بازدید 17212

جزئیات آتش سوزی شب گذشته بازار تهران

کد خبر: ۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۳ 06 October 2009
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران از برآورد خسارات مالی آتش سوزی شب گذشته بازار تهران طی امروز سه شنبه خبر داد و گفت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اما احتمال عمدی بودن آتش سوزی وجود دارد.

محمد رضا حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی شب گذشته پاساژ پتو فروشی سرای حاج حسن بازار بزرگ تهران گفت: این پاساژ دو طبقه بوده که یک بخش از آن به همراه انبار این پاساژ که در محوطه زیر حیاط قرار دارد به طور کامل آتش گرفته است که شب گذشته تا صبح امروز عملیات حریق و لکه گیری آن ادامه داشت.

آتش نشانان هشت ایستگاه آتش نشانی و دو گروه امداد و نجات در عملیات دو و نیم ساعته آتش را ساعت 22 شب گذشته اطفا کرده اند. این آتش از یک مغاره پتوفروشی آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره آتش نشانان مصدوم این حادثه نیز گفت: خوشبختانه سه تن از آتش نشانان درمان سرپایی شدند ولی یک نفر آنها در بیمارستان بستری شد.

حاجی بیگی همچنین درباره شایعاتی که در بازار تهران مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی مغازه های خیابان ناصرخسرو که هفته گذشته روی داد، گفت: این امکان وجود دارد چرا که عنوان می شود آن دو مغازه در آستانه ورشکستگی بوده اند و دست به این کار زده اند.

حاجی بیگی ادامه داد: خوشبختانه امکانات ما برای تشخیص علت آتش سوزی مناسب است و ما قطعا آن را گزارش خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران خسارت آتش سوزی قبلی را 250 میلیون تومان عنوان کرد.

حاجی بیگی با بیان اینکه آتش سوزی های بازار تهران به دلیل سهل انگاری کسبه و موقعیت خطرناک منطقه اتفاق می افتد، اظهار کرد: اگرچه شهرداری تهران طرح ایمنی بازار بزرگ را آغاز کرد ولی واقعیت این است که با چنین اقداماتی نمی توان جلوی بروز آتش سوزی در این منطقه را گرفت.


مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران بازار تهران را به آتش زیر خاکستر و انبار پنبه تشبیه کرد و گفت: تا اهالی بازار نخواهند با فرهنگ ایمنی آشنا شوند و به آن عمل کنند همچنان باید شاهد چنین وقایعی باشیم.

حاجی بیگی انتقاد کرد: متاسفانه کسبه بازار برای مال و جان خود ارزش قائل نیستند و مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند و حتی تمایلی برای آن ندارند. آتش نشانی تهران چندی پیش 10 هزار نسخه بورشور درباره جلوگیری از سوانح منتشر و در اختیار کسبه قرار داد که حداقل یک بار آن را مطالعه کنند ولی اصلا توجهی به این مسائل نمی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره انبارهای متعدد که در خود بازار و اطراف آن تعبیه شده که اکثر آنها از خانه های قدیمی و ساختمانهای فرسوده هستند، گفت: طرح انتقال انبارها از بازار چندی است که مطرح شده که با بروز وقایع اخیر باید سریعتر در این باره تصمیم گیری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
شوراي شهر و شهرداري آيا به جاي ساخت قطار هوايي محل بازار را تغيير بدهد بهتر نيست
متاسفانه کسبه بازار برای مال و جان خود ارزش قائل نیستند و مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند و حتی تمایلی برای آن ندارند. آتش نشانی تهران چندی پیش 10 هزار نسخه بورشور درباره جلوگیری از سوانح منتشر و در اختیار کسبه قرار داد که حداقل یک بار آن را مطالعه کنند ولی اصلا توجهی به این مسائل نمی شود
آتش نشانان عزير با چند تانكر تريلر آنقدر آب روي آتش ريختند كه اگر آتش وظيفه اش را درست انجام نداده آب (‌سيل ) اين كار رو انجام ميده
شهرداری تهران باید مجموعه بازار را به منطقه ای در ناحیه کمربندی تهران منتقل کند تا هم استانداردهای ایمنی در آن رعایت شوند و هم از ترافیک شدید مناطق مرکزی تهران، موسوم به طرح ترافیک کاسته شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل