارش «تابناک»،در روزهای اخیر، فیلمی در فضای مجازی میان کاربران دست به دست می‌شود که در آن، دو مجری مشهور رسانه ملی علیه یکی از اقوام کشورمان سخنانی ناشایست می‌گویند تا حاضران در سالن را بخندانند. سخن که نه، مطرح کردن جوکی دست پایین برای خنداندن حاضران که برخی بر این باورند، با لودگی و تخریب تفاوتی ندارد.

تا کی قرار است با تمسخر اقوام و زبان‌های ایرانی بخندیم و بخندانیم؟!این فیلم به سرعت با واکنش هموطنان لر مواجه شد که بر این باور بودند، توهین دو مجری مشهور تلویزیونی باید با واکنش مسئولان مواجه شود. آنقدر که یکی از اعضای شورای شهر تهران، در واکنش به آن گفت: «دو نفر از مجریان به نام‌های شهریاری و ریوندی در برنامه‌ای به اقوام لر توهین کرده‌اند که از دادستانی درخواست می‌کنیم به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود پیدا کند.»

در پی این واکنش‌ها، دو مجری نامبرده به سرعت واکنش نشان داده و با تهیه ویدئویی کوشیدند از هموطنان لر عذرخواهی و دلجویی کرده و به التهاب به وجود آمده پایان دهند. ویدئویی که در آن، بر قدیمی بودن فیلم منتشره تأکید فراوان شده تا چرایی بازنشر گسترده این فیلم در روزهای اخیر، ابهامی بی پاسخ باشد؛ هرچند می‌دانیم توهین مشمول زمان نمی‌شود و نمی‌توان به واسطه دیده نشدن این فیلم در گذشته، از کنار آن ساده گذشت.
    
موضوعی که این دو مجری نیز به خوبی به آن واقفند که اگر این گونه نبود، به سرعت عذرخواهی نکرده و برای جبرای مافات تلاش نمی‌کردند. تلاشی که نمی‌دانیم تا چه اندازه کارساز بوده و آیا توانسته رنجیدگی خاطر هموطنان لر را برطرف کند یا خیر؛ اما مطمئنیم اگر نخستین بار بود توهین قومیتی رخ می‌داد، می‌شد بر بزرگواری مردم و چشم پوشی شان بر خطا حساب ویژه‌ای باز کرد و از هم اکنون ماجرا را خاتمه یافته فرض کرد؛ حال آنکه متأسفانه حافظه جمعی بسیاری‌مان پر است از تکرار توهین‌های قومیتی در نقاط مختلف کشورمان. رویه‌ای که در اغلب موارد با جوک‌های سطح پایین و اختلاف افکن در جمع های به ظاهر خودمانی بروز و نمود پیدا می‌کند و گاه آنقدر عادی و طبیعی جلوه می‌کند که در رسانه ها و حتی رسانه ملی نیز شاهد تکرارش هستیم.

موضوعی که اگر آن را نهادینه شدن توهین به قومیت ها در سطح جامعه بخوانیم، به نظر اغراق نکرده‌ایم، چون می‌بینیم در کلام برخی از مجریان تلویزیونی نیز دیده می‌شود. مجریانی که باید بیش از دیگران مراقب گفتار و رفتار خود باشند و کلماتی که قصد بیانشان را دارند، پالایش کنند اما گاه از تمیز دادن توهین با شوخی نیز عاجزند و نتیجه چیزی می‌شود که می‌بینیم.

رفتاری که سر زدن آن از جانب این دست افراد، چه در غالب طنز و نمایش باشد و چه بذله گویی و استندآپ کمدی(!)، علاوه بر توهین به اقوام و زبان‌های مختلف، یک اثر تلخ دیگر نیز به دنبال دارد؛ اینکه بر توهین به اقوام و شوخی خواندن این امر، مهر تأیید می‌زند تا موجب شیوع و رواج بیشتر آن شود. وضعیتی که ثابت می‌کند حتی مجریان مشهور و سرگرم کننده تلویزیونی نیز راه با هم خندیدن را بلد نیستند و ترجیح می‌دهند ما را به هم بخنداند!
 
 
تعداد بازدید : 12395
تعداد بازدید : 539
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۷۵
تکلیف جک هایی که در مورد اصفهانی ها و شیرازی ها گفته میشه چی میشه سری قبل که در خندوانه وقتی این اتفاق افتاد گفتید نه اشکال نداره با جنبه باشید !
در همه دنیا این مسائل وجود دارد ، در ایران رشتیها ، به ترکها و ترکها به رشتیها و تهرانیها به اصفهانیها و اصفهانیها هم
به لرهای بختیاری به اصطلاح تیکه مییندازند
قوم لر قومی با اصالت و عاری از هرگونه ناخالصی که خیلی ها گرفتارش شدند. مردمانی صادق و با صفا که دراین وانفسای تاریخ کیمیاست.مردمانی باغیرت و اصیل ایرانی. افرادی که معلوم نیست از زیر کدام بته به عمل آمدند بخود جرات میدهند در باره این مردم شریف لودگی کنند
درست میشه کم کم
توهین به اقوام رسم زشتی است که متاسفانه هر از گاهی بر علیه یکی از اقوام ایرانی به کار می رود.
متاسفانه به هنگام توهین به یک ایرانی، دیگران در بهترین حالت سکوت اختیار می کنند و در برخی مواقع به معترض، خرده می گیرند که سطح تحملش پایین است و باید بالاتر ببرد.

باید دقت کرد که لبریز شدن جامعه از توهین ها و تحقیر ها ، باعث کم تحمل شدن مردم شده است.
لذا کوچکترین بی حرمتی می تواند تبعات غیرقابل پیش بینی و غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.

جا دارد که مردم و خصوصا افراد شاخص در این زمینه در بالاترین حد دقت به خرج دهند.
توهین به اقوام رسم زشتی است که متاسفانه هر از گاهی بر علیه یکی از اقوام ایرانی به کار می رود.
متاسفانه به هنگام توهین به یک ایرانی، دیگران در بهترین حالت سکوت اختیار می کنند و در برخی مواقع به معترض، خرده می گیرند که سطح تحملش پایین است و باید بالاتر ببرد.

باید دقت کرد که لبریز شدن جامعه از توهین ها و تحقیر ها ، باعث کم تحمل شدن مردم شده است.
لذا کوچکترین بی حرمتی می تواند تبعات غیرقابل پیش بینی و غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.

جا دارد که مردم و خصوصا افراد شاخص در این زمینه در بالاترین حد دقت به خرج دهند.
حسن ریوندی رو نمیدونم ولی این محمود شهریاری اصلا شعور نداره و چند وقت پیش هم به یکی از بازیگران زن توهین زشتی کرد که واقعا شخصیت پایین خودش رو به رخ همگان کشید . نمیدونم چرا باهاش یه برخورد درست و حسابی نمیکنند !!!!
حسن ریوندی واقعا بعد از مسخره بازی رفته تو کار توهین
کافیه یک سر به جزیره کیش بزنید تا اوج حماقت رو در نمایش طنز و استند آپ کردن مجری های کلوپ های کیش ببینید . فکر نمی کنم هیچ ملتی تا این حد برای توهین کردن به هم اسرار داشته باشند . تو سه تا از برنامه های زنده شرکت کردم و در هر سه تای اون فقط توهین بود به اقوام . واقعا جای سوال داره . حقیقت فقط برای اینکه همراه هام ناراحت نشن واکنش نشون ندادم .
بابا بی خیال شما هم هردفعه یه بازی درمیارید
جوکهای قومیتی کار انگلیسه
باید جلوی فعالیت مثلا هنری این افراد گرفته بشه و تنبیه بشن تا عبرتی شود بر همگان
من لرم بزرگوار وبا اصالت اگرچه ازاین رفتار ناراحت شدم اما می بخشم چون فقط لرم
چه عجب تازه یادتان افتاد؟
ایران به هیچ قومیتی تعلق ندارد نه فارس و نه ترک و لر و کورد و بلوچ و عرب و... باید ریشه تمسخر اقوام خشکانده شود ایران مال همه ما هست نباید با این حرفهای بی ارزش خاطر هموطنانمان را مکدر نماییم
یک جوک این همه حساسیت و احساسات؟
وقتی طرف عذرخواهی کرده، برای چی بازنشر می کنید؟ این عمل خودش ترویج یک کار زشت هست
نترسید ما لر ها هر چه باشیم اغتشاش نمیکنیم و دست به تظاهرات نمیزنیم ولی اینم بگیم که هیچ وقت این دو نفر رو نمیبخشیم
متاسفم!
قوم لر مظلوم ترین و در عین حال بی ادعا ترین اقوام ایران هستند.از مشهد به همه شون سلام می فرستم
پاسخ ها
آبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
درود خدا برتو
خود این مطلب شائبه القاء توهین به اقوام را در بطن خود دارد. مگر هر کس با لحجه قوم و یا طایفه ای صحبت کرد قصد تمسخریا توهین دارد؟ اینجور مطالب خود با جانبداری ظاهرا حق مدارانه بیشتر تفرقه آمیز است تا وحدت آفرین. استفاده از لحجه های قومی نه فحش است نه توهین؛ بلکه مانند استفاده از زبان کودک یا مانند، آن وقتی با آن زبان صحبت میکنید شیرینی کلام را به شنونده منتقل میکنید. اینقدر نازک نارنجی و بهانه جو نباشیم.
آب رفته به جوی باز نمی گردد
مد شده میان توهین می کنند بعد عذر خواهی می کنند
چند وقت پیش هم چنگیز جلیلوند در شبکه استانی فارس به مردم لر توهین کردن فقط یه عذر خواهی خشک و خالی نصیب ما شد. واقعا ارزش یه قوم در کشور ما اینقدره؟ رسانه ملی شده ابزار برای یه سری بی فرهنگ که به راحتی به یه ملت توهین می کنن .
باید مجازاتشون کنن تا درس عبرتی برای سایر نژاد پرستان باشه
5 فصل از سریال پایتخت پخش شد !
ولی هیچ کس نگقت توی این سریال مردم به گویش و لهجه مازندارنی میخندند !!!!!
فقط شمالی ها هستن که بی زبونن !!!!
بقیه کشور با یه چیز ساده شلوغ و جار و جنجال میکنن !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
دقيقا...
توهين به مازندراني ها و مازندران شده قانوني و در رسانه ملي پخش ميشه ولي براي بقيه جاهاي كشور ميشه توهين و بايد باهاش برخورد كنن.
جوکای قومیتی و همین مجریا و ادمایی که تریبونی دستشونه گسترش میدن وگرنه خود مردم این کارو نمی کنن وقتی تو شبکه های اجتماعی می چرخی می بینی جوکهای قومیتی اصلا طرفدار ندارن من الان خیلی وقته تو شبکه های اجتماعی جوک قومیتی ندیدم
توهین به اقوام ایرانی محکوم است.
توهین به تمام اقوام ایران محکومه ... لرها مرز نشین های وفادار به خاک وطن بوده ان و رشادت و دلیریهای این قوم اصیل و دست نخورده بر کسی پوشیده نبست
بعنوان یک لر زبان از مسئولین صدا وسیما انتظار داریم که با این 2نفر مانند عوامل فتیله برخورد شود
جنبه ندارید؟
الان یه تعداد می ریزن اینجا و ادای ادمای لارج و در می ارن که چرا شما از توهین ما ناراحت می شین
تو اين ويديو صوتى احساس پشيمانى و شرمنده گى ريوندي رو ميشد احساس كرد ولي شهريارى رو نه ! شهريارى واقعا مثل خيلي از مجرى هاى پر رو و بي ادب ، به كجا وصلن كه با اين همه گند زدن ها هنوز ميتون برنامه اجرا كنن!؟
لره شهيد ميشه ميرن با خانوادش مصاحبه كنن
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
به زنش ميگن يه خاطره بگو ميگه روز آخر بهش گفتم نرو گفت من نرم خاکم غصب ميشه.
اگر بر کف پوتين دشمن ذره اي از خاک وطنم چسبيده باشد آن را باخون ميشويم.
آره رفيق جک نبود حقيقته.
سردار شهيد بروجردى
بايد ياد آورى نمود كه دشمنان وحدت ملى و يك پارچگى ملت با هدف ضعيف نمودن كشور و در هم ريختن آن از يكى از أبزار هائى كه استفاده مينمايند همين جوك هائى است كه توسط آنها گروه هاى قومى و زبانى و دينى را بباد مسخره ميگيرند و به اين شكل به مرور آنها را در برابر يكد يگر قرار ميدهند و تخم كينه بين آنها مى پاشند و يك پارچگى ملى را تضعيف ميكنند تا از اين راه بتوانند راه را براى أهداف خود هموار سازند . هموطنان از هر اقليت زبانى و مذهبى كه هستند بايد بدانند كه همه با هم برابرند و سر زمين كشور به آنها تعلق دارد و بايد در حفظ آن بكوشند.
بسیاری از جکها و طنزها که در خصوص اقوام ایرانی گفته میشه اکثرا" توست خود همان قوم ساخته میشه من در خوزستان زندگی میکنم شاید باور این موضوع کمی سخت باشه ولی بیشترین جکها رو در خصوص عرب زبانها توسط خود عربها ساخته میشه و گفته میشه در خصوص لرها هم به همین شکل من دوستان ترک زبان بسیاری دارم بیشترین جکها در خصوص ترکها را از ترک زبانان شنیدم
چی شد وقتی به آذریها توهین می شد تمام سعی تابناک تطهیر توهین کنندگان و ماست مالی جریان و تهمت زدن به توهین شدگان بود حالا چی شد یهویی رویه تون عوض شد؟ برین به ارشیوتون سر بزنین ببینین شما که از مخالف جوک گفتن برای قومیت ها بودین؟
اکثر قومیت های ایرانی خود را برتر از سایر قومیت ها میبینند اما ایران با همه اقوام و فرهنگ زیبای انها زیباست به فرهنگ غنی اقوام ایرانی احترام بگذاریم
صدر صد کسانیکه این کارها رو میکنند پول گرفتن یا از اسراییل ویا کشورهای عربی کسیکه در استادیوم که زنده پخش میشه خلیج عربی رو داد میزنه بدان پولی گرفته ویا لرهای عزیز رو چند روزی هست به سخره گرفتن نمیتونه عادی باشه کاسه ی زیر نیم کاسه ی هست.
بنام خدا، من یکی از اساتید دانشگاه تهران هستم، مطالب متعددی در سایت شما قرار دادم ولی چون انعکاس نشده بود خواستم هیچگاه مطلبی ننویسم، ام موضوع بقدری مهم است که اینده ایران عزیز را نشانه رفته ذاست،
متاسفانه توطیه ای بین المللی از سالها قبل ایجاد شد تا اتحاد ملی ایران را که سالهای زیادی استوار مانده و در سالهای جنگ به اوج خود رسیده را به حالت شکننده ای ایجاهرچقدر اقوام ایرانی اصیل تر ساده تر، پاک تر و بی ادعا تر باشند ، مورد هجمه بیشتری قرار می گیرد.
یک روز اذری های غیور، روز بعد مردم بااصالت کرد، و روز دیگر قوم پر افتخار لر و خراسانی های تاریخ ساز، گیلانی های اهوراپرست و دلپاک، مازندرانی های پهلوان و مبارز، خوزستانی های عزیز و مهربان، بلوچ ها و سیستانی های دلپاک و اصفهانی ها و یزدیهای پر کار و زحمتکش،عرب ایرانی جنوب..
اندوه اینکه تا کنون در سایه غفلت نهادهای فرهنگی و اجتماعی دارای بودجه های کلان و نبود برنامه طراحی و توسعه آثار فاخر فرهنگی، اموزشی اجتماعی و تاریخی بالنده در سازمان در حال خواب عمیق صدا و سیمای ایران، برنامه های دشمن ایران زمین در حال اثرگذاری است. این هجمه فرهنگی که در قالب اثاری چون شوخی های کثیف و توهین های هدفمند در قالب جوک و سرگرمی هدایت شده است در برخی موارد چنان در افکار مردم ریشه دوانده که متاسفانه به لایه سطحی از باور رسیده است. چنانچه در سفرهای استانی یک مقام دولتی به گیلان تاثیر این هجمه فرهنگی در قالب دفاع بسیار بد این مقام از زنان پاک نهاد استان گیلان سوژه شبکه های اجتماعی شده است.
در سایه سار غفلت صدا و سیما، خواب زدگی سازمانهای متولی فرهنگ و ....، کم کاری وزارت ارشاد، نبود نواوری در برنامه های فرهنگی جامعه متوسط ما از این برنامه تفرقه پراکنانه در حال اسیب دیدن است. الله الله بر نهاد محترم رهبری، الله الله بر دولت که سی و هشت سال کم کاری نموده ایم و ترک های میکرونی در کاشی رنگین ایران اسلامی ایجاد شده است، با ترویج و توسعه با کیفیت خدمات و محصولات فرهنگی و تدویت برنامه های جامع توسط متخصصان واقعی سعی در ترمیم ترکها و بهینه کردن ساختار اتحاد ملی داشته باشیم، ما به اندازه کافی در جهان و منطقه دشمن داریم، خودمان نباید دشمن هم شویم
درود بر ایران از پارسی و تاجیک و اذری، لر و کرد ولک و تالشی، بلوچ و سیستان و بوشهرو خوزستان و کرمان و خراسان، ترکمن، اردبیل و یزد و اصفهان و سمنان، اراک و کهکلویه، بویر احمدی و بیرجندی، گلستانی و بندرعباسی، عربهای ایران و همه انان که جان و مال و ناموسشان را در دفاع از خاک و اب ایران زمین می دهند
د
من نمی دونم این دو مجری که در همین مملکت و در همین فرهنگ از هم گسینخته درس ضد ملی و ضد ایرانی خودشان را یاد گرفته اند به هموطنان عزیز لر ما چه گفته اند، ولی این جوک بازی و جوک سازی و توهین به اقوام و ملتهای ایران از زمان محمد رضا شاه خائن شروع و شایع شد و بعد از انقلاب ادامه یافته. اگر دو سه نفر از این بی معرفتهای رذل و بزدل رو به میز محاکمه بکشانند و به مجازات برسانند، دیر نیست که بقیه جوک بازان و جوک سازان ضد انسانی و چرند ساز حساب کارخودشونو بکنن.
همبستگی و فرهنگ اجتماعی ما ایرانی ها ضعیف است
خیلی جالبه! بعد از توهین سخیف برنامه فیتیله به هموطنان ترک زبان در همین سایت تابناک زمین رو به اسمون میدوختید که ثابت کنید اون قضیه توهین نبوده و ظنز بوده ولی حالا طنزی ملایمتر از اون برنامه رو توهین قلمداد میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
دقيقا همينطوره دوست عزيز
چی شده تابی مدافع حقوق اقوام شده؟ تابی جون از شما بعیده؟
به نظرم چون این قوم پر حرف و حدیث احساس نادیده گرفته شدن و دست کم گرفته شدن دارند فلذا خیلی زود رنج و حساس شدند و بهتره هم ظرفیت ها بالاتر بره و هم تفهیم بشن که این لطیفه ها برای همه شهر و روستاها بوده و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
اره این قوم که میگی پر حرف وحدیثه...اما چه حرف و حدیثی غیر اینکه پایه های تمدن باشکوه ایران توسط همین قوم بنا شده... و واقعا مظلوم و نادیده گرفته شده که با این همه اصالت و افتخار و غیرت عرصه رو به همچون اجنبی های چون شما واگذار کردند
خدارو شکر شخصیت واقعی این دو فرد برای ملت ایران آشکار شد
این کلیپ های عذرهای هیچ چیز رو تغییر نمیده
چه جوریه به ترک ها اهانت می شه خفقان می گیرید ولی به لرهای بختیاری توهین می شه شما صداتون بلند میشه آیا این به کاندیداتوری یه نفر ربط نداره
خوب است که ایرانیان عزیز قبل از جنگ با آمریکا و اسراییل اول جنگ ها و تضادهای درون کشور را سرکوب کنند و با یکدیگر متحد شوند .
به امید روزی که تفاوت ها درک بشه و مورد احترام واقع بشن .
به امید روزی که تمسخر و استهزا ریشه اش خشک بشه و جای اونو محبت و دلگرمی بگیره . ممنون تابناک
مسخره کردن یک ملت چه معنایی دارد البته این مجربان بااین کارها بیشتر نشان دهنده کوچک بودن شخصیتشان است تا چیز دیگری
اخه یارو فیلم ساخت در مورد مازندرانی ها هیچکه صداش در نیومد چون مردم بافرهنگی داره این منطقه
اما درجا صدای ای اقوام در مورد ترکها و لرها در میاد چون.....
تابناك جان تا وقتي شعور پيدا كنيم كه تو اين زمونه كمياب شده اين شعور !!!! خدايا به ما بفهمان كه هر كس در هر لباس ، مقام ، رنگي ، قومي و زباني داراي شخصيت است
چرا هروقت به توركها توهين ميكنند تابناك خوشال ميشه
چه فرقي بين لرها و آذري ها هست. اينها بايد از كار بركنار و ممنوع تصوير بشن و همان حكمي كه اذريها براي فتيه ها خواستار بودند بايد براي اين ها هم اجرا شد دار زدن در مقابل مردم لرستان. چرا دولت نمياد عذرخواهي كند . حتما بايد مثل آذري ها بريزيم تو خيابان و خسارت وارد كنيد. منظر جواب دولت هستيم
با سلام عرض ادب
تمسخر هر قوم و زبان نشان نداشتن شعور وعدم شناخت همان قوم و زبان است .
با تشکر
هرگز نباشه خندوندن یه کسی به قیمت ناراحت کردن کس دیگه
من یک لر هستم عاشق ذره ذره خاک ایران عزیز و جاوید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
نیازی به گفتن نبود... اینو لرها در طول تمدن ایران با غیرتشون نشون دادند که معنای واقعی چون ایران نباشد تن من مباد.....
یعنی تابناکی ها از تمشخر اقوام ناراحت شدن؟ شما که تمام قد پشت فتیله ای ها ایستاده بودین؟
از لوده های این چنینی انتظار بیشتر از این نداریم اما لودگی گسترده صدا و سیما جای بسی تامل ندارد!!
ریوندی که هیچوقت مجری صداوسیما نبوده و نیست شهریاری هم گه ممنوع التصویر بوده وهست و صداوسیما انداختتش بیرون و بارها تابناک و دیگر سایت ها ازش طرفداری کردند و گفتند که چرا ممنوع التصویر هست. حالا شد مجری صداوسیما؟؟؟؟؟؟
نون به نرخ روز میخوریا.....
از شخصیت آقای شهریاری بعید نیست اگر هم مجبور نمیشدن مسلما عذر خواهی نمیکردن. ایشون دسته گل زیاد به آب دادن
کو دیگر احترام به اقوام وبزرگترها وخراب کردن این وان .چون بزرگتران ما به همین سبک عمل میکنند.
حالا شماهم خیلی شلوغش نکن-هیچ کس از اینکه جوک می گه منظورش تمسخر نیست-اگه دقت کنین این جوک ها رو برای تمام اقوام و استانهای ایران گفته اند
عامل اصلی این مشکلات مسئولان رسانه میلی هستن که آدمهای کم سواد، مسخره، و بی جنبه رو میارن و بیخودی بزرگشون میکنن. هی تو برنامه های مختلف نشونشون میدن تا معروف بشن (دلیلشم نمیدونم، دوستان اگه میدونن بگن). همین شهریاری دلقک سالهای سال تو تلویزیون جولان میداد و کلی گند بالا آورد. یه مدت اخراجش کردن، باز برگشت. دقیقا از اون مدل آدماست که اصلا فرق شوخی و مسخره کردن رو نمیدونه. یا شایدم میدونه و عمدا این کارا رو میکنه.
مردم باید فعال بشن. کمپین تشکیل بدن. اعتراض و راه پیمایی کنن. طومار بنویسن و دسته جمعی امضا کنن. نه فقط برای اینجور موارد، بلکه برای خیلی چیزای دیگه. هر چقدر بی تفاوت باشیم و نا امید بشیم وضع بدتر میشه. مگه کشورای پیشرفته چه جوری به وضع فعلی رسیدن؟ از بس اشتباه کردن و ضررشو دیدن که آخرش یاد گرفتن چطور درست زندگی کنن. این فیلمایی که اروپای قدیمو بازسازی میکنن ببینید. مردم فقیر، خیابونای کثیف و پر گل و لای، ظلم پادشاه و سرمایه دارها، بیماری و مرگ ومیر دسته جمعی، ....فلاکت و بدبختی از کل اروپا میریخت.
زندگی خوب حق هر آدمه. به زورهم که شده باید حقمونو بگیریم. ملت، ساکت نشینیم. حرف زدن کافی نیست. باید فریاد کشید.
متاسفانه به دلیل كمبود منابع شغلی در مناطق لر نشین، هم تباران لر برای كار به شهر ها میرن و اونجا مجبورن كارگری كنن، و این خود باعث به تمسخر گرفتن این عزیزان میشه!متاسفانه حدود نیم قرن میشه كه به این عزیزان رسیدگی نمیشه و دلیلش هم عزم این قوم برای به قدرت رسیدن هست، ای كاش بیشتر به این قوم اصیل توجه میشد
متاسفانه با چنین رویکردی اختلاف بین اقوام ایرانی هر روز بیشتر می شود و سبب سوء استفاده دشمنان این مرزو بوم می شود
دولت خواهان برچیده شدن این توهینها در قالب شوخی و جوک نیست وگرنه لایحه جرم بودن توهین به اقوام را به مجلس می دهد. این مسئله شکاف بزرگی در اتحاد ملی است
از کوزه برون همان تراود که در اوست .اینکه شخصی از تریبون رسانه ملی به یک قوم اصیل وغیور ایرانی توهین می کند نشانگر آن است که درونش با توهین آمیخته شده وجز آن چیزی ندارد که بیان کند .بقول حافظ :ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست عرض خود می بری وزحمت ما می داری . توهین کنندگان به اقوام مختلف در رسانه ملی ورسانه های مجازی در واقع افراد حقیری هستند که در دوران کودکی احتمالاً از این اقوام آسیبی دیده اند ودچاره عقده حقارت شده اندومی خواهند اکنون جبران مافات کنند
استفاده از لهجه اگر توهين است پس پايتخت كه 4 تا ازش ساختن چيه؟ در اين مورد همه موافقن و ادامه ساختش رو حق مسلمشون ميدونن ولي بقيه رو نبايد مسخره كرد!!!!
عزیز من اصفهانی یا شیرازی یا مازنی ...هرسه قومیت فلرس محسوب میشن فرق داره با قوم ترک یا عرب ...اگه تو جک بگن یه فارسه...ناراحت نمیشید
اقوام کورش لر بختیاری است زادگاه او منطقه بختیاری است
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
کاملا درسته دوست عزیز....با توجه به کتب تاریخی زادگاه کوروش انزان یا انشان یا ایذه کنونی است، ایذه شهری بختیاری نشین است.. لباس فرهنگ و اداب رسوم قوم بختیاری نیز بر گرفته از سنن هخامنشیان است..
تابناک تمسخر بده ولی برای همه ی اقوام ! چطور وقتی دربرنامه فیتیله بالهجه ترکی توهین و مسخره بازی دراوردند اسمش طنز بود وخودت دراینجا به دفاع پرداختی ولی اسم این شوخی شهریاری وریوندی شد لودگی توهین وتمسخر!؟ مرگ بده ولی برای همسایه؟؟ به آرشیو خودت رجوع کن
تویی ک حرف از جنبه میزنی و ادعا داری جنبه داری خب پدر مادرتو بیار تا مسخره اش کنن کمی بخندیم...قوم لر با اصالته ایرانی اصیل هستن مهربان ومهمانواز هستن برای اثبات حرفم به مناطق لرنشین سفر کنید..میهن پرست تر از قوم لرنداریم مث بعضی اقوام جدایی طلب نیستن و گروهگ ضد ایران تشکیل ندادن و با پرچم کشورهای دیگه خودنمایی نکردن و خلیج .....نگفتن...درود بر هموطنان غیور لر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار