بازدید 22730

آمار و ارقام دردناک از اعتیاد و بزه در دهه شصتی‌ها و جوانان +ویدیو

حدود 60 درصد معتادان کشور را افراد زیر 34 سال شکل می‌دهند؛ یعنی دهه شصتی‌ها و جوان ترها؛ جوانانی که باید به مدد ایشان، آینده میهنمان ساخته شود، ولی آنقدر حال خودشان خراب است که گاه برای ساختن خودشان نیز ناتوان اند، چه رسد به میهن!
کد خبر: ۶۷۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 04 March 2017
حدود 60 درصد معتادان کشور را افراد زیر 34 سال شکل می‌دهند؛ یعنی دهه شصتی‌ها و جوان ترها؛ جوانانی که باید به مدد ایشان، آینده میهنمان ساخته شود، ولی آنقدر حال خودشان خراب است که گاه برای ساختن خودشان نیز ناتوان اند، چه رسد به میهن!
 
به گزارش «تابناک»، این آمار را حمیدرضا صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بیان کرد و افزود: امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان بر اساس نگرش غلط و با هدف سرگرمی، غلبه بر استرس و رفع مشکلات به سمت اعتیاد می‌روند. اعتیاد بزرگترین منکر در جامعه است که نسل نوجوان و جوان ما را لای چرخ دنده های خود خرد می‌کند.

وی در ادامه با ارائه آماری در خصوص گرایش جوانان به اعتیاد افزود: 58 درصد معتادان کشور را افراد زیر 34 تشکیل می‌دهند و این مسأله، تهدید جدی محسوب می‌شود. علاوه بر این، 64 درصد معتادان جامعه را متأهلین تشکیل می‌دهد که به معنای درگیری هفت میلیون تن از اعضای خانواده‌ها با این معضل بزرگ اجتماعی است.

مديركل دفتر تحقيقات ستاد با بیان اینکه دشمن، با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است، گفت: 9.3 درصد معتادان را بانوان و 36 درصد معتادان را افراد دارای تحصیلات عالیه (بالاتر از فوق دیپلم) تشکیل می‌دهند. در حالی که 65 درصد همسرآزاری‌ها، 65 درصد طلاق‌ها، 40 درصد سرقت‌ها، 30 درصد کودک‌آزاری‌ها، 23 درصد نزاع‌ها، 20 درصد جرایم منکراتی و 10 درصد جرایم عمدی، به دلیل اعتیاد به مواد مخدر روی می‌دهد.

آمارهایی شوم و تأثر برانگیز از اعتیاد و آسیب های همراهش که وقتی در کنار دیگر آمارهای نامطلوب قرار بگیرند، بر تلخی‌شان افزوده می‌شود. از جمله آمار مبتلایان به اختلالات روانی که آمارها از ابتلای 23.6 درصد جمعیت 15 تا 64 سال جمعیت کشور به یکی از انواع آنها مانند افسردگی، استرس و اضطراب به آن حکایت دارد.

اختلالاتی که شیوع آنها در جامعه موجب تشدید میزان مصرف مواد مخدر می‌شود و جز بلایای همراه با آن، آسیب بزرگی برای اقتصاد کشور نیز به شمار می‌آید. آنقدر که صرامی درباره آن می‌گوید: امروز جامعه با تهدید استراتژیک مواد مخدر مواجه است و علاوه بر آسیب‌های آن بر نسل نوجوان و جوان و خانواده‌ها، سالانه 200 هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

اگر به این آمارهای هولناک و تلخ، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر و گرایش دانشجویان و حتی دانش آموزان به مواد مخدر و آسیب های دیگر همراه با آن را بیفزاییم، درخواهیم یافت که با اوضاعی بحرانی روبه رو هستیم؛ بحرانی که بسیاری از بزه ها ریشه در آن داشته و نقش انکارناشدنی در مفاسد اجتماعی و حتی اقتصادی دارد. از آمار مبتلایان به ایدز و مسائل جنسی گرفته تا پرونده‌های ریز و درشتی که در محاکم قضایی گشوده می‌شوند.

وضعیتی که در پدید آمدن آن، بی شک بیکاری و مشکلات معیشتی نقش پررنگی دارد و علاوه بر آن، باید به دور شدن جامعه از باورهای دینی و فرانگرفتن مهارت های زندگی را هم افزود. نقاط ضعفی که در کنار برنامه ریزی دشمنان برای آسیب زدن به کشورمان، منجر به بروز چنین آمار شوم و هولناکی شده و قصور و کوتاهی مسئولان نیز به تقویت آن یاری رسانده است.

مسئولانی که اگر برای اشتغال جوانان یا گره گشایی مشکلاتشان در مسیر ازدواج برنامه ریزی کرده و تلاش نمایند، بی شک در کاهش آمارهای شوم اعتیاد، سهمی بسزا ایفا کرده اند، در حالی که نه تنها کارنامه قابل قبولی در این زمینه ندارند، که گاه مانع از انتشار این آمارهای نگران کننده هم می‌شوند تا به نوعی ثابت نمایند ترجیحشان سرپوش گذاشتن بر مشکلات است و بس!

تعداد بازدید : 2617
تعداد بازدید : 129

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۵۵
مهم نیست بابا، من خودم دهه 60 هستم و معتقدم اینقدر تعدادمون زیاده که حتی 2/3 نسل ما هم منقرض بشه بازم جمعیت قابل توجهی هست.
این چه طرز تیتر زدنه چرا دارید به یه نسل توهین می کنید؟؟ دهه شستی نسل سوخته ایه که راه پیشرفتش فقط وارد شدن به باندهای مافیاییه وگرنه هیچ راه پیشرفتی جلوش نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
شصت
پس اعتیاد جوانها هم تقصیر دشمن است
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
ژ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
کلاً همه چی زیر سر دشمنه
ناشناس
| Australia |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
زیر سر اونیه که بودجه رو تقسیم می کند و به هزار یک جای نامربوط پول این ملت خرج می شود مگر برای خود جوانهایش
تعجب برانگیز نیست چون دهه شصتی ها نه شغل دارند و نه در پی آن درآمدی
پس این همه برای ازدیاد نسل برای این کارهاست دیگه انشاءالله این جوری نباشد.
من خودم متولد 65 ام.
دوران مدرسه صندلی نبود و رو زمین میشستیم. بعد پشت کنکور انقد زیاد بودیم که سر جلسه بعضیا غش میکردن از استرس. وقتی فارق التحصیل شدیم به شکرانه وجودِ برخی دانشگاه ها یهو دیدیم ی عالمه فارق التحصیلِ دیگه ام وجود داره و حالا کار نیست. الان دارم فک میکنیم وقتی پیر شیم بیمارستان برای بستری دهه 60یی ها وجود نداره و کم میاد و احتمالا باید گوشه خیابون بمیریم. اما قسمت دردناکترش اینه که فکر میکنم بعد از مرگ ازونجایی که خیلی زیادیم قبر هم کمیاب میشه و احتمالا 50 تا 50 تا میریزنمون تو یک قبر!!!!
ما دهه 60یی ها همون زودتر نسلمون منقرض شه بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
نثر نوشتاریت هم جون میده واسه انقراض.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
از فارق التحصیل تون معلومه که چه حوری فارغ غ غ التحصیل شدی !!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
!از چه حوری معلومه که فقظ ایراد می گیری
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
حق با شماست. من رتبه 900 کنکور ریاضی فیزیک بودم و طبیعتا در مقابل شما دوستان حرفی برای گفتن ندارم.حالا من که بیسوادم و نثر نوشتاری ندارم و غلط املایی ام زیاد دارم.اما شما دوستانِ با سواد که دانشگاه های خوب درس خوندین و خوبم بلدید ایراد بگیرید کاش ی خرده از دقتِ نظرتون تو ظاهرِ نوشتار رو به محتوی هم منتقل میکردید و ایرادِ محتوایی میگرفتید که آدم دلش نسوزه لااقل!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
عوض اینکه درد و رنج و واقعیت مطالب این بنده خدا را بفمید !! و در ک کنید چسبیدید به نوع نوشتن و تحصیلاتش ؟؟!!!!
الحق که اکثرا مردمی هستیم __سطحی))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
اگه تو دانشگاه رفته باشی من هم رییس جمهور امریکام
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
با توجه به درکِ محتواییِ بالایی که دارید رییس جمهور آمریکا شدن واسه شما خیلی کمِ. حیفین شما...
دهه 60 ، بذر فریاد
من متولد ۶۰ هستم خداییی داغونیم
اعتیاد و فقر و سرگردانی و ... در همه نسل های کشور ما دیده میشه و مربوط به نسل خاصی نیست ...




دهه شصتی ها وقتی به خودشون اومدن که چیزی برای از دست دادن و بدست آوردن نداشتن ...
یک معضل اجتماعی با متلک انداختن حل نمیشود همچنین با آمار دادن، چه فرقی از منظر انسانی وجود دارد که یک نفر اسیر این بلا باشد یا چند صد نفر، مهم راه حل مشکل است و تنها راه موثر اینست که بفهمیم چگونه مواد مخدر انسان را اسیر میکند و ما افراد را خود ایمن تربیت کنیم
همیشه یه سوال توذهنم بوده واون اینکه چطور اینهمه موادمخدر راحت در کوچه وپارک وکل ایران دردسترسه وقوه قضاییه واطلاعات ازورودش عاجز چطور ترور درنطفه خفه میشه ولی صدهاتن موادمخدر راحت واردوتوزیع میشه نه من سوال بیشترمردم اینه اشتباه دهه شصت یاهفتاد نیست اشتباه دولته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
زدی به هدف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
تقصیر بد ححابی خانم هاست !!!
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
یعنی شما واقعاً نمی دوونید چرا؟!!!چی بگم والا
دهه شصتیها نتیجه تشویق به ازدیاد نسل هستند که متاسفانه بدون برنامه ریزی برای آنها ،به حال خود گذاشته شدند ،من نمیدانم چرا کسی به فکر این بدبختها نیست،تازه نسل بعدی هم داره مثل اونها بدبخت میشن.
چه عجب به همچین مساله ای اشاره کردید حتما میدونید با این دوربینهایی که در سطح شهر وجود داره میشه 90درصد مواد فروشها را گرفت ولی اینکار نمیشه چرا ؟هر انسان میهن دوستی دلش میگیره
وقتي گفته ميشه معتاد بيماره و مجرم نيست( درصورتيكه با ميل خودش كاري كه خلاف شرع و قانون و عرف داره انجام ميده) وقتيكه با مجرمان و قاچاقچيان برخورد شديد نميشه( به بهانه حقوق بشر و...) و تازه ميخوان مجازات اعدام قاچاقچيانم بر دارن معلومه جرم و اعتياد افزايش پيدا ميكنه.
جواب اونايي كه ميگن اگر مجازات شديد جواب ميداد چرا قبلنم معتاد داشتيم: مجازات قرار نيست جرائم به صفر برسونه ولي اگر سريع و شديد باشه ميتونه كمش كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
داری صورت مساله رو پاک میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
کاملا از یک بعد موافقم. چرا مجازات قاچاقچیان را دارند حذف می کنند. بعد دیگر هم عدم توجه و رفتار صحیح دولت برای مردم است.
تاسف اور برای مردم و تحقیر کننده برای مسولین البته ان دسته که میفهمند!
پس کی به امور خارجه و داخله و انتخابات و ورزش و سینما و هزار تا حاشیه ی در نظر مسولان مهم تر ازمتن برسه!
جامعه ی شعارزده عاقبتی جز این نمیتونه داشته باشه
مشکل فقط در ایران نیست
در دنیا مشکل هست در درآمدزایی که فقط در دست درصدی کم و خاص روی کره خاکیه
و با بقیه مانند یک کارگر رفتار میشه
از آخرین جنگ جهانی 72 سال میگذره و گویا دنیا احتیاج به جنگ جهانی دیگه ای داره
چون اون درصد خاص حاضر نیستند ثروت رو در جهان به تناسب سهم بندی کنند
نگران نباشید کشور ما هم دقیقا" سپر دفاعی شرق در برابر غرب هست
و نقطه ای استراتژیک هم برای حمله و هم دفاع
ما نقش فرانسه در جنگ جهانی دوم رو در منطقه بازی خواهیم کرد
پس نگران نباشید به سرعت جمعیتمون کم میشود و بعد هم دوران سازندگی بعد از جنگ دوباره 50 سال ملت سر کارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
خیلی موافقم. منم احساس می کنم یه جنک دیگه باید در راه باشه. منتها نه مثل جنگ جهانی. جنگی که فقط در کشورهای دارای ثروت است و هدف کم کردن جمعیت کره زمین و ... می باشد.
عجیب است با جیب خالی تمی شود کنسرت رفت و شادی کرد ولی می شود مواد مخدر مصرف کرد و .......!!!
مقصر اصلی در این فلاکت کسی نیست جز والدین آنها که به خاط 10 برگ کوپن و دو قوطی شیر خشک رایگان در 30 سال پیش و 45 تومن حالا بی هدف زاد و ولد میکردند و با این کار باعث ایجاد چرخه فقر در کشور شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
میخواستن سرباز واسه امام زمان درست کنن. اینو مادر بزرگم میگفت
افی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
همین حالاهم کسانی که بچه زیاد میارن هستن اصلا هم به این فکر نمی کنن به کوپن ربطی نداره
با سلام خدمت همه هموطنان عزیز درست گفته بعضی از هموطنان دهه 60 ما صحیح می باشد
ولی باید به این نکته در تاریخ توجه کنید که ایران در دهه 60 درگیر فرسایشی ترین جنگ بوده
ولی هم اکنون که دهه 80 ها هستندهیچ کدام از این سختی ها را نکشیده اند .
به همین دلیل بی خیال دنیا هستند و مدام پی عشق و حال
امیدوارم شما دهه 60 ها بتوانید دهه 80 ها را آگاه کنید .
ممنون که خوندید
متولد ٦٣ هستم ، فوق ليسانس طراحى ، بيكار و بى پول و مجرد و معذب كه روزانه كم كمش با يك پاكت سيگار دارم دود ميشم.
مشگل دهه شصتی ها فقط از ((دشمنننننننه ))!!!!
مسئولین نه مسئولیتی دارند و نه وظیفه ای !!!! فقط میز را بچسب و صندلی را !!!!!!!!!!!
رفیق من سنگ صبور غم ها به دیدنم بیا که خیلی تنهام
تو اين غربت بيمار / تو اين بي راهه ي تار
نه يک راه بلدي بود / نه يک قافله سالار
بیکاری چه برسر جامعه می آورد
بجای دیوار کشیدن مرز بیخطر اذربایجان وسردشت وکوه سبلان مرز افغانستان رادیوار بکشید تا ملت بفهمند شما مردمی هستید
مديركل دفتر تحقيقات ستاد با بیان اینکه دشمن، با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است.
مشکل همینجاست که همه چیز تقصیر دشمنه ما همه بی تقصیریم. مثلا قاچاقچی رو دشمن تربیت میکنه و میفرسته تو کشور بعد میفرستشون تو پارک و خیابون که مواد بفروشن ما رو هم دشمن وسوسه میکنه مواد بزنیم . وای از این افکار که همه مقصرن جز بعضی ها
حالا چه باید کرد ؟ به کدوم برنامه باید رای داد ؟ اصلا کی برنامه داره ؟ تو این سالها که احساس مسئوولیت و تکلیف می کردن رای می دادن چرا به فکر رای دادن به برنامه نبودن ؟ وقتی بی برنامه رای بدهیم عاقبتمان همین است ؟وقتی دروغ زیاد شد همین است .وقتی نظارت نباشد همین است ؟ وقتی ................
دهه هفتادی ها که 90% قلیونی هستند!
این نسل کتک ندانم کاری والدین و حکومت وقت را می خورند.
ابتدا خانواده بعد مدرسه
ســنگ اول چـــون نهــــد معمــــار کــــج تا ثــــریا می رود دیوار کــــــج
رسانه تلویزیونی برنامه کودک دهه شصت مبتنی بر اخلاقیات بود ان کودکان انچنان تحت تاثیر برنامه کودک سنگین قرار میگرفتند که اکثرا در بزرگسالی مظطرب و نگران هستند برای بزرگسلان مناسب بود تا کودکان ان دهه نمونه کارتن با خانمان قهرمان زندگی ما کسان دیگری بودندجنگ و اوضاع ضعیف اقتصادی بسیاری از خانواده ها باعث می شد اکثر کودکان ان دهه دچار سو تغذیه شوندپیوند عصر انالوگ و دیجیتال در موقعی که داشتن یک کامپیوتر ارزو بود و مواجه شدن جوانانی که تمام خوبی ها را از جعبه کوچک خانه اش را در کودکی مشاهده کرده بود با دنیای عجیب جذاب و غریب
جمعیت زیاد دهه شصتی ها یک فرصت خوب برای کشور بود که متاسفانه با بی تدبیری به تهدید تبدیل شده است.
روحانی مچکریم
آقا من هم دهه شصتی یا همون شستی هستم، میخواستم بگم اسممون رومان هست دیگه نیاز به توضیح نداره.
متاسفانه این موضوع در کل جامعه بخصوص در جوانان و نوجوانان رسوخ پیدا کرده و زن و مرد هم نمیشناسه و فقط شامل دهه 60 نمی باشد . بحرانی است که کشور را تهدید کرده و می کند . با این وضعیت باید ایران را ساخت ؟جوانان معتاد . دزدان و غارتگران بیت المال و........... اینها همه از عدم سیستم مدیریتی کشور است که از این بحران ها در آینده نیز روبرو خواهیم بود . فقط خدا به داد ما جوانان ایرانی برسانه
فقط شخص معتاد مقصر است و هیچ ربطی به دهه ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل