بازدید 2147

حکومت تک‌سهم‌ها در بازار تُهی

بورس تهران امروز شاهد معاملات متعادل و آرام در اغلب نمادهای بورسی بود، بازاری که در برخی گروه‌ها از جمله بیمه‌ای‌ها، قطعه‌سازان و پتروشیمی‌ها به دنبال تک‌سهم‌های نوسانی است.
کد خبر: ۶۷۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 07 March 2017
بورس تهران امروز شاهد معاملات متعادل و آرام در اغلب نمادهای بورسی بود، بازاری که در برخی گروه‌ها از جمله بیمه‌ای‌ها، قطعه‌سازان و پتروشیمی‌ها به دنبال تک‌سهم‌های نوسانی است.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 17 اسفند ماه 95، با افزایش ۱۰ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

 شاخص قیمت هم‌وزن اما با کاهش 25 واحدی عدد 12 هزار و 264 واحد را به نمایش گذاشت، امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزاییش 44 احدی به عدد 84 هزار و 158 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 44 واحدی به عدد 54 هزار و 243 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 180 واحدی روی رقم 164 هزار و 963 واحد متوقف شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش دو واحدی عدد 863 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت تهران با 46 واحد، بانک ملت با 40 واحد و  مخابرات ایران با 24 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 33 واحد،‌ سرمایه‌گذاری غدیر با 29 واحد و پتروشیمی خارک با 25 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس‌، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 343 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 493 میلیون سهم با اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 392 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیمیایی دارویی داروپخش و حق تقدم خرید سهام آن، پالایش نفت تهران، داروسازی فارابی، کارخانجات قند قزوین، قند مرودشت، سرمایه‌گذاری  گروه صنعتی رنا، سیمان مازندران، سیمان شمال، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، حق تقدم خرید سهام بیمه سامان، عمران و توسعه شاهد، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، صنعتی کشاورزی شیرین خراسان، متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 5.1 درصد سهام غیرمدیریتی بانک آینده از سوی تأمین‌سرمایه سپهر به قیمت 120 ریال برای عرضه در روز جاری منتشر شد.

به گزارش فارس،‌ امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص درد 448 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش 101 میلیارد و 248 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

60 میلیون برگه ورق اوراق سلف استاندارد تیرآهن 14 به ارزش کمتر از 100 میلیارد تومان نیز امروز از سوی یک شرکت تأمین سرمایه کد به کد شد.

در پتروشیمی خارک اما اندکی بیش از 55 میلیون سهم این شرکت به ارزش 89 میلیارد تومان در آستانه معامله بلوکی این شرکت از سوی سهامدار عمده میان سایر سهامداران انتقال داده شد.

در سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب نیز بیش از 6 میلیون سهم به ارزش 670 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

بیش از 2.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود نیز به ارزش بیش از 335 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

در عین حال کمتر از 2 میلیون سهم دارویی رازک به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال داده شد.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران در کنار بازارسازی سهامداران عمده در گروه‌های شاخص‌ساز شاهد تکاپوی کم‌ حجم معامله‌‌گران پراکنده بازار سهام با هدف نوسان‌گیری جزئی در تک‌سهم‌های برخی گروه‌ها بود. 

در این میان آگهی عرضه سهام بلوکی شفادارو از مجموعه شرکت‌های گروه توسعه ملی باعث شده تا نگاه‌ها به گروه‌ دارویی‌ها دوخته شود هر چند که کمبود نقدینگی در بازار و نسبت قیمت بر درآمدی 7 مرتبه‌ای این گروه باعث شده تا معامله‌گران با نگاه محتاطانه به دارویی‌ها بنگرند، در گروه بیمه‌ای‌ها نیز امروز بیمه آسیا شاهد معاملاتی کم حجم اما در محدوده سقف کامل دامنه نوسان قیمتی بود.

امروز نماد معاملاتی گروه مپنا دو روز پس از بازگشایی در دامنه نوسان منفی امروز شاهد حمایت خریداران حقوقی برای جمع‌آوری این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود در گروه پتروشیمی‌ها نیز تک‌سهم‌های این گروه از سوی معامله‌گران نوسان‌گیر رصد می‌شوند و در گروه خودرویی‌ها نیز اگر چه فرصت شناسایی سود با عرصه‌های لحظه‌ای از بین رفته، اما گروه قطعه‌سازها هنوز حرف‌هایی برای نوسان‌گیران در شب‌های عید دارند.

به گزارش فارس،‌ بازار سام امروز بازاری متعادل و کم حجم بود که در کنار بازارسازی برخی حقوقی‌ها در گروه‌های شاخص‌ساز شاهد تکاپوی معامله‌گران در میان تک‌سهم‌ها با هدف شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت بود. بازاری که به دلیل بی‌پولی این روزها هرگونه نوسان مثبت را به سرعت می‌بلعد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار