بازدید 2831
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

تفاوت بقایی و احمدی نژاد/ شورای نگهبان ترس ندارد/ پیش بینی میرسلیم از میزان رای روحانی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 07 March 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

تفاوت بقایی و احمدی نژاد در چیست؟

عبدالله ناصری فعال اصلاح طلب  با اشاره به اینکه بقایی بدون اجازه احمدی نژاد حتی آب هم نمیخورد، گفت: کاندیداتوری بقایی باعث میشود تا احمدی نژاد حضور رسمی تر و گسترده تر در فضای جامعه داشته باشد.
 به گزارش نامه نیوز این فعال سیاسی ادامه داد : احمدی نژاد تفاوت بسیاری با بقایی دارد،‌وی کار اجرایی کرده بود و توانمندی، هوشمندی و زیرکی های بسیاری را نسبت به بقایی داشت.
 ناصری خاطرنشان کرد:‌ تنها فردی که نزدیکی بسیاری با احمدی نژاد دارد مشایی است که وی فرد بسیار زیرکی است و من او را فرد منحرف و سردمدار جریان انحرافی نمی دانم و این موضوعی است که اصولگرایان و دوستداران احمدی نژاد مطرح کردند. مشایی فرد  باهوشی است. 
 وی ادامه داد: البته افراد دیگری از وزرا و معاونین احمدی نژاد در کنارش حضور دارند اما آن ها حاضر نیستند که به نفع وی وارد صحنه شوند. معتقدم امروز برخلاف سال های گذشته از طرفداران احمدی نژاد کم شده است و حتی اکنون جلیلی هم با اسم احمدی نژاد وارد میدان رقابت نخواهد شد.

کدخدایی: شورای نگهبان ترس ندارد

عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان درباره واکنش لاریجانی پیرامون مصوبه مجلس که برخی آقایان از ترس رد صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان، حرفی به شورا نمی‌زنند و تمامی انتقادات را روانه مجلس می‌کنند، اظهار داشت: شورای نگهبان با همه نهادها هماهنگ بوده و در تعامل است، شورا ترسی ندارد که آقایان بخواهند اینگونه برخورد و صحبت کنند. 
وی در پاسخ به این سوال که نظر شورای نگهبان درباره مصوبه مذکور چیست، گفت: مصوبه جدید هنوز به دست ما نرسیده است اما در اولین فرصت به مصوبه قبلی رسیدگی کرده و اعلام نظر خواهیم کرد.
  سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با نحوه نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداها گفت:  وزارت کشور ناظر بر انتخابات است، ما نیز همکاری خوب و صمیمانه‌ای با آنها داریم.
وی افزود: با وزارت کشور جلسات کارشناسی متعددی داشتیم و امیدواریم انتخاباتی با مشارکت گسترده مردم داشته باشیم.
کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شورا درباره صلاحیت آقای بقایی چیست، گفت: در فرصت قانونی لازم برای بررسی صلاحیت‌ کاندیداها در این باره اعلام نظر خواهد شد. 

دلیل ورود جدی‌تر مراجع‌تقلید به انتخابات۹۶ چیست؟

برخی مراجع تقلید نیز همواره در بحث‌های انتخاباتی و سیاسی بنا را بر عدم اظهارنظر مصداقی گذاشته‌‌اند و این مهم یک اصل از اصول رفتاری ایشان بوده است.
اما گویا قرار است انتخابات پیش رو؛ استثنایی بر این قاعده باشد؛ آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار یک تشکل سیاسی با تأکید بر اجماع جریان انقلاب روی یک گزینه، گفت که اگر تمام اصولگرایان روی یک گزینه اجماع کنند، امیدی به نتیجه انتخابات هست.
پس از آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی دیگر مرجع تقلید نیز گفت: ما شخص تعیین نمی‌کنیم اما تاکید داریم که نیروهای انقلاب باید روی یک گزینه اجماع کنند و اگر اجماع کنند می‌‌توان به نتیجه امیدوار بود؛ آیت‌الله نوری همدانی در پیامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز بر اجماع نیروهای انقلاب اسلامی روی یک گزینه تاکید کرده بود.
و اما دلیل ورود صریح و شفاف مراجع تقلید به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟؛ آیت‌الله نوری همدانی می‌گوید: در هیچ مقطعی حتی مقطع جنگ تحمیلی وضعیت معیشتی مردم اینقدر نابسامان نبوده است؛ آیت‌الله مکارم شیرازی به منقدان اصلی وضعیت امروز اقتصادی کشور تبدیل شده و تقریبا در اکثر دیدارها از وضعیت نظام بانک‌داری، بیکاری جوانان و تورم انتقاد می‌کند.
به گزارش تسنیم، نگرانی از وضعیت کم‌سابقه معیشتی و اقتصادی مردم، امروز به دغدغه اصلی مراجع تقلید تبدیل شده است و مراجعی که کمتر در بحث‌های مصداقی سیاسی ورود می‌کردند امروز بیش از همه درباره مسائل معیشتی مردم صحبت می‌کند و این مهم به یک مسئله جدید در عرصه سیاسی کشور تبدیل می شود.
آیت‌الله علوی بروجردی(نوه آیت‌الله بروجردی) درباره چرایی این رفتار اینطور می‌گوید که دلیل افزایش اعتراضات مراجع تقلید، افزایش دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم است؛ به گفته وی، مراجع تقلید با مردم در ارتباط هستند و وقتی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را می بینند نمی‌‌توانند نسبت به این مهم سکوت کنند.
حجت‌الاسلام پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به چرایی ورود صریح مراجع تقلید به انتخابات گفت: مسلم است که مراجع تقلید از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مطلع هستند؛ مسلم است که اعتراضات مردم از ناکارآمدی اقتصادی تشدید شده است و طبیعی است که مراجع تقلید در چنین شرایطی ورودی صریح به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.

میرسلیم: رأی روحانی نصف شده است

میرسلیم درباره پایگاه رای روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت:۵۱ درصد دوره قبل کاهش پیدا کرده و شاید به نصف آن رسیده است. نظرسنجی هایی در این زمینه انجام شده و دستاوردهایی هم داشته است. این یک واقعیت است و نمی توان آن را کتمان کرد.
مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در گفتگو با مهر در باره پایگاه رای حسن روحانی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مجموعه دستاوردهای دولت موجب شده است که پایگاه دولت و رئیس آن افت کند. یعنی آن ۵۱ درصد دوره قبل  کاهش پیدا کرده و شاید به نصف آن رسیده است. نظرسنجی هایی در این زمینه انجام شده و دستاوردهایی هم داشته است. این یک واقعیت است و نمی توان آن را کتمان کرد. از لحاظ شگردهای انتخاباتی، محاسباتی برای جلب آرای مردم صورت می گیرد که ما اسم آن را «مهندسی آرا» گذاشته ایم.

حرکت روحانی تا انتخابات 92 اصولگرایی بود

محمدرضا باهنر در نشست خبری و در پاسخ به سوالی پیرامون انتخابات سال آینده خاطرنشان کرد: حداقل ادعایمان در رقابت‌های انتخاباتی این است که رقابتی عادلانه باشد ولی نمره‌ای که می‌شود به آقای روحانی داد نسبی است و نمره رد یا قبولی دادن در چنین مواردی وارد نیست.
وی در خصوص اظهارات اخیرش در مورد روحانی تصریح کرد:‌ خاستگاه و حرکت سیاسی آقای روحانی تا قبل از انتخابات 92 در جرگه اصولگرایی بود و شاهد مثال آن نیز عضویت ایشان در جامعه روحانیت مبارز است ولی در انتخابات 92 با به جمع‌بندی نرسیدن اصولگرایان بر روی ایشان و به جمع‌بندی رسیدن اصلاح‌طلبان برای حمایت از ایشان آقای روحانی وامدار جریان اصلاحات شد.
وی همچنین پیرامون نمره‌دهی به عملکرد رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی آقای روحانی قوی بود و قدرتمند عمل کرد اما به تمام اهداف خود نرسید. هرچند تعدادی از تحریم‌ها برداشته شده ولی طرف مقابل به وعده‌هایش عمل نکرده است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه ما در دفاع از کشور با کسی مذاکره و معامله نمی‌کنیم، تصریح کرد: دولت برجام را جلو برد و به تمام اهداف خود نرسید و برای ادامه کار باید بسیار قدرتمندانه حرف خود را از رقیب غیر متعهد بیرون بکشد.

برگزاری انتخابات با شبکه امن داخلی

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات نشست امروز ستاد انتخابات کشور با کمیته فناوری اطلاعات در کشور گفت: امروز در حال مرور فرایند انتخابات در بخش زیرساخت‌ها هستیم.
وی افزود: با توجه به زحماتی که در بخش زیرساخت و مخابرات صورت پذیرفته امروز زیرساخت‌های خوبی برای انتخابات در کشور داریم.
شجاعان تأکید کرد: با اقدامات انجام شده دغدغه‌های زیرساختی ما برطرف شده است به جز تعدادی محدود و برخی مناطق محروم مدیریت خواهد شد.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات وزارت کشور تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات آینده از شبکه امن و داخلی استفاده می‌کنیم این شبکه اختصاصی بوده و تمامی زیرساخت‌ها تحت کنترل ما قرار گرفته است و بر این اساس به هیچ عنوان از شبکه اینترنت برای هیچ یک از فرایند انتخابات استفاده نخواهیم کرد.


نظارت بر انتخابات شوراها مصیبت است و حساب و کتاب ندارد

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در بخشی از سخنان خود در افتتاحیه اجلاس مجلس خبرگان به انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: ما با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر مواجه هستیم. متأسفانه نظارت در انتخابات شورای شهر حساب و کتاب ندارد و مصیبت است، چون صلاحیت‌ها به خوبی رسیدگی نمی‌شود و 400 هزار نفر در انتخابات (شورای شهر) وارد می‌شوند و به خوبی سوابق و شرایط آنها بررسی نمی‌شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه عملکرد شوراهای شهر خوب نبوده است، گفت: متأسفانه در برخی از موارد برخی از اینها به دادگاه کشیده شدند و تخلفاتی را هم انجام دادند که اینها نشان‌دهنده عدم نظارت است.

جبهه‌های سیاسی نیاز به اخذ مجوز ندارند

علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور در حاشیه نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان ها در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 35 هزار صندوق الکترونیکی داریم که این صندوق ها قابلیت اخذ، خواندن و شمارش آراء را دارد. از این تعداد حدود 4 الی 5 هزار صندوق باید رزرو شود تا چنانچه روند اخذ رای با مشکلاتی مواجه شد، امکان جایگزینی فراهم شود.
احمدی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: براساس بند 2 ماده یک قانون احزاب، احزاب دارای مجوز جهت تشکیل یک جبهه فقط باید موضوع را به اطلاع دبیرخانه کمیسیون احزاب برسانند و نیازی به اخذ مجوز ندارند.
وی تصریح کرد: در صورتی که احزاب فعالیت های خود در غالب جبهه را اطلاع ندهند فعالیت آن جبهه بر خلاف قانون است.
احمدی در پایان گفت: وزارت کشور با فعالیت هر کدام از احزابی که شناسنامه معتبر دارند، مشکلی ندارد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی