بازدید 3300

سود زعفران نصیب شبکه های دلالی می شود

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه سود واقعی زعفران نصیب شبکه های دلالی می شود،گفت:دولت یازدهم با ارائه سندملی زعفران به صحن علنی مجلس حمایت همه جانبه از طلای سرخ را رقم بزند.
کد خبر: ۶۷۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 06 March 2017
حمید بنایی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید زعفران،گفت:شبکه های دلالی با حضور دربازار زعفران نمی گذارند سود واقعی به جیب کشاورزبرود و این خلاء پیامد عدم حضور بخش خصوصی پرقدرت  در عرصه تولید زعفران است.

نماینده مردم گناباد وبجستان درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: راهکار اساسی بهبود وضعیت زعفران ایجاد سندملی است تا بتوان با یک حرکت راهبردی  بطور منظم و کاربردی تولید این محصول استراتژیک را مورد حمایت قرارداد.

بنایی افزود:دولت طرح  "سند ملی زعفران" پس از جمع بندی و اقدامات  کارشناسی محور برای  تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد و این درحالی است که درصد بالای زعفران جهان در کشورما تولید می شود؛ بنابراین با  تصویب  "سندملی زعفران" علاوه بر ایجاد اشتغال زایی می توان برای کشور نیز ارزآوری به همراه آورد.

وی ادامه داد:با تصویب سند ملی زعفران درصحن علنی مجلس شورای اسلامی،حمایت همه جانبه از توسعه محصول استراتژیک همچون زعفران کلید می خورد.

نماینده مردم گناباد درمجلس افزود:توسعه صنعت بسته بندی،تقویت صنایع تبدیلی، بازاریابی اصولی،تسهیلات،فروش بهینه و حمایت از پیاز زعفران  بخشی از محورهای سند ملی زعفران است و بدین معنا امیدواریم دولت یازدهم هرچه سریعتر طرح  "سندملی زعفران"  را  برای تصویب به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

عضوکمیسیون عمران مجلس،یادآورشد:عدم حضور بخش خصوصی محکم و قوی مانعی برای  بهبود وضعیت بازار زعفران است؛بنابراین سزاور نیست کشاورزی که در سرما و گرما محصول استراتژیکی همچون زعفران را تولید می کند،سود مناسبی را کسب نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار