بازدید 2577
مدیر «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» در یادداشتی ارائه داد

پیشنهاد توقف تحریم ایران تا انتخابات

مدیر یک اندیشکده انگلیسی از آمریکا و غرب خواست تحریم‌های جدید علیه ایران را تا بعد از انتخابات ایران عقب بیاندازند تا به سرنوشت روحانی در انتخابات لطمه نزند
کد خبر: ۶۷۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 07 March 2017
مارک فیتز پاتریک  مدیر «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» در پایگاه اطلاع‌رسانی این اندیشکده نوشت: کشورهای ذی‌نفع هنگام بررسی مسئله اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران باید اهداف خود را اولویت‌بندی کنند و قبل از اولویت‌بندی مسائل، تحریم‌های جدید علیه این کشور اعمال نکنند.

وی نوشت: «ایران تاکنون طبق تعهدات به عهده گرفته در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده، میزان ذخیره اورانیوم با غنای پایین این کشور بسیار پایین‌تر از حد در نظر گرفته شده می‌باشد.

کشورهای ذی‌نفع باید آماده شوند تا ایران را به خاطر تخلفات غیرهسته‌ای تحریم کنند. اینجاست که قضیه موجه است و تحریم‌ها می‌تواند بیش از هر ابزار سیاسی تاثیرگذار باشد. موجه بودن قضیه به این معناست که اعمال چنین تحریم‌هایی به منزله نقض  عامدانه برجام نیست.

فیتز پاتریک با اشاره به طرح‌های پیشنهادی کنگره آمریکا برای تحریم ایران، افزود: تحریم جدیدی که در دست بررسی است و طبق آن، آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کند، ناقض روح و متن برجام است و بدتر از همه، با به خطر انداختن نیروهای آمریکایی در عراق و سخت‌تر کردن روند شکست داعش، نتیجه‌ای عکس خواهد داشت. سپاه پاسداران، نقش‌آفرینی مهم در چندین درگیری منطقه‌ای است.

در بررسی تحریم‌های جدید نباید ابعاد و جنبه‌های سیاسی را نادیده گرفت. اعمال فشار بیشتر بر ایران می‌تواند مردم را علیه دولتی که وعده لغو تحریم‌ها را داده است، بشوراند و باعث شکست «حسن روحانی» در انتخابات بعدی شود.

فیتز پاتریک تصریح کرد: مهم نیست که او را میانه‌رو محسوب کنیم یا نه اما، بدون شک او از جایگزین تندرویی مانند «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه بهتر است.

 اگر هدف طولانی کردن روند دشمنی با ایران است، واشنگتن باید به دشمنی و اقدامات اهانت‌آمیز مانند منع سفر دارندگان گذرنامه ایرانی ادامه دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر