بازدید 79118
دستگیری سارقان خودرو حمل پول بانک پاسارگاد؛

جزئیاتی جدید از سرقت 900 میلیون تومانی از خودرو حمل پول +ویدیو

دزدانی که خودروی حمل پول بانک را با بیش از 900 میلیون تومان پول ربوده و در چشم بر هم زدنی برای خود شهرتی بزرگ در کشور پدید آورده بودند، در تعقیب و گریزی مسلحانه و پس از اینکه یک تن از ایشان زخمی شد، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 01 March 2017
دزدانی که خودروی حمل پول بانک را با بیش از 900 میلیون تومان پول ربوده و در چشم بر هم زدنی برای خود شهرتی بزرگ در کشور پدید آورده بودند، در تعقیب و گریزی مسلحانه و پس از اینکه یک تن از ایشان زخمی شد، دستگیر شدند.

به گزارش «تابناک»؛ ساعت 7:47 دقیقه پنجم اسفند ماه جاری، سرقتی به پلیس گزارش شد که در کشورمان بی سابقه بود؛ ربودن خودروی حمل پول یکی از بانک ها، آن هم در یکی از مناطق پرتردد پایتخت. به این صورت که دو خودروی پراید این خودروی حمل پول را که در حال عبور از بزرگراه حقانی بود، در بر گرفته و با متوقف کردن آن، راننده را پیاده کرده و خودروی وی را با خود بردند.
 
در ادامه، سارقان که از مجهز بودن خودرو به جی پی اس مطلع بودند، ابتدا این دستگاه را از ماشین جدا و به خیابان پرتاب کردند و سپس برای رهایی از خودرو و احتمال شناسایی آن به واسطه اطلاع پلیس و کنترل دوربین های ترافیکی، سرقت دیگری انجام دادند..
 
تصویر خودروی سارقان پس از تعقیب و گریز. مشخص نیست که این خودرو به ایشان تعلق داشته یا سرقتی است.
تصویر خودروی سارقان پس از تعقیب و گریز. مشخص نیست که این خودرو به ایشان تعلق داشته یا سرقتی است.
 
به این صورت که سد راه یک خودروی ال 90 شده و با تهدید سرنشین آن با اسلحه، خودروی وی را در اختیار گرفته و با انتقال کیسه های پول به آن، از محل متواری شدند. بدین تریبت سرقتی رقم خورد که گفته می شود 900 میلیون تومان پول نقد به جیب سارقان روانه کرد.

در پی این اتفاق، ردیابی های پلیسی کلید زده شد و از همان روزهای نخست چند مظنون در این پرونده دستگیر شدند تا اینکه تجسس های به عمل آمده به شناسایی چهار متهم در لاهیجان (استان گیلان) رسید و شب گذشته طی تعقیب و گریزی مسلحانه، همه این افراد دستگیر شدند.
 
این در حالی است که گفته می شود، یکی از این چهار سارق، خانمی 22 ساله است و این فرد در تعقیب و گریز میان پلیس و سارقان، به ضرب گلوله پلیس زخمی شده و اکنون در بیمارستان بستری است. دیگر متهمان در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند و تحقیقات فنی از آنها ادامه دارد. 
 
تکمیلی: دو تن از سارقان کارمند بانک بودند
 
سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات دستگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد گفت: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی این سرقت به‌سرعت در دستور قرار گرفت و همکاران ما موفق شدند شامگاه همان روز، دو نفر اصلی این باند را شناسایی کنند. در بررسی‌های تکمیلی برای ما مسجل شد که 6 تن در این سرقت دست داشتند که 2 نفر عامل اصلی آن از کارمندان حراست بانک پاسارگاد و 4 نفر دیگر عملیات سرقت را انجام داده بودند. حتی در بررسی‌های ما مشخص شد که این 4 سارق طی قرار از قبل گذاشته خود به‌سرعت بعد از وقوع سرقت به 4 استان در مرکز، شمال، شمال شرق و غرب کشور گریختند تا شناسایی و دستگیری آنها مقدور نباشد.
 
وی افزود: همچنین در تحقیقات پلیسی انجام شده مطلع شدیم که این سارقان با توجه به اینکه از تردد خودروهای تردد حمل پول بانک پاسارگاد در روز پنجشنبه که مجهز به نگهبان مسلح نبودند خبر داشتند، قرار بود پنجشنبه این هفته سرقت دیگری را در شهر تهران انجام دهند که با توجه به این امر و تکمیل شناسایی تمامی سارقان، این افراد شب گذشته در عملیاتی منسجم و هماهنگ در غرب تهران، گیلان و شمال شرق کشور دستگیر شدند.
 
به گزارش تسنیم، ساجدی نیا افزود: مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند 550 میلیون تومان پولهای به سرقت رفته را که هنوز خرج نشده بود کشف و ضبط کنند و مابقی پول‌هایی که خرج شده بود نیز در حساب‌های بانکی و اموال خریده شده شناسایی شد.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به اینکه آیا خانمی با این باند همکاری داشته است، گفت: شب گذشته در درگیری مأموران برای دستگیری یکی از این اعضای این باند یک خانم که همسر وی بود شناسایی شد که البته بعید به نظر می‌رسد همکاری در این سرقت داشته باشد ولی مرجع قضایی مسئولیت تصمیم‌گیری در این خصوص را عهده‌دار است. همچنین در عملیات شب گذشته دستگیری اعضای این باند 2 نفر از این سارقان مجروح شدند و در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام خودروهای حمل پول حتماً باید مجهز به نیروی مسلح باشند و این افراد با اطلاع از عدم وجود نیروی مسلح در این خودرو حتی پیش از انجام سرقت‌شان دوربین‌های داخل خودرو را نیز قطع کرده بودند.
 
حضور دو کارمند بانک در سرقت 900 میلیون تومانی از خودرو حمل پول 

گفت و گو با کارمندانی که همدست سارقان بودند
 
امروز در مقر پلیس آگاهی ناجا یکی از متهمان که مهدی نام داشت و کارمند بانک بود، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: من از قبل می‌دانستم که چه زمانی خودروی حمل پول از مقر خارج می‌شود و بر همین اساس از یک ماه قبل از وقوع سرقت برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کردم، می‌دانستم که خودرو مسلح نیست و بر همین اساس پول‌های کهنه را ربودیم چرا که می‌دانستیم این پول‌ها شماره سریال ندارد و راحت می‌توانیم خرجش کنیم.

در ادامه یکی دیگر از سارقان که امین نام داشت و او هم کارمند بانک پاسارگاد بود، با بیان اینکه همه کارهای سرقت را مهدی انجام داده است گفت: حتی یکی دوبار به سر صحنه‌ای که می‌خواستیم سرقت را انجام دهیم رفته و ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه 50 میلیون تومان از این پول‌ها به من رسید، گفت: بعد از اینکه ماشین را مورد سرقت قرار دادیم و آن را با خود بردیم خودرو را در حوالی موزه کتاب رها کرده و با پول‌ها به مخفیگاهمان رفتیم که دستگیر شدیم.
 
اطلاعیه بانک پاسارگاد: نقش دو کارمند بانک در سرقت تکذیب می شود
 
روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در خصوص نقش 2 نفر از کارمندان حراست این بانک در سرقت اتومبیل پول رسان، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:     

ضمن تشکر از مأمورین و کارآگاهان خدوم اداره آگاهی تهران بزرگ که مقتدرانه موفق به شناسایی و دستگیری سارقین مسلّح خودروی پول رسان بانک پاسارگاد گردیدند، با توجه به اینکه در ترکیب اعضاء دستگیر شده 2 نفر به عنوان کارمند حراست بانک اعلام شده اند خاطر نشان می سازد 2 نفر یاد شده هیچگونه رابطه استخدامی با بانک پاسارگاد نداشته اند بلکه از مأمورین یک شرکت خدمات حفاظتی می باشند که تحت نظر و با مجوز نیروی انتظامی فعالیت می نماید.
 
ضمناً برخی از بانک ها جهت تأمین نیروی حفاظتی مورد نیاز خود موظف به استفاده از خدمات اینگونه شرکت ها می باشند.
 
توان مندی و سرعت عملیات اداره آگاهی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری سارقین به قدری تحسین آمیز و گران قدر می باشد که بانک پاسارگاد ترجیح می دهد در اطلاع رسانی موضوع به همین مقدار بسنده و از ورود به جزئیات بیشتر که گویای سلامت، حقّانیت و کفایت همکاران بانک می باشد خودداری نماید. 
 
تعداد بازدید : 10763
تعداد بازدید : 947
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۹
عجب!!!!
پلیس، افتخار ایران است.
به همین سادگی!!!!!دستگیر شدند!!!!!کی باور میکنه....
کاش سارقان مال مردم را هم به این سرعت دستگیر می کردن
ای کاش چنین سرعتی هم در دستگیری مفسدان بانکی هم وجود داشت
خوب میرن زندان کارکشته تر میشن میان بیرون میفتان به جون مال و ناموس مردم
مسئولين كلاه خود را بالاتر بگذاريد
چه خبر از اسید پاش !!؟
100 درصد یکی از داخل بانک بهشون آمار داده بوده که ماشین محافظ نداره ولی جی پی اس داره.همشون را باید در محل وقوع جرم اعدام کنند
.
.
خیلی ناشیانه بود
.
.
معلوم بود از کارکنان خود بانک همدست داشتند....
.
عجب چیزی شده. صبح داری با ال نودت میری سرکار و زندگیت که یهو میپیچن جلوت و ماشینتو ازت میگیرن. ادم چی بگه
تگزاس اسمش در رفته وگرنه اینجا روز روشن به زور و کتک و اسلحه ماشینتو ازت میگرن وسط بزرگراه
دو گانه گويي تا چه حد روز سرقت فرمودين 45 ميليون پول سرقت شده اون هم پول هاي اسقاط شده بوده كه بايد امحاء ميشود حالا كه سارق را دستگير كردين خبري ديگه از پول هاي اسقاطي نيست و مبلغ هم به 900 ميليون تومان تارتقاء يافته !!! آهان يادم نبود حتما با سودش فرمودين اينقد ببخشيد اشتباه از افكار عمومي بود شما كارتون درسته
خوشبختانه پلیس تواناوهشیار است .باید برخورد شدید با اینها شود تا انشا... دیگر شاهد اینگونه سرقت ها نباشیم
اینها را باید اعدام کرد، دیگر زندان فایده ندارد، فقط اعدام
مشخصه کار آشنا بوده است
وای به حال بانکی که مامور حراستش، دزد از آب در میاید.
احمق تو دنیا زیاد است کارمند بانک باشی بعد سرقت 50 میلیون سهمت باشه .....بابا درخواست وام می دادی که بهتر بود بانک فوری وام کم بهره می داد بهتون
مگه نگفته بودید پولها مستهلک بوده و برای امها حمل مبشد .مردم به کدام خبر اعتماد کنند .
آیا واقعا مسئولین بانک در این حادثه مقصر نبودند؟
ماشین حمل پول بدون محافظ مسلح ، هرکسی را ممکن است وسوسه کند . کارمندان حراست بانک هم معصوم نیستند ، همانطور که میبینید وسوسه شده و خیانت کردند .
آیا بانک در محدوده کار خود مسئول پیشگیری از جرم نیست ؟
با سلام
وای به حال حراستی که خود باید دزدها را دستگیر کند و نه اینکه خودش دزدی کند
آخه حماقت تا چه حد؟ کارمند بانک؟ 900 میلیون و 6 نفر شریک؟ فقط برای 50 میلیون؟ !!!! در بین اقوام ما چند نفر کارمند بانک داریم که در بانک های مختلف کار میکنند و علیرغم اینکه یک کارمند معمولی هستند اما وضع مالی بسیار خوبی دارند و همیشه از بالاترین رقم وام ها و دستمزدها با کمترین کارمزد برخوردار بوده اند. طوری که تقریبا هر سال در حال افزودن بر املاک و طلا و خودروهای لوکس خود هستند. کارمندان بانک چه نیازی به این ارقام ناچیز 900 میلیونی دارند؟
به به حراست و دزدی؟!! از ماست که برماست. من فکر میکردم کارکنان حراست همه ادارات و ارگانها و نهادها افراد مومن و متدین و حزب اللهی باشند. ولی انگار نیستند.
همان موقع و در همین سایت پیش بینی شد . که این خودرو و با این فقد ملاحضات امنیتی را کسانی از درون بانک مطلع بوده اند .
احمق .به خاطر ۵۰ میلیون هم کارتو از دست دادی وهم زندانی شدی
خوشبحالشون ما که عرضه دزدی هم نداریم
تساوی حقوق
داریم ما اروم اروم گانکستر پرور میشیم... اینها همه علائم ایجاد فاصله طبقاتی و گسترش هر چه بیشتر لیبرالیزم است....
پنجشنبۀ این هفته که تعطیل رسمیه برادر، چطور قصد داشتن این هفته هم سرقت دیگری انجام بدن؟!
حیف شد.بانکها انقدر پول مردم رو بردند که حد نداره
چه مأمورین حراست با حالی.
منم اگه حقوقم 10درصد افزایش پیدا کنه حتما بانک میزنم
بابا این دزدی ها در ایران جواب نمی دهد از آن نوع دیگرش را انجام دهید که میلیاردی می برد و پول را نمی دهد و حالا با خواهش تمنا هم همکاری نمی کند
از سرعت عمل پلیس های زحمت کش واقعا سپاسگزاریم . امنیت شهروندان حاصل زحمات این عزیزان بوده و ما مدیونشان هستیم .
اما در عجبم از اینکه ما با داشتن سربازان و افسران و بسیج و سپاهیان عزیز و مقتدر که با تلاش خود ورود حتی یک نفر داعشی و تروریست را رسد و قبل از هر گونه اقدامی دسگیر می کنند چرا در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر این همه ضعیف هستیم ؟؟؟؟ البته همه می دانیم که در این زمینه هم تلاش هست و شهدای زیادی را هم در این راه تقدیم کردیم ولی آیا قاچاقچیان از صدام و کشورهای متحدش قویترن ؟ آیا از داعش و منافقین قویترن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
کاری رو که نخوان انجام شه،انجام نمیشه عزیز.
تو بیشتر کشورهاسود قاچاق مواد مخدر به مسئولین اون کشور میرسه،به خاطر همین جلوش رو نمیگیرن. البته در بیشتر کشورها ،نه تو ایران!!!
۶ نفر ۱ میلیارد دزدیدن ۵ روزه دستگیر شدند
بابک رنجامی به تنهایی ۱۰۰۰۰ میلیارد دزدیده ۵ ساله نتوانستندبگیرن
bpi.ir
اطلاعیه مهم بانک پاسارگاد

تکذیب نقش 2 نفر از کارمندان حراست بانک پاسارگاد در سرقت اتومبیل پول رسان بانک

روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در خصوص نقش 2 نفر از کارمندان حراست این بانک در سرقت اتومبیل پول رسان، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

ضمن تشکر از مأمورین و کارآگاهان خدوم اداره آگاهی تهران بزرگ که مقتدرانه موفق به شناسایی و دستگیری سارقین مسلّح خودروی پول رسان بانک پاسارگاد گردیدند، با توجه به اینکه در ترکیب اعضاء دستگیر شده 2 نفر به عنوان کارمند حراست بانک اعلام شده اند خاطر نشان می سازد 2 نفر یاد شده هیچگونه رابطه استخدامی با بانک پاسارگاد نداشته اند بلکه از مأمورین یک شرکت خدمات حفاظتی می باشند که تحت نظر و با مجوز نیروی انتظامی فعالیت می نماید.
ضمناً برخی از بانک ها جهت تأمین نیروی حفاظتی مورد نیاز خود موظف به استفاده از خدمات اینگونه شرکت ها می باشند.
توان مندی و سرعت عملیات اداره آگاهی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری سارقین به قدری تحسین آمیز و گران قدر می باشد که بانک پاسارگاد ترجیح می دهد در اطلاع رسانی موضوع به همین مقدار بسنده و از ورود به جزئیات بیشتر که گویای سلامت، حقّانیت و کفایت همکاران بانک می باشد خودداری نماید.
برای مقابله با مفاسد اجتماعی ، احتیاج به 80 میلیون پلیس با وجدان داریم!
خواهشمند است تکذیبیه بانک پاسارگاد را در خبرتان تکمیل بفرمایید.
برای آنها حقوق 24 میلیونی تصویب نشده بودلذا دست به دزدی زدند و خودشان را وخانواده شان را بدبخت کردند.
آن دو نفر کارمند بانک نبوده اند بلکه از شرکت های خدمات حفاظتی بوده اند که زیر نظر نیروی انتظامی فعالیت می کنند
وای به وقتی که بگندد ، نمکش می زنند!
خاک بر سر همتون مخصوصا" اون خانمه !
نگفتم دستاني تو كاره؟
با سلام کاملا مشخص بود که در اسرع وقت این سارقان رو دستگیر میکنن، چون پول دولت بوده( بانک) ولی اگه از مردم بیچاره دزدی میشد کسی واسش مهم نبود، پارسال تو فروردین بود که 12 خونه سریالی مورد سرقت قرار گرفت در مسجدسلیمان و سارق دستگیر شد و تا به الان با قید وثیقه آزاده، تو آگاهی مثل بلبل حرف زده گفته که با کی همدسته، ولی پیش قاضی همه چی رو انکار کرده، مطمعنم که تا چند وقت دیگه به راحتی آزاد میشه و به ریش همه شاکی ها و مال باخته ها میخنده، تازه یه نفر دیگه شون هم هنوز دستگیر نشده،آفرین به همه دست اندار کاران
راستی یک سوال؟ اینا بعد از 5 روز دستگیر شدند.چرا اسید پاشان اصفهان بعد چند سال دستگیر نشده اند؟راهمایی بفرمایید
سردار میگه 4 نفرشون سابقه سرقت دارند. اگر دست های اینها قطع میشد باز هم شاهد فاجعه بودیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
اگر جامعه سالم بود و برای همه شغل مناسب وجود داشت آیا شاهد این همه دزدی بودیم؟
قطع دست واسه وقتیه که طرف شغل خوب داره ولی به خاطر طمع میره دزدی.
چند وقت پیش تو خبرا اومده بود که هلند(یا یکی از کشورای سطح بالای اروپا) انقدر تعداد زندانیانش کم شدن که زندان هاش خالی موندن،به اونجا میگن جامعه سالم،نه به جامعه ما!
همه میدونستن تا توی بیمه کسی نداشته باشی و ینفر مریض حرفه ای هم نباشه هیچ دکتر عمومی!نمیتونه آش دورهمی 30میلیاردی راه بندازه...بخدا اگر فشار دزدانه دانه درشت نبود سسوت لو میرفتن
وقتی مدیران ۳۰ برابر بیشتر حقوق بگیرند نتیجه اش این میشود کارکنان اینگونه عمل می کنند .
شرکت خصوصی خدمات حفاظتی با مجوز نیروی انتظامی که پرسنل آن معلوم است که از بین چه کسانی انتخاب شده اند. در واقع دزدان با چراغ!
فیلمش ارزش دانلود نداره
جالبه! ظاهرا سلاح مثل نقل و نبات در اختیاره.
یعنی هر کی کمی همت کنه، می تونه سلاح تهیه کنه!
جل الخالق!
ناراحت شدم .کاش میرفتن
یادمه بچه که بودم این فیلمهای گانگستری رو میدیدم. پیش خودم فکر می کردم چه حالی میده بزرگ شم و برم ماشین حمل پول رو سرقت کنم!!! هم هیجان داره و هم پولدار میشم. البته خدا رو شکر هیچ وقت دل و جرات این کارها رو نداشتم. کلا آدم با عرضه ای نبودم. ولی این دزدان محترم اهل عمل بودن و آرزوهای دوران کودکی ما رو عملی کردن! خدا قوت پهلوون!!!!!
فقط در عجبم از پیدا نشدن اسید پاش اصفهان
خدا به دادشون برسه از رواداری این بدبختیها این کارها رو میکنن خدا به راه راست هدایتشان کنه.
بله پلیس نتونسته کار خودشو که بی احتیاطی بوده توجیه کنه اون زنه هم شده دزد درصورتی فقط زنه یکی از اون دزدا بوده
بخدا قسم حاضرم دوسال حقوق نگیرم ک تو جایی مثل بانک کار کنم ای خدا اینا چرا قدر نمیدونن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر