بازدید 2078

فیلیپین در ایران کارخانه ال ان جی می‌سازد

یک مقام مسئول از آغاز مذاکرات ایران وفیلیپین برای امضای قرارداد خرید روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت خام خبر داد و گفت: فیلیپینی ها به دنبال احداث یک کارخانه دو میلیون تنی ال ان جی در ایران هستند.
کد خبر: ۶۷۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 07 March 2017
یک مقام مسئول از آغاز مذاکرات ایران وفیلیپین برای امضای قرارداد خرید روزانه ۲۶۰ هزار بشکه نفت خام خبر داد و گفت: فیلیپینی ها به دنبال احداث یک کارخانه دو میلیون تنی ال ان جی در ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بشارتی مدیر دفتر کنسرسیوم بین المللی پرگاس در نشستی خبری با اشاره به ایجاد اولین کنسرسیوم بین المللی توسعه دهنده میادین نفت و گاز در ایران با مشارکت چندین شرکت اروپایی و آسیایی همچون شرکت AGR نروژ، اسپک آمریکا، شرکت ملی نفت فیلیپین و چند شرکت دیگر انگلیسی و کانادایی گفت: هدف از تاسیس این کنسرسیوم بین المللی اجرای طرح های توسعه و افزایش ضریب بازیافت در میادین نفت و گاز ایران است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف توسعه دو میدان نفتی شادگان و کرنج تصریح کرد: علاوه بر این یک تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی شریف به منظور افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی کوپال امضا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به  امضای تفاهم نامه دیگری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت فیلیپین  به منظور تامین خوراک یک پالایشگاه ۴۰۰ هزار بشکه ای اظهار داشت: برای تامین خوراک این پالایشگاه تاکنون قراردادی با شرکت روس نفت روسیه برای تامین ۴ میلیون بشکه خوراک امضا شده و مذکرات دیگری با شرکت نفت ایران و شل انگلیس برای تامین خوراک هشت میلیون بشکه نفت در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه دیگری با شرکت ملی نفت برای ساخت یک مجتمع تولید ال ان جی تاکید کرد: با توجه به نیاز فیلیپین به واردات گاز طبیعی به دنبال ساخت یک کارخانه دو میلیون تنی تولید ال ان جی در ایران هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر برنامه ریزی و مذاکره برای خرید بخشی از سهام پروژه ایران ال ان جی تاکید کرد: شرکت نفت فیلیپین به دنبال تاسیس یک مجتمع تولید ال ان جی دو تا شش میلیون تنی بوده و هیچ برنامه ای برای خرید سهام پروژه ایران ال ان جی ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر