بازدید 3086

نگرانی روحانی از انتخابات96 در گزارش گلف نیوز

روحانی از این موضوع نگران است که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به سرنوشت هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین ایران دچار شود.
کد خبر: ۶۷۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 07 March 2017
روحانی از این موضوع نگران است که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به سرنوشت هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین ایران دچار شود.
 به گزارش گلف نیوز در ۲۶ دسامبر، بیانیه ای درباره شکل گیری جناح محافظه کار جدید در ایران صادر شد. این تشکل جدید به دنبال ایجاد ائتلاف و متحد ساختن تمامی جناح های اصولگرا با معرفی یک نامزد واحد در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران است.

هدف این تشکل، جلوگیری از تقسیم اراء در میانه تلاش اصولگرایان برای به چالش کشیدن حسن روحانی رئیس جمهور کنونی ایران در انتخابات اردیبهشت ماه سال ۲۰۱۷ است.

این تشکل جدید اصولگرایی، حمایت چندین سازمان اسلامی را دراختیار دارد و نخستین مجمع عمومی آن ۲۳ فوریه و با حضور ۳ هزار نفر به نمایندگی از ۲۵ حزب و گروه برگزار شد.  هدف از برگزاری این نشست ساماندهی چارچوب کاری و انتخاب ۳۰ عضو کمیته مرکزی این سازمان بود.

گلف نیوز در ادامه نوشت که این تشکل جدید اصولگرایی، ابراهیم رئیسی را به عنوان کاندید نهایی خود انتخاب کرده است. با این حال رئیسی این پیشنهاد را رد کرده است.

گلف نیوز در ادامه ادعا کرد: برخی از ناظران و تحلیلگران فضای سیاسی ایران بر این باور هستند که دلیل عدم تمایل رئیسی برای حضور به عنوان نامزد اصولگراها  در این انتخابات این است که وی از این بابت نگران است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشود شانس برای تصدی پست های دیگر عالی رتبه نظام را ندارد.

این رسانه عربی در ادامه می نویسد: اگر سپاه پاسداران ایران متعهد به حمایت از تشکل جدید اصولگرایان شود رقابت ها در انتخابات بعدی ریاست جمهوری برای حسن روحانی بسیار دشوار خواهد بود.
در ژوئن ۲۰۰۵ محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران انتخاب شد و اکبر هاشمی رفسنجانی را شکست داد.
نگرانی روحانی از انتخابات96 در گزارش گلف نیوز
پس از شکست هاشمی رفسنجانی از احمدی نژاد در این انتخابات، در یک مصاحبه عنوان کرد که برخی اشخاص به طور غیرقانونی در روند انتخابات دخالت کردند و همه آن چیزی که من می توانم بگویم این است که خداروشکر می‌کنم که از من محافظت کرد.

به  نظر می رسد که روحانی نیز نگران است که تاریخ در قبال وی تکرار شود و وی نیز به سرنوشت هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده دچار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس