بازدید 2893

ملحق نشدن ایران به FATF هیچ منطقی ندارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: هیچ تسلط سیاسی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی با پیوستن ایران به FATF صورت نمی پذیرد و کارشناسان این حوزه اذعان دارند که پیوستن کشورمان به این گروه، موجب سلطه نمی شود.
کد خبر: ۶۷۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 03 March 2017
محمدجواد فتحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بیانیه گروه ویژه اقدام مالی FATF در رابطه عملکرد ایران در اجرای تعهداتش، گفت: قطعا بحث شفاف سازی در بحث اقتصاد بسیار اهمیت دارد، از این رو اینکه ما سطح روابط بین المللی خودمان را با کشورهای خارجی در حد کره شمالی پایین بیاوریم، مایه تأسف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیوستن ایران به نهادهای بین المللی از جمله گروه ویژه اقدام مالی FATF و حرکت در این عرصه، جزء واقعیت های امروز دنیا است.

وی تصریح کرد: به طور حتم هیچ تسلط سیاسی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی با پیوستن ایران به FATF صورت نمی پذیرد و کارشناسان  این حوزه اذعان دارند که پیوستن کشورمان به این گروه، موجب سلطه نمی شود.

فتحی افزود: به طور حتم شفاف سازی اقتصادی نقش اساسی در علاج اقتصاد بیمار کشور و جلوگیری از بروز تخلفات اقتصادی از جمله رانت نقش دارد، از این رو اصرار برخی از افراد در ملحق نشدن ایران به گروه ویژه اقدام مالی FATF هیچ منطقی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: قطعا حمایت از محور مقاومت جزء آرمان های جمهوری اسلامی است و به نظر من باید در این عرصه و در اجرای FATF باید شیوه هایی اتخاذ شود که ضمن شفاف سازی اقتصادی، از محور مقاومت نیز حمایت شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: خیلی از معاهدات بین المللی به نوعی با حق شرط قابل پذیرش هستند، از این رو در معاهدات یا مسائل ذکر شده و یا اینکه آن معاهده بین المللی طبیعتی دارد که اعضای آن می توانند بر اساس رویکرد خود به صورت درصدی تلورانس عمل کنند.

گروه ویژه اقدام مالی در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد ایران تنها تا ژوئن(خرداد) زمان دارد تعهدات خود را اجرایی کند، در غیر این صورت اقدامات مقابله‌ای خود را علیه این کشور از سر می‌گیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار