بازدید 7737
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

معیارهای صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری از نگاه کریمی قدوسی

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه شورای نگهبان باید احکام و رویکردهای دینی را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی و داشتن ایمان و اعتقاد به شعار راهبردی اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دیگر مواردی است که باید در رویکرد نمادهای انتخابات ریاست‎جمهوری مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 04 April 2017
یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید نسبت به ارزش‎های دینی پایبند باشند.

محمدجواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار «تابناک»، درباره ملاک‎های لازم در باب پایبندی به ارزش‌ها و فرهنگ ‌انقلاب اسلامی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری سال 96 اظهار کرد: بدون شک، کسانی صلاحیت حضور در عرصه انتخابات ریاست‎جمهوری به عنوان کاندیدا را دارند که میزان پایبندی آنها به ارزش ها و فرهنگ‎ها اثبات شود.

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری باید از جمله افرادی باشند که از نظر اعتقادی به خصوص باورهای ایمانی و اعتقادی در درجه بالایی باشند و بتوانند در راستای حفاظت از آرمان‎های امام و انقلاب به بهترین شکل ممکن وارد عمل شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: عرصه و مسند انتخابات ریاست‎جمهوری، جایگاه مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. از این روی، بدون شک افراد و گزینه‎هایی صلاحیت حضور در عرصه انتخابات را دارند که روحیه اعتقادی و ایمانی آنها به نظام اثبات شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامزدهای ریاست‎جمهوری باید مصداق روشن تعریف رجل سیاسی طبق قانون اساسی باشند، گفت: فرد یا افرادی می‏توانند در عرصه انتخابات ریاست‎جمهوری حضور پیدا کنند و داعیه ریاست‎جمهوری را در سر بپروراند که مصداق‎ها و مؤلفه‎های رجل سیاسی را داشته باشد.

کریمی ‎قدوسی خاطرنشان کرد: بی گمان، نامزدهای مسند ریاست‎جمهوری، باید روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم به عنوان یک رجل سیاسی در وجودشان نهادینه باشد، زیرا در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها فردی صلاحیت حضور در مسند ریاست‎جمهوری را دارد که خواهان مبارزه با ظلم جهانی باشد و با قرار دادن این مؤلفه به عنوان شعار اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، روند کاری خود را بپیماید.

وی تأکید کرد: ولایت‎پذیری و تبعیت از ولی‌فقیه به عنوان رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر ارکان مهمی است که باید در وجود نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری باشد تا ما شاهد برخی اتفاقات به مانند جریان قهر ده روز نباشیم.

این نماینده اصولگرا مجلس تصریح کرد: حرکت در جریان و مسیر منافع نظام، از دیگر رویکردهای مهم نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری است که باید مدنظر قرار گیرد؛ روندی که متأسفانه برخی از خطوط و مشی آن در دولت روحانی رعایت نشد و ما صدمات بسیاری را در این راستا به ویژه از توافق برجام دیدیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر معارف دین اسلام و خطبه‎های امام علی(ع) و مواضع امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که رویکردهای دینی دارند، مسئولین جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس‎جمهور آینده باید دارای ویژگی‎هایی همچون مؤمن به اجرای احکام دین و حفظ ارزش ها باشد و احکام دین مثل امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کند؛ روندی که روحانی متأسفانه در دوران کاری خود به آن توجه نکرد.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه شورای نگهبان باید احکام و رویکردهای دینی را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی و داشتن ایمان و اعتقاد به شعار راهبردی اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دیگر مواردی است که باید در رویکرد نمازدهای انتخابات ریاست‎جمهوری مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به آرمان‎های انقلاب و موضع‎گیری شفاف در برابر تهدیدات دشمنان، از دیگر مواردی که در قالب توجه به ملاک نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری، باید مدنظر قرار گیرد.

این نماینده ی اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری باید با داشتن تقوای سیاسی برای حمایت از آرمان‎های انقلاب و نظام، اقدامات لازم را انجام داده باشند، زیرا فردی که در این حیطه رویکرد مشخصی نداشته است، فاقد صلاحیت برای حضور در مسند ریاست‎جمهوری است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی است. از این روی، کسانی صلاحیت حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری در کشورمان را دارند که معیارهای لازم پیرامون بحث ارزش ها و توجه به آموزه‎های فرهنگی ما را در نظر بگیرند و نسبت به اجرای آنها تعهد داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۳۱
آخه این بنده خدا چرا به خودش اجازه میده در هر موردی اظهار نظر کنه
کریمی قدوسی در گفتار خودش اتهام و افطرا به دیگران ابایی ندارد،متاسفم که حرفهای ایشان را تابناک باز نشر میکند
آقای قدوسی را بکنند رییس جمهور تا مثل ترامپ همه معیار های داخل و خارج کشور را بنام اعتقادات مذهبی ، بر هم بریزد . البته به شورای نگهبان هم درس اخلاق وتحلیل قانون بدهد .
حفظ اسرار نظام چطور؟
آقا ما نفهمیدیم همش که شد ارزشهای دینی پس ارزشهای ایرانی چی آقا خوشبختبی و رفاه مردم کجای این معادله قرار داره
جالبه یک کلمه مبنی بر حب ایران و ایرانیت در دیدگاه ایشان نیست. دانش و توان مدیریتی هم که بی خیال شده اند. فقط اقای روحانی نباشد و از جناح ایشان باشد همه ملاک ها را دارد!!!!!
مگه جنابعالی جمهوریت نظام را هم قبول دارید؟؟؟؟!!!!!
این آقای قدوسی چرا در همه موارد اظهار نظر می کنه؟
پس صلاحیت تشخیص و حق انتخاب مردم چی؟
شما اجازه بدید استکبارستیزی و ولایت پذیری و ... رو خود مردم تشخیص بدهند و تصمیم بگیرند.
پیشنهاد میکنم ایشون کمی از وقت سخنرانیهایشان رو صرف مطالعه آثار استاد مطهری کنند، تا ببینند کسی که به قول رهبری "اساس مبانی انقلاب اسلام افکار ایشان است و لاغیر" چه نظراتی دارد...
شواری محترم نگهبان خود بهتر میداند که چطور در مورد صلاحیت کاندیدها داوری کند! نیازی به نصیحت نیست!!!
مگه پایداری نبود؟ چطور رفت اصولگرا!!! به نظر من هم یکی از شرایط تایید صلاحیت باید ...
آنچیزی که آقای کریمی قدوسی میفرمایند کاملترش در قانون اساسی آمده است. بنابراین تاکید و توصیه ایشان محلی از اعراب ندارد.
اینها که شد همش مسائل فرهنگی و فلسفی و ارزشی که بایستی به اندازه و در جایگاه خود دیده شود. یعنی رئیس جمهور نباید فردی مدیر , مدبر , با برنامه , باسواد, فارغ از جناح بندیها و قائم به حل مشکلات معیشتی و انجام امور زیر بنائی کشور اعم از مسائل اقتصادی /فرهنگی / سیاسی/ و ... کشور در جهت پیشرفت جامعه و بهبود زندگی مردم در زمان حال و با نگاه به آینده باشد.نگاه ایشان در حد افراط تک بعدی بوده که این شایسته نماینده مردم در مجلس نمیباشد.
در ولایت پذیری و تبعیت از ولایت ما شاهد قهر ده روزه یارو بودیم و از طرفی شاهد سکوت شجاعانه ولایت مداران و سینه چاکان ولایت در برابر این قهر
البته دروغگو نباشد و مطالب محرمانه را هم افشا نکند
در سکانسی از فیلم کمال الملک ساخته مرحوم علی حاتمی، جر و بحثی میان اتابک و استاد در موزه ای در پاریس رخ می دهد. استاد در اوج عصبانیت به اتابک و شاه می گوید که اگر از مملکت دست بردارند، مملکت درست خواهد شد. آن جمله یادآور وضعیت امروز ما با برخی سیاسیون است. من که به شخصه مطمئنم اگر بسیاری از سیاسیون امروز ما (از جمله آقای کریمی قدوسی) دست از کار سیاست بردارند و در زمینه ای که تخصص واقعی شان است فعالیت کنند و کار را به کاردانها بسپارند، وضعیت کشور درست خواهد شد و نیازی به این همه نگرانی از انحراف کشور به مسیر نادرست نخواهد بود.
جناب کریمی قدوسی خود را در مقام وبلکه بالاتر از قانون اساسی می پندارند که اینگونه برای مسئولین ومردم راه ترسیم میکنند.
كسي كه به اهل سنت توهين كرده وامنيت ملي رو به خطر انداخته و.... ميده چه به اين حرفها
یعنی اینائیکه تا حالا توانسته اند تاییدیه بگیرند همه این مشخصات را داشته اند ؟ البته از اونایی که رای نیاوردند خبر ندارم ولی اونایی که موفق شدند با داشتن اون خصایل حسنه کار رو به اینجا رسانده اند که خودتان بهتر میدانید.
ترقی هر روزه قیمت ها ، بیکاری جوانان ، بالا رفتن آمار طلاق ، رکود شدید اقتصادی ، اختلاس های کلان ، رانت خورهایی که جرات اعلام نامشان هم نیست و.......
ایکاش باز خوردی هم از مردم در ثبت نام علاقه مندان دریافت میشد
اصلا نظر ایشان برای ما مهم نیست.در کل تندرو ها نظرشان برای خودشان خوب است.
من به فرد مورد نظر آدمهای چون قدوسی به هیچ وجه رای نمیدهم،به فردی رای خواهم داد که به فکر منافع ملت و کشور ایران باشد.نه منافع یک عده وگروه خاص
پس دموكراسي چي جناب قدوسي
نام آقای کریمی قدوسی جواد است نه محمد جواد
همه خصوصیات رو گفته غیر از خصوصیت اصلی و بنیادی،که این خصوصیات اصلی و بنیادی شامل کار بلدی و تخصص در زمینه اداره کشور و حل مشکلات مردم است.

آخه روحیه استکبار ستیزی به تنهایی، برای مردم نون میشه برادر من.....
الان همه جای مملکت درست شده فقط مونده درست کردن رییس جمهور که اقای قدوسی با بیاناتشون اونم درست کرد .
تخصص دانش اگاهی هم کشک.
کریمی قدوسی راهت ادامه دارد!!!!!!!!!!!!!!
اقای کریمی ام پی تی بود یا ان پی تی؟؟؟؟؟؟
شما فقط به سخنرانی خودتان برسید سایر موارد را بگذارید برای اهل فن
شما فقط به سخنرانی خودتان برسید سایر موارد را بگذارید برای اهل فن
درد اين آقا اينه خودش را مقياس اين معيار ميدونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار