بازدید 3481
مهم ترین تحولات میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته؛

از سقوط جنگنده ارتش سوریه در مرز ترکیه تا درگیری شدید میان تروریست ها در حومه درعا و ادلب

شبکه الجزیره به نقل از این گروهک تروریستی گزارش داد، جنگنده میگ 21 ارتش سوریه در ریف استان ادلب، محل تجمع گروه‌ها و معارضان سوری سرنگون شده است.
کد خبر: ۶۷۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 04 March 2017
 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه اعلام کرد دولت سوریه و روسیه کاروان های نظامی به سوی شهر منبج در شمال کشور اعزام کرده اند که زیر سیطرۀ نیروهای سوریۀ دموکراتیک است.
 
به گزارش تابناک به نقل از  پایگاه اسکای نیوز عربی، جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفت: «ما اطلاع داریم که کاروانی هایی نظامی، با حمایت روسیه و نظام سوریه، به سوی منبج روانه شده اند. این کاروان ها خودروهای زرهی با خود دارند».
دیویس تأکید کرد آنچه واشنگتن در شرایط کنونی می خواهد، آنست که همۀ طرف های حاضر در شمال سوریه، به جای نبرد با یکدیگر، پیش از هر چیز برای طرد سازمان داعش تلاش کنند.
 
نیروهای سوریۀ دموکراتیک آگوست 2016 با همراهی مستشاران آمریکایی و حمایت هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن، بر شهر منبج در 30 کیلومتری مرز ترکیه سیطره یافت.
روز پنجشنبه نیز آنکارا تهدید کرده بود که اگر کردها از منبج خارج نشوند، به آنان حمله خواهد کرد.
 
اعزام نیروهای مورد حمایت روسیه و سوریه به منبج که خودروهای زرهی نیز با خود دارند، می تواند ترکیه را از هر گونه حمله به نیروهای سوریه دموکراتیک منصرف کند؛ زیرا چنین اقدامی می تواند به شعله ور شدن جنگ میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش ترکیه، که هر دو همپیمان آمریکا هستند، منجر شود. امری که ضربه ای کمر شکن به سیاست آمریکا در منطقه خواهد بود.
 
کشته شدن ۴۰ داعشی در حومه حماه
 
 هلاکت ۴۰ داعشی در حومه حماه، کشته شدن ۳ عنصر مسلح در اطراف الرقه و جان باختن یک شهروند در شهرک کفریا از جمله اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش سانا، نیروهای ارتش سوریه ضربات سهمگینی را بر پیکره عناصر تروریستی و مسلح در برخی نقاط این کشور وارد کردند.

در همین راستا، یک منبع سوریه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ارتش سوریه ۴۰ تروریست داعش را در شرق «العقیربات» واقع در حومه حماه به هلاکت رساند.

نیروهای ارتش سوریه پس از تسلط بر ۲۹ روستا در حومه شرقی حلب، به پیشروی خود در این مناطق ادامه دادند.

۳ عنصر مسلح نیز بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در حومه شمالی استان الرقه کشته شدند.

از سوی دیگر «عبدالجبار حسن قداد» یکی از اهالی شهرک شیعه نشین کفریا واقع در حومه شمالی ادلب به ضرب گلوله تک تیراندازان عضو گروه های مسلح جان باخت و یک شهروند دیگر هم در منطقه الفوعه در حومه شمالی ادلب بر اثر حملات خمپاره ای گروه های مسلح زخمی شد.

این در حالی است که ۲۶ عنصر تروریستی و مسلح روز جمعه در نقاط مختلف این کشور به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

 نیروهای آمریکا وارد شمال شهر منبج شدند
 
سقوط جنگنده سوریه در جنوب ترکیه

گروهک تروریستی احرار الشام مدعی شد یک فروند جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرده است.

شبکه الجزیره به نقل از این گروهک تروریستی گزارش داد، جنگنده میگ 21 ارتش سوریه در ریف استان ادلب، محل تجمع گروه‌ها و معارضان سوری سرنگون شده است.

احرار الشام با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که این جنگنده را با ضد هوایی ساقط کرده است.

هنوز این خبر از طرف ارتش سوریه تأیید نشده است.

برخی منابع گفته ‌اند به احتمال زیاد این جنگنده در خاک ترکیه سقوط کرده است.

رسانه‌های ترکیه لحظاتی پیش اعلام کردند که یک جنگنده در استان هاتای ترکیه واقع در شمال غرب سوریه سقوط کرده و خلبان آن پیش از سرنگونی با چتر موفق به پرش شده است.

تصاویر اولیه منتشر شده این لحظه سقوط، از ستون‌های دود برخواسته را نشان می‌دهد.


لحظه سقوط جنگنده سوریه

بینالی ایلدیدریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که جنگنده سرنگون شده از آن ارتش سوریه بوده و تلاش برای یافتن خلبان آن در استان ختای ادامه دارد.

  تشدید درگیری بین تروریست‌ها در حومه درعا و إدلب

منابع ویژه خبر دادند، «ابوعمر الحلبی»، یکی از سرکرده های داعش به همراه 13 نفر دیگر از عناصر این گروهک تروریستی در کمین شبه نظامیان طرفدار اتاق عملیات الموک در مسیر مواصلاتی بین «نوی» و «مزیریب» در حومه غربی درعا به هلاکت رسیدند.

این منابع گفتند، این کمین با مجموعه ای از بمب های دستی کاشته توسط شبه نظامیان در مسیر مواصلاتی بین 2 منطقه مذکور ساخته شده بود که در هنگام عبور کاروان عناصر داعش در این منطقه که عازم شهرک نوی بود منفجر شد.

منابع سوری گفتند، داعش که در منطقه جنوب نیز حضور دارد از طریق تروریست های خالد بن الولید توانست تجهیزات را به پیرامون تل الجموع منتقل کند تا زمینه عملیات نظامی علیه هم نوعان خود در شهر راهبردی نوی در حومه غربی درعا را فراهم کند.

این منابع افزودند: درگیری بین داعش و رقبایش از بین تروریست ها از بیست ماه پیش هنگامی که داعش شماری از روستاها را از تروریست های الموک گرفت، ادامه دارد.

از سوی دیگر تروریست ها مواضعی در شهرک جلین که تحت سیطره داعش است هدف شلیک آتش توپخانه سنگین خود گرفتند که در نتیجه انفجار بمب های و مین های انبار شده در داخل مقر شرکت لیبی در جلین دست‌کم 10 نفر از داعشی ها کشته شدند.

تروریست ها همچنین منبع آب در شهرک جلین را که مرتفع ترین ساختمان در این منطقه  است و تک تیراندازهای داعش در آنجا مستقر می شوند هدف گرفتند.

داعش بیست ماه پیش چندین روستا از جمله تسیل، سحم الجولان، عدوان و تل الجموع در حومه غربی درعا را در حمله ای غافلگیرانه تصرف کرده و بیش از یکصد و بیست نفر از تروریست های جبهه النصره در آنجا را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه برای اولین بار طی 4 سال اخیر خود را به مرزهای ترکیه می رساند

در همین حال ارتش سوریه و متحدانش با نیروهای سپر فرات که تحت حمایت ترکیه هستند در امتداد جبهه غرب شهر منبج در حومه حلب از شمال تادف تا شمال منبج درگیر شدند.

منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای سپر فرات پس از پیشروی در جنوب این منطقه با یگان های ارتش سوریه و متحدانش درگیر شدند اما با پاسخ محکم ارتش سوریه روبرو شده و یورش خود را متوقف کردند.

این منبع تاکید کرد: نظامیان ترکیه اهداف مشخصی را از این حمله خود دنبال می کنند که از جمله آن تسلط بر شهر منبج و افزایش دامنه تسلط خود به سمت تل رفعت است اما نیروهای سوریه دموکراتیک که خود را در جنگ مقابل نیروهای تحت حمایت ترکیه ناتوان دیدند، طی توافقی با میانجیگری روسیه، منبج را تحویل ارتش سوریه کردند.

منبع سوری با تاکید بر اینکه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک طی این سال ها هیچ درگیری با یکدیگر نداشته اند، گفت: همکاری و تماس بین 2 طرف از طریق میانجیگر روسیه ادامه دارد.

وی افزود: ارتش سوریه و متحدانش قبل از تحویل شهر منبج به حومه شهر رسیده و همه جبهه ها را تحت تسلط خود داشتند و بدین طریق ارتش به خطوط ارتباطی و رویارویی مستقیم با نیروهای سپر فرات رسیده است.

منبع سوری تصریح کرد: قوانین بین المللی به ارتش سوریه حق دفاع از خاک خود و مبارزه با هر نیروی بیگانه ای را داده است.

این منبع گفت: ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن راه را بر نیروهای سپر فرات و تحت حمایت ترکیه برای پیشروی به سمت جنوب یعنی شهر الطبقه  و رقه گرفتند.

وی عملیات ارتش سوریه در جنوب شهر اعزاز به منظور تسلط بر شهرک های حریبل، تل رفعت و منغ در حومه شمالی حلب را در آستانه کامل شدن خواند و گفت: بدین طریق نیروهای سوریه برای اولین بار طی چهار سال اخیر به مرزهای شمال با ترکیه خواهند رسید که تحول راهبردی مهمی شمرده می شود.

منبع سوری گفت: ادامه عملیات نظامی بزرگ ارتش سوریه و متحدانش در حومه حلب و رسیدن به منبج آنها را به شهر رقه نزدیک کرد و جبهه شمالی کاملا بسته شده و نیروهای ترکیه و گروه های همپیمان آن نمی توانند وارد رقه شوند.

وی تاکید کرد: ترکیه پس از تلفات سنگینی که در حمله به شهر الباب متحمل شده از لحاظ نظامی قادر به نبرد سنگین در رقه نیست و طی روزهای آتی به دنبال راه برون رفت سیاسی و دستیابی به تفاهمی با آمریکاست.

 عملیات نیروهای سوری در حومه شمال شرقی حلب
 
  شبکه تلویزیونی سوریه اعلام کرد یک منبع نظامی گفت نیروهای مسلح سوریه به گسترش مناطق تحت کنترل خود در حومه شمال شرقی حلب ادامه می دهند و  ابو جرین منبج، تل ماعز، الروضه، رسم الکبار، علفا، تل الزعرایا، ام الطلاطل و ام العمد را از تروریستهای تکفیری پس گرفتند و خسارات سنگینی به آنان وارد آورده و ده دستگاه خودروی بمب گذاری شده آنان را منهدم کردند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد: یک غیرنظامی در منطقه (شیعه نشین) الفوعه در حومه شمالی ادلب در تیراندازی تک تیراندازهای تروریست به شهادت رسید.

گفتنی است دو منطقه شیعه نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب بیش از دو سال است که در محاصره گروه‌های تروریستی است اما آنان نتوانسته اند مقاوم مردم این دو منطقه را در هم بشکنند و ساکنان الفوعه و کفریا با وجود محاصره و حملات همچنان بر ماندن در مناطق خود پافشاری می کنند.
 
 ارتش سوریه فرودگاه تدمر را آزاد کرد
 
 ارتش سوریه به کمک‌ نیروهای متحد خود توانست فرودگاه تدمر را آزاد کند.

به گزارش وبگاه العهد، ارتش سوریه علاوه بر فرودگاه توانسته ایت در عملیات امروز خود بیش از دو کیلومتر از شمال این فرودگاه را آزاد کند.

یک منبع سوری اعلام کرد که در درگیری‌ها امروز ارتش سوریه و با داعش، چندین تروریست وابسته به داعش کشته و زخمی شده‌اند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پنجشنبه گذشته شهر تدمر را برای دومین بار از دست عناصر داعش آزاد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی